Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Haha folk måtte resultere til cheats for å løse dette her? Det er jo bare en del av plottet, det er ikke meningen at man ikke skal klare seg videre uten å måtte bruke koder, ærlig talt, hvilket forum var det du besøkte for hjelp i så fall, høres ut som en gjeng idioter som ikke burde røre noe som var mer krevende enn tetris.

 

Her har du løsningen:

 

Lothander, partner of the assassin Marek, will approach you near the gambling tents. He will tell you that Marek has poisoned you, and that if you don't release Lothander from his Geas, he won't tell you where the antidote to the poison is located, and you'll die after ten days. The diviner in the tent will tell you to see the High Priestess Jalantha Mistmyr of Umberlee to remove Lothander's Geas; that Rieltar Costak is the leader of the Iron Throne; that making money is the Iron Throne's agenda; and that Entar Silvershield is the wealthiest man in the city and he keeps his treasure hoard in his bedroom in his estate. Go to Jalantha Mistmyr at the Water Queen's house to seek a cure for the Geas, and after humbly asking for help you should go to the Lady's house and ask for a book of wisdom, pleading that you need the book for a matter of life and death. Return to Jalantha Mistmyr and then go to Lothander (who will be at the Blade and Stars if you talk to them after the diviner's conversation). Lothander will give you one half of the cure, while Marek, waiting in the Blushing Mermaid, will give you the other half.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha folk måtte resultere til cheats for å løse dette her? Det er jo bare en del av plottet, det er ikke meningen at man ikke skal klare seg videre uten å måtte bruke koder, ærlig talt, hvilket forum var det du besøkte for hjelp i så fall, høres ut som en gjeng idioter som ikke burde røre noe som var mer krevende enn tetris.

 

Her har du løsningen:

 

Lothander, partner of the assassin Marek, will approach you near the gambling tents. He will tell you that Marek has poisoned you, and that if you don't release Lothander from his Geas, he won't tell you where the antidote to the poison is located, and you'll die after ten days. The diviner in the tent will tell you to see the High Priestess Jalantha Mistmyr of Umberlee to remove Lothander's Geas; that Rieltar Costak is the leader of the Iron Throne; that making money is the Iron Throne's agenda; and that Entar Silvershield is the wealthiest man in the city and he keeps his treasure hoard in his bedroom in his estate. Go to Jalantha Mistmyr at the Water Queen's house to seek a cure for the Geas, and after humbly asking for help you should go to the Lady's house and ask for a book of wisdom, pleading that you need the book for a matter of life and death. Return to Jalantha Mistmyr and then go to Lothander (who will be at the Blade and Stars if you talk to them after the diviner's conversation). Lothander will give you one half of the cure, while Marek, waiting in the Blushing Mermaid, will give you the other half.

Joda, greit nok det, men saken er at Lothander ikke er der i det hele tatt. Ikke Marek heller ><

Forumene jeg leser om bruk av cheats på, er BioWare-forumene.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med Baldurs's Gate 2 (Vista Home Premium 32), våpen ikonene er ikke gjennomsiktige, det er bare en svart firkant isteden for, den fungerer utmerket på XP, men der kommer samme problemet med Baldur's Gate 1, jeg har prøvd å kjøre dem i kompabilitetsmodus, og endret på noen grafikk instillinger, men det samme, Baldur's Gate 1 ville ikke i det hele tatt starte med Vista.

Men hvordan er disse spillene med Ubuntu og Wine?

Lenke til kommentar

Damn Baldur's Gate Collection er utsolgt over alt bortsett fra en eller annen på Amazon som skal ha 44 pund, men jeg fant Ultimate Dungeons & Dragons. Det blir spennende å se om de faktisk får tak i det til meg. Er det noen som vet om et sted hvor de faktisk har Collection inne?

 

Jeg spiller eneren nå da, jeg har nettopp fikset opp i Nashgrel-gruven eller hva den het, men brukt noen dager på det, så jeg håper jeg rekker å redde Dynaheir før Minsc stikker av. Jeg spiller det originalt uten noen mods på et Geforce 7600Go og Vista Business 32bit, og det går helt supert.

 

EDIT: Gnålern ;)

EDIT2: Feil i copy-pastaen.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar
Bra at det er aktivitet her fortsatt, nå som det er drittvær fremover skal jeg i gang med en runde på Baldur's Gate II, blir til at jeg spiller på Insane med Tactics + Ascension og med 4 party members, tror det blir ganske gøy.

 

 

Selvsagt blir det gøy!

Endret av tørriss
Lenke til kommentar

Jeg er inne i en rpg-modus for tiden, og har derfor satt meg ned med Baldur's Gate 1 for første gang. Jeg har god erfaring fra Oblivion/Morrowind og en god del både nye og gamle FF-spill, men jeg har aldri før virkelig satt meg ned med et isometrisk rpg som BG og er derfor en newbie av dimensjoner her.

 

Jeg har kommet til Friendly Arms Inn og blir slaktet av leiemorderen Tarnesh. Han kaster en spell som gjør at flere av mine partymedlemmer får Panic og ofte er det bare snakk om en spell til før en eller flere dør, og jeg må loade på ny. Som sagt er jeg super-noob i denne type spill, men jeg vil sette meg inn i dette. Noen som har noen generelle (eller spesifikke) tips? Min hovedkarakter er en half-elf klasse Fighter/Druid, True Neutral.

 

Edit: Jeg klarte faktisk å ta Tarnesh (med god hjelp av vaktene), men har fortsatt ikke helt kontrollen på kampsystemet. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å få tid til å kaste spells, heale osv med flere karakterer når kampene ofte er avgjort i løpet av noen sekunder. I tillegg har jeg lite å heale med - jeg har en healing spell som jeg kan bruke èn gang i døgnet, og potions er absurd dyrt!

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...