Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan funker det og kjøre counter strike source på xps? Vurderer å kjøpe meg ny laptop så trenger jeg en som kan kjøre source uten problemer :D

 

Jeg kjørte CS:S på full pupp minus AA og AF på min gamle FS Amilo M1425 med Pentium M, 1GB RAM og Radeon Mobile 9700-GPU, så en M1330 med 8400GS bør kunne trekke det spillet greit.

Lenke til kommentar
Jeg innstallerte Finger Print software fra medfølgende CD, funket greit. Den fant fram de lagrede avtrykkene å knyttet de opp mot min konto uten problemer.

 

Problemet mitt er at jeg ikkje får knytta fingeravtrykka som ligg lagra i avlesaren mot min konto.

 

innstalerte også fingerprint readeren frå cden som følgte med. Må jeg reinnstallere den eller går det å fikse uten?

Endret av ohy
Lenke til kommentar

Kanskje litt sent, og til lite hjelp, men du kan eksportere både fingeravtrykk og registreringer som filer til backup. Og så selvfølgelig importere dem senere. Jeg har akkurat gjort det fordi jeg vurderer om jeg skal gi Vista en sjanse til. Beklager dette var ikke mye til hjelp for deg, men kanskje et tips for dem som ikke er klar over denne muligheten. Er nesten farlig hvor avhengig en har gjort seg av denne funksjonen, husker ikke halvparten av alle sider og registreringer jeg har brukt denne skanneren til. Et lite tips til slutt; jeg tror datamaskinen må ha nøyaktig samme navn(datamaskinnavn og brukernavn) og passord for at du skal kunne importere de backupfilene inn i skannersoftwaren. Har du samme navn på datamaskinen og brukerkontoen din samt passord, som før? Hvis ikke kan det være der problemet ligger.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Tenkte å bestille meg en 1330 med LED skjerm, som skolemaskin. Håper noen kan fortelle meg hvordan batteritida er med 6 cellers batteri, og hvordan byggekvaliteten er.

 

Har jeg på strømsparing kommer jeg nesten til 4 timer. Men da med bruk av Word.

 

Byggekvaliteten er god, men kan være litt slark noen plasser. Vet ikke om det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte min XPS m1330, valgte jeg IKKE innebygd mobilt bredbånd. Dette hadde isåfall kostet kr 1056,25 ekstra hvist det ble bestilt sammen med maskinen. Selvfølgelig er dette mye dyrere å kjøpe etterpå. Dell Wireless 5520 koster kr 2236,- inkl frakt og mva kjøpt løst.

 

Så til mitt spørsmål; er noen av dere kjent med andre produsenter av denne type kort, altså ett mini pc Wwan minikort for 3G/HSDPA?

Har søkt rundt uten å finne noen ting!

 

Finnes det virkelig ingen andre alternativer enn Dell Wireless 5520 for denne type kort?

 

Svært takknemlig for evt hjelp å finne andre leverandører!

Lenke til kommentar

å sette inn større CPU tror jeg blir vanskelig, da må du i så fall begynne med vinkelsliper for å få den til å passe :p

 

kraftigste prosessor du kan sette inn er vel i ögonblicket T9500, men det er ikke sikkert det er verdt å koste på seg denne. Du vil ha like mye glede av T9300, ellers vil sannsynligvis en T8300 også dekke de fleste behov (kommer an på hva du skal bruke maskinen til, så klart)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvis det er flere klikk etter hverandre kan det være lesehodet som sliter litt. Vanlig at slikt kommer rett før harddisken dør på andre Dell-maskiner.

 

HighlineDSG: Kunne du tatt et par bilder når du f.eks skriver på den eller legger et dvd-cover oppå f.eks for å se størrelsen? :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hvis det er flere klikk etter hverandre kan det være lesehodet som sliter litt. Vanlig at slikt kommer rett før harddisken dør på andre Dell-maskiner.

 

HighlineDSG: Kunne du tatt et par bilder når du f.eks skriver på den eller legger et dvd-cover oppå f.eks for å se størrelsen? :)

 

Det skal jeg få til! Bilder vil bli sendt til trådstarter i løpet av dagen slik at de kommer på førstesiden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg et lite problem her. Har hent to ganger at skjermen blir blå med masse skrift og windows forteller meg dette når den har restartet:

 

 

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: c2

BCP1: 00000007

BCP2: 0000113D

BCP3: 002C4288

BCP4: 873AC04C

OS Version: 6_0_6000

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

 

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini052508-02.dmp

C:\Users\Erik\AppData\Local\Temp\WER-56565-0.sysdata.xml

C:\Users\Erik\AppData\Local\Temp\WER8304.tmp.version.txt

 

 

Hva skal jeg gjøre?? :cry:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer en XPS m1330 som maskin nr. 2, til bruk på skole/forelesninger og når jeg er på reise og lignende.

 

Er det verdt 660 kroner å betale for LCD-skjerm, eller er CCFL-skjermen som følger med bra nok? Vurderer også å kjøpe 6 cells batteri (stor forskjell fra 4 cells?) og 160 GB HD.

 

Takker for alle innspill. :)

Lenke til kommentar

Er det LED skjermen du tenker på?

 

LED skjermen synes jeg rett og slett er perfekt. Absolutt verdt de 5-600kr som den koster ekstra. Skjermen er lyssterk(!!!) og fin ;)

 

Skjermen bruker også mindre strøm og PCen blir tynnere med den skjermen.

Endret av Core2dou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...