Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Fekk eit spørsmål om kva type gruppe det vil vere lettast å gjennomføre BG2 med, og kva class han sjølv skulle vere for at det ikkje skulle bli for vanskeleg.

 

Nokon som har tips eg kan bringe vidare?

Start med en "good deeds"-party, ergo. folk med good-neutral alignment og gjør alle quests du kommer over. Klassen som jeg ville ha anbefalt deg å starte opp med er Fighter - Berserker, nettopp pga. veldig gode extra abilities som du får veldig bruk for mot enkelte fiender i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Assassin er helt fantastisk morsom karakter å spille i BG2, bare synd man ikke kan backstabbe drager. :devil:

 

Btw. Bulletus, kanskje det kan være lurt å endre på emnetittelen til tråden og legge til f.eks "spoilers"-bit, siden de som er totalt n00bs og som eventuelt skulle komme til å lese her inne, kommer nok til å begynne å grine etter å ha lest bla. slutten av spillet. :)

 

 

Jeg gråt en liten skvett selv etter å ha lest noen poster her inne , heldigvis har jeg hukommelse som et nyklekket rumpetroll ;)

 

Har endret emnetittelen noe .

 

Jeg ser det blir lite skrevet om sling , jeg har alltid sling på damene i party mitt. Man skal ikke undervurdere snerten i spretterten !

Lenke til kommentar

Jeg driver fortsatt og psyker meg opp til å ta Sarevok. Jeg har ikke giddet å prøve siden sist gang. Eller jeg har jo hatt andre spill å spille også. Men jeg synes han var vanskelig. Jeg også har spillt BG1 tidligere for lenge siden men jeg fullførte det ikke. Tror jeg kom langt nok til Baldurs Gate byen men ikke noe særlig lengere. Denne gangen har jeg tenkt å fullføre.

Lenke til kommentar
Jeg driver fortsatt og psyker meg opp til å ta Sarevok. Jeg har ikke giddet å prøve siden sist gang. Eller jeg har jo hatt andre spill å spille også. Men jeg synes han var vanskelig. Jeg også har spillt BG1 tidligere for lenge siden men jeg fullførte det ikke. Tror jeg kom langt nok til Baldurs Gate byen men ikke noe særlig lengere. Denne gangen har jeg tenkt å fullføre.

 

 

Har også på følelsen at denne bassebassen blir vansklig ;) Jeg skal gjøre Durlags tower før jeg entrer Baldurs gate byen. Jeg har 40.000 i gull nå og får nok mer etter Durlags tower , da skal jeg ruste opp Minsc og folka noe jevlig med bra gear , de kriminelle må knuses !

Minsc skrøt til hamstern sin at vi var en bra gjeng , det er et bra symptom !

Lenke til kommentar

Fy faen nå har jeg lyst til å insallere BG1/2 igjen. Har aldri rundet enern men jeg har runda toern 2 ganger. Det er fett å kalle seg Drizzt Do Urden i toern. Da får man masse pepper av Drizzt når man møter ham. Toeren blir litt for lett når man spiller med en thief i partyet, Ikke undervurder feller. Har tatt drager og Irenicus med kun feller.

Lenke til kommentar
Fy faen nå har jeg lyst til å insallere BG1/2 igjen. Har aldri rundet enern men jeg har runda toern 2 ganger. Det er fett å kalle seg Drizzt Do Urden i toern. Da får man masse pepper av Drizzt når man møter ham. Toeren blir litt for lett når man spiller med en thief i partyet, Ikke undervurder feller. Har tatt drager og Irenicus med kun feller.

 

Småfett ! skal begynne med toern så snart jeg er ferdig med enern . Kan man importere Imoen tro ? Hu er en bra thief synes jeg , og min barndoms venn !

Lenke til kommentar

Imoen er i BG2, men hun sluttet som tyv og er nå dual class thief/wizard (hun er vel level 7 tyv hvis jeg husker riktig). Har henne med selv og hun funker greit til å finne feller og åpne låser.

