Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Min søken etter "By Moradin's Hammer!"-lydklipp går dårlig må jeg si :(. Det er ikke tilfeldigvis noen som har et savegame fra et sted hvor det er dverger som sier "By Moradin's Hammer!"? Det var vel noen dverger i Iron Throne sin gruve tror jeg. Jeg har ikke klart å få Yeslick til å si det, så jeg tror man må finne tak i noen ikke-spillbare dverger.

 

Kan jo alltids søke på nettet etter det om du ikke har prøvd det, jeg fant iallfall en side med Minsc lydklipp og er nå den stolte eier av en "You point, i punch!" Meldingsmelodi ;)

Jepp har fått tak i lyder fra Minsc jeg også, er mange godbiter i det lytsettet :). Har Yeslick sitt også, men han sier visst aldri "By Moradin's Hammer". Jeg tror det bare er uspillbare dverger som sier det, og lydklippene fra dem finner jeg ikke på nett. Derfor kunne jeg tenke meg å få tak i et savegame, også kan jeg bare rippe lyden med et opptaksprogram kjørende i bakgrunnen.

 

Ahh, har gjort mange sidequests på BG2 nå og har kommet fram til at den mest irriterende fienden er Umber Hulk. Ufattelig irriterende med confusion faen den gir fra seg. Umber Hulk sammen med Fungus faen er mine verste fiender.

Mener å huske at emotion (spell) fungerer ganske bra mot Umber Hulks, i hvertfall hvis man får av en greater malison først. Så er det bare å sende Minsc inn på butt-kicking-oppdrag mot en haug med forsvarsløse Hulks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min søken etter "By Moradin's Hammer!"-lydklipp går dårlig må jeg si :(. Det er ikke tilfeldigvis noen som har et savegame fra et sted hvor det er dverger som sier "By Moradin's Hammer!"? Det var vel noen dverger i Iron Throne sin gruve tror jeg. Jeg har ikke klart å få Yeslick til å si det, så jeg tror man må finne tak i noen ikke-spillbare dverger.

 

Kan jo alltids søke på nettet etter det om du ikke har prøvd det, jeg fant iallfall en side med Minsc lydklipp og er nå den stolte eier av en "You point, i punch!" Meldingsmelodi ;)

Jepp har fått tak i lyder fra Minsc jeg også, er mange godbiter i det lytsettet :). Har Yeslick sitt også, men han sier visst aldri "By Moradin's Hammer". Jeg tror det bare er uspillbare dverger som sier det, og lydklippene fra dem finner jeg ikke på nett. Derfor kunne jeg tenke meg å få tak i et savegame, også kan jeg bare rippe lyden med et opptaksprogram kjørende i bakgrunnen.

 

Du kan bruke Infinity Explorer (http://infexp.sourceforge.net/#downloads) til å lete deg frem til lydklippet du ønsker.

Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

 

Hva slags lag har du med deg? Edwin og fireballspam ;)

Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

 

Hva slags lag har du med deg? Edwin og fireballspam ;)

Jeg har bare Meg - Mage, Anomen, Jaheira og Minsc..

Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

 

Var vel noe på adventurers mart kalt "shield of balduran" ellerno sånt som fikser dette..

Mulig du må laste ned noen bonusgreier for å få tilgang til det da, men det er kun snakk om "offisielle" greier jeg tror fulgte med en preorder eller spesialversjon :)

 

Linky

Endret av Richard_S
Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

Du har 3 gode muligheter:

1. Cloak of Mirroring

2. Shield of Balduran

3. Scroll of Protection from Magic

Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

 

Hvis du tryller summon undead eller hva det heter (3rd level priest spell), får du en eller to skjeletter. Beholders kan ikke ta effektive spells på disse, så de vil bli tvunget inn i nærkamp. Med nok undead vil du nok klare å ta de.

 

Når det gjelder umber hulks, er minsc + lilarcor en grei kombinasjon!

Lenke til kommentar
Når det gjelder umber hulks, er minsc + lilarcor en grei kombinasjon!

 

Lilarcor ja! :D

 

"I may be an intelligent sword, but I've had no formal edumication"

"You know, my last owner always said I was sharp and edgy. He was such an ass"

"Wouldn't it be cool if you could dual-wield me"

"...and this one's for grandma, who said I'd never amount to anything more than a butterknife!!"

"Mmmm... tastes like chicken!"

 

Elsket det sverdet ^^ Selv om det kunne bli litt irriterende i lengda :p

Lenke til kommentar

Noobish Geek, som jeg nevnte tidligere bruk f.eks Scroll of Protection from Magic i dette tilfellet. Det er ikke spesielt billig, men jeg regner med at du har/har råd til 1 hvertfall, ettersom dette er jo BG2 vi snakker om, så penger er ikke det aller største problemet.

Lenke til kommentar
Ok, jeg sitter virkelig fast nå.

 

Jeg har kommet greit inn i Cult of the Unseeing eye.

Jeg har kommet til 3 beholders nå - 1 stor og 2 mindre.

Noen tips til hvordan jeg skal klare disse? De spammer noe freezing greier har ikke sjangs.

 

Hva slags lag har du med deg? Edwin og fireballspam ;)

Jeg har bare Meg - Mage, Anomen, Jaheira og Minsc..

 

Kan kanskje være en ide å få fullt party før du stikker inn dit? Hvis ikke du går for en 4manns gruppe gjennom hele spillet da.

 

Trikset her er vel å snike seg sakte mot området de er i og prøve å dra ut en beholder av gangen, hvis ikke det skulle funke er det alltids en mulighet å summone masse monster du kan bruke som kjøttskjold mens du gir dem alt du har av firepower.

Hvis ikke du har gjort det allerede så sjekk ut alle spells du har gjør slik at du kan ha alt det beste avhengig av situasjonen.

Lenke til kommentar

Men på den måten kan man jo drepe 30-35% av alle fiender i spillet, ikke så veldig spennende/utfordrende imho. Bare vent til senere, du møter nok på den gjengen her bare i en verre versjon, da rekker du ikke fyre av mange fireballs før hele laget ditt er død.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Du trenger ikke ofre noen som helst, heller bruke cheese tactics hvis du brukte det jeg skrev ovenfor. Altså det er jo opp til deg selvfølgelig, men pass på at du ikke blir for glad i enkle løsninger, da blir det kanskje ikke fullt så gøy i det lange løp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...