Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Er det LED skjermen du tenker på?

 

LED skjermen synes jeg rett og slett er perfekt. Absolutt verdt de 5-600kr som den koster ekstra. Skjermen er lyssterk(!!!) og fin ;)

 

Skjermen bruker også mindre strøm og PCen blir tynnere med den skjermen.

Ja, selvfølgelig var det LED-skjermen jeg tenkte på. :) Da tror jeg at jeg går for den.

 

Bør jeg også velge 6-cells batteriet, eller er 4-cells nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør jeg også velge 6-cells batteriet, eller er 4-cells nok?

Jeg ville valgt 9-cells batteriet. Syns det gir en behagelig vinkel på maskinen, samt at det lettere kommer til luft til kjølingen. At batteriet holder så lenge som det gjør er jo bare positivt. Trenger ikke å alltid tenke på å plassere seg i nærheten av en stikker.

 

Selvfølgelig er jo den utstikkende til bry for de som ikke liker den, men jeg har enda ikke sett noe negativt med å ha den.

 

Edit: For å svare deg ville jeg ha valgt 6-cells batteriet. Hvorfor velge det på 4?

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Bør jeg også velge 6-cells batteriet, eller er 4-cells nok?

Jeg ville valgt 9-cells batteriet. Syns det gir en behagelig vinkel på maskinen, samt at det lettere kommer til luft til kjølingen. At batteriet holder så lenge som det gjør er jo bare positivt. Trenger ikke å alltid tenke på å plassere seg i nærheten av en stikker.

 

Selvfølgelig er jo den utstikkende til bry for de som ikke liker den, men jeg har enda ikke sett noe negativt med å ha den.

 

Edit: For å svare deg ville jeg ha valgt 6-cells batteriet. Hvorfor velge det på 4?

Hehe, fordi det er billigere og dersom det holder lenge nok er det kanskje bra nok. Men da blir det 6-cells også da, 9-cells har jeg ikke råd til.

Lenke til kommentar

Valget mellom 7200 vs 5400 320GB går egentlig bare på aksesstid.

 

Jeg har begge deler, kan poste en HD-Tach om ønskelig.

I store trekk har 320GB'ern bedre transfer speed men taper litt på aksesstid.

 

7200 gir 15ms og ~49MB/s i avg read

5400 gir 17ms og ~53MB/s i avg read

Lenke til kommentar
Highline:

 

- Du må installere/re-installere chipset driveren!

 

Hadde det samme problemet tidligere.

 

 

Hvor finner jeg den?

 

Hva skjer når jeg re-innstalerer den? Vil noe data gå tapt?

 

Noen som kan hjelpe???

 

 

 

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: c2

BCP1: 00000007

BCP2: 0000113D

BCP3: 002C4288

BCP4: 873AC04C

OS Version: 6_0_6000

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

 

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini052508-02.dmp

C:\Users\Erik\AppData\Local\Temp\WER-56565-0.sysdata.xml

C:\Users\Erik\AppData\Local\Temp\WER8304.tmp.version.txt

Lenke til kommentar

Nå er jeg glad!

Mer informasjon

Bestillingsdato: 05/21/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 06/11/2008

 

Faktisk forsendelsesdato: 05/26/2008

 

 

Får den vel innen de nærmeste dagene jeg da. Tok da 5 dager fra jeg bestilte til den ble "5. Ekspedert" Og dette er med fri dager.

 

Noen som har noen tips, om hva jeg burde gjøre når jeg får pcen?

Programmer jeg burde uinstalere osv.

Lenke til kommentar

Slenger meg med på denne tråden jeg også da.

Jeg er ganske fornøyd med behandlingen jeg har fått av XPS premium support, de har alltid stilt opp så snart som mulig med nye deler neste dag, bortsett fra under flystreiken, da tok det en ekstra dag fordi delene kom med trailer istedenfor med fly.

 

Jeg har logget all kontakt jeg har hatt med supporten, og når jeg så gjennom det nå kom jeg frem til at det lønner seg å ringe dem på dagtid i vanlig arbeidstid. I helger, kvelder, natt og morgener før 08:00 havner du vanligvis hos en eller annen softwareingeniør i Chennai i India, men på dagtid havner du i Irland, og supporten der virker litt dyktigere.

 

Jeg har stort sett bare bra erfaring med maskinen også bortsett fra en ting: varme. Maskinen ble etter ca. 6 måneder såpass varm at grafikkortet konket ut, det brant vel ut rett og slett. Langvarige økter med en GPU-temperatur i overkant av 90 grader var mer enn den tålte. Hovedkortet er byttet 2 ganger (grafikkortet sitter på hovedkortet), og heatsinken er også byttet, faktisk hele chassis untatt skjermdekslene.

 

Jeg er på utkikk etter for eksempel en tredjeparts heatsink med vifte som kan være litt mer effektiv enn den som sitter i maskinen originalt. Kan nesten ikke tenke meg at jeg er den eneste som har tenkt på det, så det fins kanskje der ute. Hvis ikke så har jeg ihvertfall tenkt å bytte fra den generiske kjølepastaen Dell bruker til en AS5 eller lignende neste gang jeg tar vedlikehold på kjølingen.

 

Jeg vil ikke gjøre denne posten så fryktelig lang, så jeg legger inn en link her til loggen der man kan se historikken med hva som har skjedd med maskinen min, og hvordan det er blitt løst. Teksten er på engelsk for å gjøre det raskt og enkelt å referere til den mens jeg snakket med XPS support på telefonen.

 

Supportloggen finner du her: http://www.xrunblogg.com/xps_m1330.htm

 

Ikke misforstå, maskinen er bra og har gjort masse nytte for seg hos meg. Jeg anbefaler den gjerne til andre også, men den kan være litt temperamentsfull... kanskje som en Ferrari som trenger litt service og vedlikehold iblant for at den ikke skal slå seg vrang.:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Takk for fine bilder! :)

 

Blir vel muligens en slik på meg i sommer, men får se om det har kommet noen andre fristende til den tid.

Og så vet jeg ikke helt om den er for stor. Fikk en Lenovo X61 i dag som jeg kjøpte til min far. Den var er skikkelig rå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...