 

Jeg nådde akkurat level 18 på min sorcerer i SoA. Dæven for et hopp i kraft det er fra level 17 til 18. Med en kombinasjon av Improved Alacrity og Time Stop er det jo helt sykt hvor mye skade man kan gjøre før første sekundet av en kamp er over. (jeg har også robe of Vecna, så f.eks. fire arrows/fire ball kan kastes uten noe tid mellom, tar helt av :p)

 

Edit: Tydelig at SoA ikke er særlig balansert for høyere levler enn den originale som var uten ToB installert. Jeg drepte akkurat Firkraag (rød drage) uten at resten av folka mine gjorde noe som helst. Regner man ikke med tiden jeg brukte i time stop så tok det vel 3-4 sekunder kanskje?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Har også på følelsen at denne bassebassen blir vansklig ;) Jeg skal gjøre Durlags tower før jeg entrer Baldurs gate byen. Jeg har 40.000 i gull nå og får nok mer etter Durlags tower , da skal jeg ruste opp Minsc og folka noe jevlig med bra gear , de kriminelle må knuses !

Minsc skrøt til hamstern sin at vi var en bra gjeng , det er et bra symptom !

 

Jeg satt å leket litt med Minsc her om dagen i en gammel savegame. Kun fordi han har så ufattelig mange bra kommentarer ^^

 

"I need aid soon, lest my hamster become an orphan"

"When the going gets tough, someone hold my rodent!"

" Fool me once, shame on you; fool me twice, watch it! I'm huge. "

"There be safety in numbers and I am two or three at least. "

 

Kilde: http://www.minscandboo.com/quotes.php

 

Man kan laste ned lydklipp av han der og :D

 

:Edit:

Litt fler gullkorn:

"Yes Boo, I agree. This group could do with a swift kick in the morals"

"The face I have is the face the ladies love. Boo loves Minsc's face to; don't you Boo? Don't you -- Yes"

 

 

Imoen er i BG2, men hun sluttet som tyv og er nå dual class thief/wizard (hun er vel level 7 tyv hvis jeg husker riktig). Har henne med selv og hun funker greit til å finne feller og åpne låser.

 

Jeg nådde akkurat level 18 på min sorcerer i SoA. Dæven for et hopp i kraft det er fra level 17 til 18. Med en kombinasjon av Improved Alacrity og Time Stop er det jo helt sykt hvor mye skade man kan gjøre før første sekundet av en kamp er over. (jeg har også robe of Vecna, så f.eks. fire arrows/fire ball kan kastes uten noe tid mellom, tar helt av :p)

 

Edit: Tydelig at SoA ikke er særlig balansert for høyere levler enn den originale som var uten ToB installert. Jeg drepte akkurat Firkraag (rød drage) uten at resten av folka mine gjorde noe som helst. Regner man ikke med tiden jeg brukte i time stop så tok det vel 3-4 sekunder kanskje?

 

Selv likte jeg ikke å bruke noen av de mer ubalanserte krefene slik som time stop og fellene kun fordi det ikke blir krevende nok å drepe drager og andre store skapninger.

Firkraag fikk seg en velfortjent lærepenge men ^^ Mer hoven og cocky drage skal man lete lenge etter :p

Endret av tørriss
Lenke til kommentar

Faen heller, hele mai måned går nå til eksamener, men så blir det en liten risky prosjekt tenker jeg i form av No Reloads Party i BG2 med Tactics på Insane. Skal bli jævlig gøy tenker jeg, går for 4-mans party da, ikke helt bestemt på hvem jeg inkluderer i den enda.

Lenke til kommentar
Faen heller, hele mai måned går nå til eksamener, men så blir det en liten risky prosjekt tenker jeg i form av No Reloads Party i BG2 med Tactics på Insane. Skal bli jævlig gøy tenker jeg, går for 4-mans party da, ikke helt bestemt på hvem jeg inkluderer i den enda.

 

Du er en selvplager av dimensjoner! lykke til.

Lenke til kommentar

Min søken etter "By Moradin's Hammer!"-lydklipp går dårlig må jeg si :(. Det er ikke tilfeldigvis noen som har et savegame fra et sted hvor det er dverger som sier "By Moradin's Hammer!"? Det var vel noen dverger i Iron Throne sin gruve tror jeg. Jeg har ikke klart å få Yeslick til å si det, så jeg tror man må finne tak i noen ikke-spillbare dverger.

