Gå til innhold

Kristen avis: - Best med både mor og far


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et innlegg der bruker "truer" med å slippe sin frustrasjon utover en annen bruker er slettet. Man må gjerne synes andre brukeres innlegg er utilstrekkelige. Men da spør man på en pen måte om de kan utdype eller begrunne sine meninger. Ikke true dem til å slenge ut det de har å si, for å sette det på spissen.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg selv mener at det er best for barn å få en normal oppvekst med en mor og en far.

 

Mener du en mor og en far som forstår sine roller?

 

Jeg mente det jeg sa. Hva mener du?

 

Mor har en feminin rolle og far har en maskulin rolle.

Er det slike tilstander du snakker om som ønskelige?

Lenke til kommentar
Jeg selv mener at det er best for barn å få en normal oppvekst med en mor og en far.

 

Mener du en mor og en far som forstår sine roller?

 

Jeg mente det jeg sa. Hva mener du?

 

Mor har en feminin rolle og far har en maskulin rolle.

Er det slike tilstander du snakker om som ønskelige?

 

Det burde vel være klart hva jeg mener? Du mener kanskje noe annet, siden du spør så rart?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg selv mener at det er best for barn å få en normal oppvekst med en mor og en far.

 

Mener du en mor og en far som forstår sine roller?

 

Jeg mente det jeg sa. Hva mener du?

 

Mor har en feminin rolle og far har en maskulin rolle.

Er det slike tilstander du snakker om som ønskelige?

 

Det burde vel være klart hva jeg mener? Du mener kanskje noe annet, siden du spør så rart?

 

Hva er rart med spørsmålet?

Lenke til kommentar
Hva er rart med spørsmålet?

At det ikke er i sammenheng med en påstand.

 

Det er også betenkelig at seks av ti mener at homofile bør få adoptere, mens mer enn fem av ti mener samtidig at det er best for barn å vokse opp med en mor og en far. Dette viser jo at folk kan være en del farget av synet til homofile talsmenn, og at de antageligvis ikke ville ment det samme dersom det ikke hadde vært populært å være enig i alt homofile talsmenn sier. Det er jo bare til å kikke rundt på forumet her, så finner man fort ut at de som er kritisk til f.eks. homofile og adopsjon fort blir utsatt for en flom av kritikk, mens dersom man er enig i dette så er man enig i den store saueflokken og blir heller ikke jaget bort.

Lenke til kommentar

Ranger disse etter viktighet:

 

a) 2 foreldre i stedet for 1

 

b) Barnet skal ha et feminint forbilde

 

c) Barnet skal ha et maskulint forbilde

 

d) Barnet skal bo hos noen som er i stand til å ta vare på det

 

e) Forelder(ene)s seksuelle legning

 

Min rangering:

1: d

2: a

3: b

4: c

5: e

 

Lesbiske bør følgelig bli prioritert over homofile menn etter min mening -- men det er viktigere at det er to foreldre enn at foreldrene er heterofile og mann og kvinne.

 

Hvordan vil du prioritere bellicus?

Lenke til kommentar
Hvordan vil du prioritere bellicus?

 

f) Sette homofiles ønsker om å få barn forran barns behov for å ha en mor og far

 

Ville valgt det samme som deg, bare at jeg også mener at F skal på siste plass, og den hører ikke hjemme på listen i det hele tatt. Dersom det ikke finnes andre muligheter så er det jo klart at det ikke vil være en tragedie at barn har "foreldre" med det samme kjønn, men dersom det finnes muligheter mener jeg at det er best med en mor og en far, og da helst sine biologiske foreldre. Jeg tror menn og kvinner har unike egenskaper og at barn helst bør få lære begge disse settene med egenskaper å kjenne helt fra begynnelsen av livet.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Hvordan vil du prioritere bellicus?

 

f) Sette homofiles ønsker om å få barn forran barns behov for å ha en mor og far

 

Ville valgt det samme som deg, bare at jeg også mener at F skal på siste plass, og den hører ikke hjemme på listen i det hele tatt. Dersom det ikke finnes andre muligheter så er det jo klart at det ikke vil være en tragedie at barn har "foreldre" med det samme kjønn, men dersom det finnes muligheter mener jeg at det er best med en mor og en far, og da helst sine biologiske foreldre. Jeg tror menn og kvinner har unike egenskaper og at barn helst bør få lære begge disse settene med egenskaper å kjenne helt fra begynnelsen av livet.

