bandreas Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Så en film her forleden som jeg anbefaler alle å se, kjempefin sammensatt lore-film fra warcraft3 spillene. http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=46166 Begynte å tenke litt etter dette. Hva vil skje når Arthas endelig har blitt bekjempet. Har blizzard noe mer å bygge på? For mange av de store navnene er enten på lag med alliance eller horde. Altså, det blir helt feil hvis alliance må drepe Malfurion etc. Hvis dere skjønner. Jeg er ingen lore-ekspert, så dette fikk meg til å tenke. Noen med noen gode ideer? Jeg vet at soner som The Maelstrom muligens vil komme osv, men store betydningsfulle navn derifra kan jeg ikke... Litt skeptisk til hvordan det hele vil utvikle seg WoW har jo kun gjennom TBC tiden glidd bort ifra det fantastiske spillet det en gang var...
Moonshield Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 (endret) Queen Azshara (skriveleif?) i Malestrom er jo et alternativ. TBC er noe drit i forhold til lore, hvis det kommer pre TBC servers reroller jeg asap. Edit: Er heller ikke sikkert at Arthas skal bli defeatet. Kanskje 'sistebossen' blir han der fra det spiderkingdomet. Så Northrend har mye lore i seg. Og jeg gleder meg litt. Endret 29. april 2008 av Moonshield
Poseboen Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 (endret) For veldig lenge siden husker jeg noen posta en liste han visstnok hadde fått tak i fra Blizzard på en eller annen måte som sa hva som kom i hvilke expansions etc. Der sto blant annet 60-70 Outlands 70-80 Northrend 80-90 Maelstrom. Er lenge siden jeg så det så lurer på om det kanskje var pre Tbc også. Endret 29. april 2008 av Hamaestra
Christeven Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 (endret) de klarer alltids å finne på noe. Spesielt om de har en håndfull navn de kan bygge rundt. Arthas blir nok ikke drept i wotlk, i verstefall kjemper man mot han og han "rømmer" på 1% eller no. Og man looter feks en chest som er bak en dør etc etter han rømmer.. Endret 29. april 2008 av Christeven
mad_arab Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 For veldig lenge siden husker jeg noen posta en liste han visstnok hadde fått tak i fra Blizzard på en eller annen måte som sa hva som kom i hvilke expansions etc. Den var såvidt jeg husker bare jug og ble satt sammen etter Outland kom uansett... Jeg tror Blizzard kan lage så mange epxansions de vil. Jeg ville ikke være redd for at loren sier stopp... det er den minste hindringen.
PSV Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Den ble ikke mye satt sammen etter Outland kom. Det var en zone som var med der som het ''The Dead Lands'' eller noe i den dur, og jeg husker den fra lenge før beta kom ut til TBC. Den lista gikk forøvrig hele veien opp til 100, så jeg tror vi har minst 2 expansions i vente etter WoTLK før Blizzard må tenke seg om hva de skal bygge videre på.
Zepticon Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Maelstrom, 4xEmerald Dream portaler. bare der er det ihvertall enda 5 expansions. Og ang arthas, og kiljaeden også, dem blir "defeated" ikke "killed".
Bear^ Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Ettersom jeg har skjønt det er WoW det siste i "rekken" av Warcraft lore. Det er 10 år siden den siste krigen. Slik jeg ser det har Blizzard veldig mye gammelt materiell å ta av men ikke minst, de kan og lage masse nytt materiell og skrive historien videre hva som skjer. Men jeg tror kanskje 1 ekspansion etter Wotlk er kommet ut, så må man nok se at WoW i den forstand er kommet til en ende. Ettersom jeg har lest jobber Blizzard nå med et nytt MMO basert på noe helt annet enn Warcraft universet. Hva dette er vet jeg ikke men man kan spekulere fritt. En utvikler som Blizzard kan jobbe med samme prosjekt en stund, men så blir de lei og vil jobbe med noe nytt med nye utfordringer. Slike, høyt kreative, utviklere kommer somregel opp med noe annet som er like bra, om ikke bedre, enn det forrige de kom opp med. Warcraft har veldig, veldig, veldig (ta dette og gang det med 200) mye lore å ta av, både det vi vet av fortid og det som skjer i fremtiden. Vil Tauren folket fortsette å være loyal mot Thrall f.eks? Vil pesten som har tatt nordre del av Eastern Kingdom over tid forsvinne når de finner en kur? Vil Stormwind og de allierte avansere mot Lordaeron for å ta tilbake det som var deres hvis pesten skulle bli kurrert? Warcraft er som Tolkiens bøker. Man tror man har sett alt helt til man graver litt dypere. Da finner man masse historie å ta av og masse historie man ikke viste. Selv etter å ha lest gjennom Ringenes Herre, apendixene, Silmarillion og en drøss med tekster rundt Middle-Earth er der fremdeles mye å lære. Slik er det og med Warcraft, det er veldig mye å ta av, lære, lese, utforske etc. Men Blizzard vil sikkert ikke fortelle alt gjennom World of Warcraft. Warcraft 4 anyone?