Lenke til kommentar
Min søken etter "By Moradin's Hammer!"-lydklipp går dårlig må jeg si :(. Det er ikke tilfeldigvis noen som har et savegame fra et sted hvor det er dverger som sier "By Moradin's Hammer!"? Det var vel noen dverger i Iron Throne sin gruve tror jeg. Jeg har ikke klart å få Yeslick til å si det, så jeg tror man må finne tak i noen ikke-spillbare dverger.

 

Kan jo alltids søke på nettet etter det om du ikke har prøvd det, jeg fant iallfall en side med Minsc lydklipp og er nå den stolte eier av en "You point, i punch!" Meldingsmelodi ;)

 

Og Erasus: Aldri skjønt helt artigheten med å spille uten reloads på insane :p Må da være ufattelig kjipt om man gjør en fillefeil ^^ Kan også nevne noen kamper som ikke akkurat er trivelige også, selv på normal vanskelighetsgrad :p

Lenke til kommentar

Vel spenningen ligger i at jeg blir nødt til å planlegge hver lille detalj før kampene og satse på å komme ut med skinnet i behold, blir jeg drept så blir jeg drept, game over. Det jeg gruer meg litt til er egentlig Twisted Rune, Watcher's Keep og Underdark, resten satser jeg på å klare rimelig greit, blir dog litt trist hvis noen av folka mine blir sprengt i fillebiter så jeg ikke får restora dem, men men. Hvis du har gått gjennom spillet en del ganger tørriss, så anbefaler jeg deg å prøve hvertfall en game på normal med no reloads konseptet, du vil da fort skjønne hvor spennende og frustrerende det kan bli, men jeg synes det er meget gøy hvertfall. Men om du skal gå for noe slikt så må du naturligvis love deg selv at hvis din character dør, så reloader du ikke. :)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Ahh, har gjort mange sidequests på BG2 nå og har kommet fram til at den mest irriterende fienden er Umber Hulk. Ufattelig irriterende med confusion faen den gir fra seg. Umber Hulk sammen med Fungus faen er mine verste fiender.

 

Fiksa Minsc nye hansker eller belte husker ikke helt som gir han 19 i strenght, så nå er det virkelig Butt-kickin' for goodness!

Lenke til kommentar

Umber Hulk kan være vanskelig ja, spesielt i større grupper, bruk chaotic commands på ditt party og fyr av et par fireballs hvis du får mulighet, eventuelt kan du benytte deg av summon undead og bruke de som meatshield.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Vel spenningen ligger i at jeg blir nødt til å planlegge hver lille detalj før kampene og satse på å komme ut med skinnet i behold, blir jeg drept så blir jeg drept, game over. Det jeg gruer meg litt til er egentlig Twisted Rune, Watcher's Keep og Underdark, resten satser jeg på å klare rimelig greit, blir dog litt trist hvis noen av folka mine blir sprengt i fillebiter så jeg ikke får restora dem, men men. Hvis du har gått gjennom spillet en del ganger tørriss, så anbefaler jeg deg å prøve hvertfall en game på normal med no reloads konseptet, du vil da fort skjønne hvor spennende og frustrerende det kan bli, men jeg synes det er meget gøy hvertfall. Men om du skal gå for noe slikt så må du naturligvis love deg selv at hvis din character dør, så reloader du ikke. :)

 

Vet ikke hvorfor, men den selvpiningsmetoden appelerer ikke så veldig til meg av en eller annen grunn ^^ Det å spille på Insane er artig nok, men tror ikek jeg hadde greid å holde løftet om ingen reloads i det hele tatt. :p

Selv liker jeg at kampene går perfekt for seg. Hvis ikke det gjør det og jeg fortsatt klarer en kamp så er jeg ikke fremmed for å ta en quickload til alt sitter som et skudd ;)

 

Loeve: Vampyrer kan være noe hark ja, spesielt level drain er ufattelig kjipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...