I praksis så vil muligheten homofile får til å adoptere hovedsaklig bli mest brukt av homofile som allerede i dag har barn. Altså om f.eks. den ene parten har et barn fra et tidligere forhold eller på annen måte har et barn, så kan ektefellen adoptere barnet, altså bli en juridisk del av barnets liv. I dag er det slik at om den med foreldreretten i et slikt forhold går hen og dauer så vil ikke partneren være den som naturlig overtar ansvaret for barnet, uansett hvor innvolvert i barnets liv han eller hun har vært.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er rart med spørsmålet?

At det ikke er i sammenheng med en påstand.

 

Det er også betenkelig at seks av ti mener at homofile bør få adoptere, mens mer enn fem av ti mener samtidig at det er best for barn å vokse opp med en mor og en far. Dette viser jo at folk kan være en del farget av synet til homofile talsmenn, og at de antageligvis ikke ville ment det samme dersom det ikke hadde vært populært å være enig i alt homofile talsmenn sier. Det er jo bare til å kikke rundt på forumet her, så finner man fort ut at de som er kritisk til f.eks. homofile og adopsjon fort blir utsatt for en flom av kritikk, mens dersom man er enig i dette så er man enig i den store saueflokken og blir heller ikke jaget bort.

 

Spøramålene har sammenheng med hvordan jeg oppfattet problemstillingen. Lesbiske/homofile egner seg dårligere som foreldre fordi det står i bibelen. Beviset ligger akkurat i det faktumet at dette er Guds ord. Dermed er det dritlett å finne "fem feil" siden fasit er utlevert.

 

Min påstand: Hvis samfunnet inkludert de kristne ikke hadde slike fordommer mot homofile/lesbiske foreldre så vill deres barn ikke hatt/fått like store problemer.

 

Enda en påstand: Barn trenger maskuline/feminine rollemodeller, og disse modellene trenger slett ikke å være ens egne biologiske foreldre.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Min påstand: Hvis samfunnet inkludert de kristne ikke hadde slike fordommer mot homofile/lesbiske foreldre så vill deres barn ikke hatt/fått like store problemer.

 

Det har du nok helt rett i. Meen, sånn for å få det helt rett, byttes "de kristne" ut med "de religiøse" ;)

 

Enda en påstand: Barn trenger maskuline/feminine rollemodeller, og disse modellene trenger slett ikke å være ens egne biologiske foreldre.

 

Helt enig!

 

:)

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Jeg mener det er noe rart med alle dere som ikke klarer å innta og behandle det utgangspunktet at det er best med både mor og far. Selvfølgelig er det. Og det å tvile på dette utsagnet kommer ikke ifra et faktuelt, men et følelsesmessig sted. Selvsagt er dette et forsøk fra kristenfundamentalister for å fremme sin sak mot homofile, men faktum er alikevel at de har objektivt og vitenskapelig sett rett.

 

Det betyr dog ikke at to menn eller kvinner eller en alene mamma eller pappa kan være en utrolig flott forelder, tvert imot.

 

Vi må klare å skjelne mellom å ta avstand fra når de går over streken, og det å gi dem rett når de har argumenter og beviser på sin side.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Dette flagget brukte Norge før vi fikk korset. Det har blitt brukt mye lengere enn det korset har og jeg synes også det er mye finere enn hva vi har nå. :)

 

Der tar du heilt feil, i krl boka vår står det at det har noko med kristendommen å gjøre(berre sjå på krona, det er jo eit kors på den....).

Det vart lagd då vi fekk kristendommen som relgion.

Lenke til kommentar
Men er dere enige?

Jeg er hverken eller. Jeg vil egentlig ikke legge meg opp i hvem som ønsker å tilbringe livet sammen.

 

Det eneste jeg har å si er at de religiøse skrullingene ikke har barnets beste som mål. De bruker bare barn kynisk i sin kamp mot homofili.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...