Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at dette er den beste maskinen jeg har hatt. Helt fantastisk, har ikke hatt noen problemer.

 

Det er en ting da, som plager meg litt, vet ikke om det er vanlig. Har ikke funnet noe info om det på nettet. Når jeg bruker hodetelefoner, så er det en konstant summelyd. Har noen andre opplevd det? Er ganske plagsomt i lengden, i alle fall når jeg bruker de medfølgende proppene.

Lenke til kommentar
Må si at dette er den beste maskinen jeg har hatt. Helt fantastisk, har ikke hatt noen problemer.

 

Det er en ting da, som plager meg litt, vet ikke om det er vanlig. Har ikke funnet noe info om det på nettet. Når jeg bruker hodetelefoner, så er det en konstant summelyd. Har noen andre opplevd det? Er ganske plagsomt i lengden, i alle fall når jeg bruker de medfølgende proppene.

 

 

Jepp, har også opplevd dette :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp mottatt min m1330, og dette er faktisk det første innlegget jeg skriver på den. :)

 

Det følger med en del programvare - er det alt som er installert på den fra før? Eller bør jeg ta backup av alt på maskinen før jeg begynner å rense bort all unødvendig programvare og repartisjonere?

Endret av Nagel
Lenke til kommentar
Må si at dette er den beste maskinen jeg har hatt. Helt fantastisk, har ikke hatt noen problemer.

 

Det er en ting da, som plager meg litt, vet ikke om det er vanlig. Har ikke funnet noe info om det på nettet. Når jeg bruker hodetelefoner, så er det en konstant summelyd. Har noen andre opplevd det? Er ganske plagsomt i lengden, i alle fall når jeg bruker de medfølgende proppene.

 

 

Jepp, har også opplevd dette :thumbdown:

 

 

Er det noen drivere som kan fikse dette kanskje? Noen som vet?

 

Og litt of topic, JA til 1,5l Urge :thumbup:

Lenke til kommentar
er det med recovery cd/dvd til vista hvis ja kan man velge engelsk under instalasjonen?

 

Vistaen på "Gjenopprettings-CD-en" er samme språk som det som er installert på maskinen. Har du norsk vista på maskinen er den norsk på CD-en også.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar

Faen ass nå er jeg så drit sur. Får hele tiden BSOD med skrifta "Hardware malfunction

call your hardware vendor for support

NMI: parity check/memory parity error

The system has halted"

Jeg har i lengre tid slitt med varmeproblemer også.

 

Så ringer jeg til Dell norge i håp om å få hjelp der siden engelsken min ikke er verdens beste, men der får jeg beskjed om at de ikke kan hjelpe meg og gir meg nummeret til XPS "etellerannet" og sier at ejg skal snakke med dem. Etter over 20 min i kø så får jeg snakka med en kar som begynner å hjelpe meg. Akkuratt når jeg skal si hva problemet er så brytes kontakten, da hadde jeg ikke mere penger igjen. Hadde ikke fått noe beskjed om at detta var et sånt shit dyrt nummer, ca. 350 kroner for 20 min i telefon kø. Det er grei timelønn det...

 

Så nå sitter jeg her med en XPS som jeg er heldig hvis jeg får skrudd på og nullkroner igjen på kortet på telefonen :(

 

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre for å få en tekniker til å se på det?

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

@ hailgodset91. Du kan begynne med å ta ut en ram brikke, og se om det hjelper. Bytte om på de. Prøve en og en brikke om gangen. Så finner du kanskje ut hvilken brikke som det er feil på. Får du maskinen til å fungere stabilt med en av brikkene, ja da har du jo noe konkret utover feilmeldingen, når du tar kontakt med Dell XPS support. Synd at du har fått problemer med maskinen din, håper det ordner seg til slutt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om denne passer til M1330?

Jo den skulle passe i slot'en.

Jeg bruker selv et Gigabit Ethernet Expresscard på 34mm, og det funker fint.

Maskinen støtter både 52mm og 34mm expresscards.

Har lagt merke til at kortet mitt blir ganske varmt i bruk, og øker varmen på håndleddsstøtten på høyre side, men det funker stabilt.

Lenke til kommentar

Da var min m1330 i hus:)

 

Har sjekket over den, og alt er i skjønneste orden.

Ingen løse deksler, meget lite HDD sus og ingen whine.

 

Som dere ser ut ifra bildene har jeg bestilt den i en noe "utfordrene" farge, nemlig bubblegum pink. Dette for å bryte litt med den kjedelige "standaren" med mørke laptoper.

 

 

 

 

post-88663-1212567462_thumb.jpg

 

post-88663-1212567447_thumb.jpg

post-88663-1212567429_thumb.jpg

Bubblegum Pink

post-88663-1212568614_thumb.jpg

 

Sammenlignet størrelse med Acer travelmate 5510 15,4"

 

post-88663-1212567682_thumb.jpg

post-88663-1212567667_thumb.jpg

 

 

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker det å ta, fra du bestiller til du har PC-en?

 

Trodde dette tok noen uker!

Bestilte min om mandag, men i dag står det: Fase:5. Ekspedert

Bestillingen din er underveis med vår leveringspartner (speditør) / posttjeneste

 

:ohmy: Det var raskt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...