Gå til innhold

Bli veggis - spar miljøet


Anbefalte innlegg

Mange pizza restauranter har også knallgode vegetarpizzaer.
Før fantes det vegetar frossenpizza. Jeg brukte å kjøpe den og legge til kjøtt. Da ble den mye bedre enn de som hadde kjøtt, men som hadde for lite fokus på resten. :!:

Før... ? Finnes vel enda det?

 

Jeg pleier å kjøpe pizza med kun ost og bittelitt saus på (casa di mama-sak), og slenge på 400g strimlet svinefilet som jeg steker på forhånd hvis jeg skal kose meg skikkelig en lørdag. Det kommer en del ekstra vann på pizzaen av det, men det løser man ved å bruke litt papir og la det trekke opp vannet før man spiser :)

 

Men uff, det er hvitt mel i pizzabunnen på de fleste pizzaer. Det beste er å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir faen, spiser det jeg vil/har råd til. Tror ikke at det kan påvirke miljøet om et par miljø-ekstremiseter kutter ut kjøttet Forsåvidt så har ikke jeg blitt presentert håndfast, entydig bevis for at verken kuer eller mennesker står for de miljø foandringene som skjer / kansje vil skje. Og da med en masse forskjellige synsinger fra forskjellige forskere, med hjelp av en tabloid presse som får det hele til å virke som en spøk, så kan de ikke vente at jeg og mange andre skal ta de helt seriøst.

Lenke til kommentar
Forsåvidt så har ikke jeg blitt presentert håndfast, entydig bevis for at verken kuer eller mennesker står for de miljø foandringene som skjer / kansje vil skje.

 

Nei, og jeg har håndfaste bevis på at å dumpe atomavfall på sydpolen ikke skader (det globale) miljøet, så da bør vi gjøre det.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Om en 5-10 år så vil kjøtt sikkert bli dyrka i labratorier fra stamceller, noe som sikkert vil spare miljøet for en del. Kjøtt produsert fra solkraft. Så kan en heller ha luksus bif fra fridt gående dyr, må jo fortssat spise dem, ellers blir det jo sykt overflod om alle kun skal spise labb-kjøtt.

 

 

Alt kjøtt i dag er produsert fra solkraft indirekte. Fotosyntese lizm.

 

Forsåvidt så har ikke jeg blitt presentert håndfast, entydig bevis for at verken kuer eller mennesker står for de miljø foandringene som skjer / kansje vil skje.

 

Nei, og jeg har håndfaste bevis på at å dumpe atomavfall på sydpolen ikke skader (det globale) miljøet, så da bør vi gjøre det.

 

A whatwhat in the butt?

Lenke til kommentar
Kan se for meg problemer med å få i meg 150g proteiner hver dag om jeg ikke kunne ha spist kjøtt.

 

kjøtt ftw!

Proteiner er ikke det værste problemet.. Det kommer i form av enkelte fettsyrer, kreatin, byggestener for testosteron og andre hormoner, og et par vitaminer og mineraler.
Lenke til kommentar
Vi i vesten bør virkelig kutte ned på kjøttkonsumet vårt. Jeg sier ikke at vi skal slutte å spise kjøtt, men spise mindre kjøtt. Kjøtt er ekstremt lite energieffektivt sammenlignet med korn, frukt, fisk og grønnsaker.

 

Er vel ikke vårt problem.

Vi betaler for maten vår, og bør nyte den.

Resten av verden får klippe håret å komme seg i arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg er allerede undervektig, uten kjøtt vil jeg få flust med mangelsykdommer og i tillegg bli enda lettere. Jeg har prøvd å leve uten kjøtt i perioder og det passer ikke meg, kan ikke forstå at de fleste vegetarianere noensinne har smakt en real biff, burger, eller for den slags skyld mors kjøttkaker. Et liv uten kjøtt er ikke noe liv i det hele tatt, jeg foretrekker dødstraff framfor tvungen vegetaritisme. :whistle:

Lenke til kommentar
Forsåvidt så har ikke jeg blitt presentert håndfast, entydig bevis for at verken kuer eller mennesker står for de miljø foandringene som skjer / kansje vil skje.

 

Nei, og jeg har håndfaste bevis på at å dumpe atomavfall på sydpolen ikke skader (det globale) miljøet, så da bør vi gjøre det.

 

A whatwhat in the butt?

 

Selv om å lagre atomavfall på sydpolen utvilsomt er en meget god ide, med tanke på et ikke-eskisterende dyreliv og stabile, bunnfrosne fjell å lagre avfallet i, tror jeg faktisk transport og logistikk kan by på uante problemer.

Lenke til kommentar

Kan se for meg problemer med kostholdet uten kjøtt. Kjøtt brukes til store deler av min hverdag, og det å bli vegitarianer kommer alltid til å bli uaktuelt. Greit at andre er det, men om jeg selv skulle blitt det hadde jeg nok valgt den kreative veien for miljøet, og gravd meg ned under jorden.

 

EDIT: Typo

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
Vi i vesten bør virkelig kutte ned på kjøttkonsumet vårt. Jeg sier ikke at vi skal slutte å spise kjøtt, men spise mindre kjøtt. Kjøtt er ekstremt lite energieffektivt sammenlignet med korn, frukt, fisk og grønnsaker.

Vi i vesten bør heller kutte ned på karbohydrater og bearbeidet mat, kjøtt er bare sunt.

Lenke til kommentar

Veggiser er en gjeng grinebittere som ikke har klart å henge seg opp i noe annet enn matvanene til folk. Jeg spiser kjøtt uansett faen. Så lenge jeg bor i verdens beste land så blir jeg ikke å knaske kinakål til middag!

 

 

 

Fra spøk til alvor; nei, jeg blir vel neppe veggis med det første. Men er villig til å inngå kompromisser om det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Kan se for meg problemer med å få i meg 150g proteiner hver dag om jeg ikke kunne ha spist kjøtt.
Det er mulig om du spiser fisk.

 

Ellers kan man jo spise litt hvitt kjøtt, pekingand for eksempel. Gaflet i meg en slik en i helgen, veggiser aner ikke hva de går glipp av.

Fisk og fugl går vel under "kjøtt" i dagligdags samtale.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...