Gå til innhold

HTPC i tynn kryssfiner - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Kabinettføttene var sweet ;)

Veldig kreativt.

Takk :)

 

 

Er ikke stort å nevne fra min side men synes føttene dine var diggbare. Veldig bra arbeid på dem. Fortsetter du arbeidet slikt på resten av greiene så kan det bli virkelig bra. Har ikke noe særlig med synspunkter akkurat nå.

 

Takk :) Satsar på at det blir bra når det er ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Vist diodene ikke er 12v så må du lodde en motstand mellom dioden og 12v,

 

men det enkleste er vist det er 12v.

 

Du kan bruke en hylse for lampesokler for å feste benet til kabinettet siden den er hul i midten for å skjule ledningen inni. Tror det følger med en mutter så du kan låse det fast.

 

Bore hull lik hylsen i benet og lime det fast. Ledningen med dioden bare legger du ned i hullet som er dypere enn hylsen.

 

Har gjordt det før..

Lenke til kommentar

Normale LEDs (5mm og 3mm) skal ha rundt 3.3v. Slik at hvis du har en enkelt LED på en 12v linje vil du trenge en motstand på 470ohm. Hvis LEDen skal kobles på 5v må du ha en 100ohms motstand.

 

http://ledcalc.com/# Her har du en god kalkulator for å finne ut hvor stor motstand du trenger. Det er også gode bilder på hvordan du skal lodde dem i forhold til serie og parralell kobling.

Lenke til kommentar

no fant eg ut at eg har asus a8n-e og 3500+, 2.2 ghz liggande :D Eg trudde ingen fungerte, men cpuen hadde ein del skjeive pins som er retta ut og hk-et har fungert heile tida.

 

Daa har eg:

- HK

- CPU

- Ram

- DVD-brennar

- HDD

(lydkort og traadlaust nettverkskort)

 

Daa manglar eg:

- GPU

- PSU

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Ser du lurer på om du skal ha grunning eller ikke.

For å svare på det må vi nesten vite om du skal pensel/svamp lakke kabinettet, eller om du skal spraye?

Dersom du skal pensle så er det antaglig ikke vits med grunning, men dersom du skal spraye på lakken så kan det lønne seg med grunning av flere grunner:

- grunning jevner ut små ujamnheter så det blir litt penere.

- i og med at dette er tre så burde du ha grunning på, siden tre trekker fukt og dermed blir de første lagene ujamne siden tre ikke trekker likt over det hele.

 

PS: dersom du vil ha vekk alt som vitner om treoverflate i lakken så må du sparkle over hele og jevne dette, så kan du få fint resultat etter endel jobb.

 

Ellers begynner det å bli bra dette. Skal bli artig å se det med lakk.

Lenke til kommentar
Ser du lurer på om du skal ha grunning eller ikke.

For å svare på det må vi nesten vite om du skal pensel/svamp lakke kabinettet, eller om du skal spraye?

Dersom du skal pensle så er det antaglig ikke vits med grunning, men dersom du skal spraye på lakken så kan det lønne seg med grunning av flere grunner:

- grunning jevner ut små ujamnheter så det blir litt penere.

- i og med at dette er tre så burde du ha grunning på, siden tre trekker fukt og dermed blir de første lagene ujamne siden tre ikke trekker likt over det hele.

 

PS: dersom du vil ha vekk alt som vitner om treoverflate i lakken så må du sparkle over hele og jevne dette, så kan du få fint resultat etter endel jobb.

 

Ellers begynner det å bli bra dette. Skal bli artig å se det med lakk.

 

Takk. Eg skal spray-lakkere kabinettet, så då får eg gå ned å kjøpe grunning. Det som eigentleg manglar no er:

 

- Kjøpe Bulgin-knappar og montere dei.

- Tilpasse det som skal vere bakpå med hk-brettet.

- Sette saman kabinettet med lim og skruar.

- Kutte av skruane som kjem til å vise med dremelen.

- Sparkle over heile kabinettet.

- Pusse mykje.

- Grunne.

- Lakkere det svart.

- For å få ein fin finish har eg på klarlakk.

 

Er ikkje så altfor mykje igjen eigentleg :p

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Er det nokon som veit kva eg må bruke for å "pusse" i metal? Har jobba med hk-brettet, og det er mange spisse bitar som stikk ut her og der.

 

Bruk vinkelsliper eller dremel til å pusse ned med, eller en fil holder også om du er nøye nok! Anngående grunning, så bør du grunne før du lakkerer. Grunning har også sin egenskap med å holde på lakken, så den sitter bedre, og det gir et bedre resultat, da du ikke lakkerer rett på et ubehandlet emne:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Plexi er alltid kjekkt å ha liggende. :D

 

Tema må du nesten finne selv, er lurt a ta noe man er interressert i selv og som kan vere litt artig å ha på en mod. Det kan vere seg en tv-serie, en spesiell hendelse, eller noe spesal greier fra ett eller annet. Bare å begynne å tenke, dukker somregel opp noe som får en til å føle at alt kommer til å stemme perfekt. ;)

Lenke til kommentar

No har eg skjært topp-plata og pleksien til. Vurderar å gravere inn Man Utd logo, men tenker fortsatt på korleis det vil vere med resten av kabinettet. Det må jo ikkje bli rotete eller noko sånt, og då vil eg holde meg til eit tema, ikkje fleire forskjellige.

 

 

 

305px-Man_Utd_FC_.svg.png

 

...

 

 

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Den der blir pain å gravere tror jeg, kan vel alltids fikses til... mitt tips er å holde deg til noe med en farge i, eller bare linjer. ;) Husk att dette blir ''sort-hvitt.'' ;)

 

Personlig synes jeg det fotball og mods ikke hører sammen, får sikkert en hel gjeng på nakken nå, men det er nå bare hva jeg synes, ikke hva andre synes.

Dersom du vil ha det så gå for det, så lenge du liker det så er det ikke så mye annet som teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...