Christeven Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 (endret) wow avsluttes ikke før blizaard slutter å tjene penger på det. Så lenge de tjener penger kommer wow til å fortsette i ubestemt tid.. Endret 30. april 2008 av Christeven
Wheeljack Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 wow avsluttes ikke før blizaard slutter å tjene penger på det. Så lenge de tjener penger kommer wow til å fortsette i ubestemt tid.. Ultima Online (1997) holder det fortsatt gående, dog med sterkt redusert interesse. Det var i sin tid like populært som WoW er i dag. Med sånne tanker i bakhodet tror jeg vi trygt kan konkludere med at wow blir ikke skrinlagt med det aller første.
Zepticon Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Det var i sin tid like populært som WoW er i dag. Neppe... Var bare nerder som drev med sånnt før... WoW er mmo for massene.
Leviath Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Det er fortsatt masse å plukke fra. The Maelstrom og queen Azshara har allerede blitt nevnt. Og skal man begynne å tulle rundt i Emerald Dream er det jo flust med "døde" karakterer å ta av, Sargeras for eksempel. I TBC har det jo også vært hintet mot at Deathwing på ingen måte er død. Jeg vet ikke helt hva som skjer når man har clearet Mount Hyjal, men er det ikke slik at man fremdeles ikke har noe godt svar på hvem det er som står bak all den køddinga med tiden? I så fall har Caverns of Time fremdeles uante muligheter. Og så er det jo fremdeles en del uåpnede soner og dungeons i Azeroth. Grim Batol og Uldum, samt den sonen sør for Silverpine Forest. Pluss sikkert fler jeg har glemt.
Lycantrophe Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Tre ord. Caverns. Of. Time. Det mest geniale konseptet i hele TBC. Gief "The Purification of Stratholme"!
MrLee Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Maelstrom med Azhara (sp?) som nevnt. Emerald dream er jo ett åpenbart tema. Andre plasser i Twisting nether, Pandaria ( ) Er vel også plass til ett kontinent helt sør på kartet også, selv om det ikke er noen offisielle records på det? Echo islands (muligens som stagning area på maelstrom eller noe)
olegunnaro Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg vet ikke helt hva som skjer når man har clearet Mount Hyjal, men er det ikke slik at man fremdeles ikke har noe godt svar på hvem det er som står bak all den køddinga med tiden? I så fall har Caverns of Time fremdeles uante muligheter. Tre ord. Caverns. Of. Time. Det mest geniale konseptet i hele TBC. Gief "The Purification of Stratholme"! My thoughts exactly! Tror nok ikke blizzard vil ha problemer med å skaffe lore til de neste fire-fem exapnsionpakkene. De kan jo legge til dungeons som bygger på hele historieforløpet i warcraft.
øl_i_tastaturet Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Om de hadde gått tom for lore hadde ikke folk sluttet å spille tror jeg. Personlig får jeg kick nok av å se en theatrical til en ny expansion. Spiller ingen rolle om det er lore eller ikke.
olegunnaro Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg hadde i allefall slutta om de hadde begynt med "meningsløse" bosser og soner. En av hovedgrunnene til at jeg spiller er nettopp lore. Edit: det som dog er så fint, er at blizzard selv står fritt til å utvide loren, derfor tror jeg alldri vi vil se meningsløse bosser, da det bestandig er rom for utvidelse. Endret 30. april 2008 av Ole_Gunnar
Lightningwolf Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 de klarer alltids å finne på noe. Spesielt om de har en håndfull navn de kan bygge rundt. Arthas blir nok ikke drept i wotlk, i verstefall kjemper man mot han og han "rømmer" på 1% eller no. Og man looter feks en chest som er bak en dør etc etter han rømmer..Nesten alle sa det samme før TBC "Nei ikke sjans i havet om man skal drepe Illidan. Han rømmer vel på 1% og legger igjen loot chest." Jeg tror Arthas får en enveisbillett til helvete i expansion.
Dragen Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Ettersom jeg har skjønt det er WoW det siste i "rekken" av Warcraft lore. Det er 10 år siden den siste krigen. Det er 5 år siden WC3. Og de har fortsatt Maelstrom, Emerald Dream, Undermine, en haug med ubrukte zones i Azeroth, videre utforsking av The Great Nether, Warcraft 4, og deretter WoW2 (to siste er bare spekulasjon fra min side).
John Keats Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 (endret) Signatur =) Han dør sikkert ikke Endret 30. april 2008 av Smeagoldfish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå