Gå til innhold

Hva kan jeg få for en Sony DSC-V1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får bedre kameraer i dag (spesifikasjoner) for tusenlappen. Minnekort koster heller ikke noe, selv for 4GB.

 

Du kan ikke forvente noe særlig mer enn ca 300kr.

Du får raskere kamera til tusenlappen, men neppe bedre. Leste du testen det var linket til? Et sylskarpt objektiv uten KA får du i alle fall ikke til tusenlappen, og 5mp gir ofte bedre bilder enn 8. Det eneste et moderne billigkamera vil være klart bedre på er hastigheten. Du slipper å vente til den du tar bilde av er sovnet, men bildekvaliteten tviler jeg på er noe bedre. Tre sekunder responstid var merkelig nok hurtig for noen år siden, og kan man leve med det så kan man ha et ypperlig ekstrakamera i V1. For meg hadde det lett gjort jobben.

Lenke til kommentar

Poenget er, at de fleste velger heller et nytt med garanti, enn en brukt som bare ligger et par hundre lapper mindre. Så fantastisk er ikke dette Sony kameraet.

 

Det har skjedd noe i teknikk osv, selv om bildekvalitet kan diskuteres. Objektivet er selvsagt en pluss her, men dog ikke avgjørende. Dessuten får du et nytt batteri, som har full kapasitet. Å bytte dette alene kan fort koste 500kr.

 

Jeg har selv et 4 år gammelt olympus med 4 megapiksler, og man ser forskjell i bildekvalitet på det og et nytt i dag til tusenlappen. I tillegg er det nyere raskere, har større skjerm, som gjør det lettere å avgjøre skarpheten osv. ute i felten. Skulle jeg solgt mitt olympus så hadde jeg ikke forventa mye igjen, og beholder det derfor som et kjekt ekstra kamera.

 

Jeg vil bare komme med en realistisk pris, for noen har en tendens til å kreve/forvente kunstig høye priser på brukte varer.

Lenke til kommentar

Det er klart de fleste foretrekker et nytt kamera, men det er ikke på grunn av bildekvalitetene i dette tilfellet. Det er godt mulig at et tusenkronerskamera er bedre enn din gamle Olympus, men dette var et av de beste kameraene som ble laget på den tiden. Toppkameraer som er noen få år gamle tar bedre bilder enn middelklassekameraer fra i dag. Det skyldes at optikken er så mye bedre, og så sant det gamle kameraet ikke komprimerer for hardt så bør det ha bedre kvalitet summa sumarum. Ingen superzoomer har klart å overgå semikompaktene fra tidligere dager enda.

 

Eneste grunn til å skifte ut denne Sony-en mot et billig med nytt kamera er hastigheten, ønsket om å ikke vente tre sekunder fra du trykker på knappen til bildet tas.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke vært her siden site post pga eksamener på høyskolen og sånt. Prisen i annonsen ble etterhvert redusert fra å være nærmere 1000 ned til 400kr. Jeg er enig med noe av det dere begge to sier. Kvaliteten på bildene på den er helt sikkert bedre enn på de fleste middelskameraer man får kjøpt i dag, men skule jeg kjøpe meg ny kamera for eksempel, så spiller også størrelsen en stor rolle. Den jeg selger kan bli litt stor av og til, mens pappa har også en sony bare nyere og den er to ganger tynnere, men også dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...