Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har funnet ut hvordan jeg får dem til å gå og kjempe sammen som et team, så det går greit. Jeg kom meg til Beregost i går med bare fire, men får venne meg til seks på laget. :)

 

Jeg har loadet spillet flere ganger ang. Gorion cutscene, og det skjer hver gang. Har også lukket selve spillet, startet det igjen, gjort alle quests, lagret på ny fil og gått videre - og det samme skjer. Jeg har googlet på flere ulike søkeord men finner ingenting som ligner på dette. :(

 

I Tutu-prosessen (jeg bruker Tutu v4 og ikke EasyTutu siden jeg ikke har en US versjon av spillet, "bare" engelskspråklig) har jeg også lastet ned patches til BG1 + en Fix til Tutu. Likevel skjer dette. Jeg har både loaded spillet gjentatte ganger samt lukket ned hele spillet, startet og lagret alt i en ny save - og det skjer igjen.

 

 

Les litt her:

http://www.pocketplane.net/mambo/index.php...1&Itemid=98

 

Etter det jeg har forstått skal du bruke EasyTutu, ikke vanlig Tutu. vanlig Tutu er beregnet på BG som er oversett til andre språk (fransk f.eks). Prøv å reinstaller BG og installer EasyTutu så burde det ordne seg.

 

Ps: Ikke vær lat, reinstaller hele spillet fra scratch siden det mest sannsynlig er korrupt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte da som Mage i Neverwinter Nights uten kjempeproblemer, toern også, helt opp til lvl 20. De følger jo samme regelsettet.

 

Mener å huske jeg spilte Mage første gang jeg hadde BG installert også og kom minst til chapter 3 før jeg la det bort.

Det er vel 8-9 år siden sikkert..btw, greide å drepe meg selv med en Magic Missile også første gang jeg fikla med menyene nå. Plutselig bare poff oj dau. :p

 

Skjønner at dexterity er viktig, det styrer ikke bare treffsikkerhet med bue, men også Armor class.

Men 1 point til eller fra i AC har vel ikke allverdens å si helt i starten. Strength måtte isåfall være for å kunne bære mere, det er vel eneste meningen for en mage. Charisma er viktig i hele spillet fordi det påvirker pris i alle salgsboder og reputation i hele verdenen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke installere EasyTutu, jeg har prøvd. Jeg får opp feilmelding om at det kun fungerer på "US versions".

 

Men jeg fant ut av Gorion-feilen! Av en eller annen grunn så har karakteren jeg laget bare 1 HP. I cutscenen blir jeg truffet og mister 1 HP, noe de fleste andre karakterer skal tåle og scenen går videre. Min karakter tåler det ikke.

 

Så jeg skal begynne på ny og lage en karakter som jeg vet har mer enn 1 HP til å begynne med.

Lenke til kommentar
Spilte da som Mage i Neverwinter Nights uten kjempeproblemer, toern også, helt opp til lvl 20. De følger jo samme regelsettet.

 

Mener å huske jeg spilte Mage første gang jeg hadde BG installert også og kom minst til chapter 3 før jeg la det bort.

Det er vel 8-9 år siden sikkert..btw, greide å drepe meg selv med en Magic Missile også første gang jeg fikla med menyene nå. Plutselig bare poff oj dau. :p

 

Skjønner at dexterity er viktig, det styrer ikke bare treffsikkerhet med bue, men også Armor class.

Men 1 point til eller fra i AC har vel ikke allverdens å si helt i starten. Strength måtte isåfall være for å kunne bære mere, det er vel eneste meningen for en mage. Charisma er viktig i hele spillet fordi det påvirker pris i alle salgsboder og reputation i hele verdenen.

 

Det er absolutt mulig å spille som mage i BG, men jeg anbefaler det ikke pga vanskelighetsgraden alene. Når man er lav lvl som mage har men veldig lite spells hver dag, ikke nok til noe særlig mer enn en kamp av gangen. Så det er absolutt noe for viderekomne og tolmodige spillere.

 

Magen i BG og NWN spillene kan egentlig ikke sammenlignes. Både fordi det er to forskjellige spill, men også fordi de følger forskjellige versjoner av regelsettet som blir brukt i D&D spillene. En mage er veldig enkelt å spille i NWN sammenlignet med BG, sesielt fordi NWN fokuserer på singleplayer med en hjelper mens BG er 6 medhjelpere. Er klar over at the er fler i NWN2, men det er også en smule mer nybegynnervennlig.

 

står fortsatt ved at str er sløseri for mages, tungt utstyr kan du la andre bære mens magen tar seg av lette ting om scrolls og piler. høy karisma trenger du bare på en figur i gruppa siden prisene blir avgjort av charismaen til den figuren og ryktet til gruppa.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke installere EasyTutu, jeg har prøvd. Jeg får opp feilmelding om at det kun fungerer på "US versions".

 

Men jeg fant ut av Gorion-feilen! Av en eller annen grunn så har karakteren jeg laget bare 1 HP. I cutscenen blir jeg truffet og mister 1 HP, noe de fleste andre karakterer skal tåle og scenen går videre. Min karakter tåler det ikke.

 

Så jeg skal begynne på ny og lage en karakter som jeg vet har mer enn 1 HP til å begynne med.

 

1hp? Det skal da ikke være mulig å ha så lite?

Har du ikke tatt noe constituion i det hele tatt?

 

Constitution avgjør hvor mye hp du har. Hvis du er en fighter fokuserer du på å ha maks strength, dexterity og constitution. Hvis du har mer til overs tar du charisma.

 

 

Viktig: Hver gang du lager en figur og får utdelt poeng får du aldri likt med poeng hver gang. Det er en egen knapp på bunnen der du kan "kaste terninger" og få høyere tall helt til du får fine høye tall. Gå for 18 på strength, dexterity og constitution som warrior. Ikke fullfør karakter laginga di før du har dette!

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet. Min fighter karakter hadde 18/66 (noe jeg aldri forsto hva betydde) som Strength. Const husker jeg ikke. Denne gangen laget jeg en Half-Elf Ranger hvor jeg fokuserte på Strength og Const og trillet til de begge ble omtrent 16/17. Hun fikk 5 HP, og jeg har nå kommet til Beregost. Ironisk nok sliter jeg nå mer med de edderkoppene når jeg har seks i partyet mitt enn forrige gang da jeg bare hadde fire.

 

Men takk for alle tips!

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

/66 betyr bare ,66.

/99 blir ,99

 

Det er altså bare en desimal fra 18 til 19. Kan godt rolle i en evighet på karakteren, men man har jo + og - knapper også.

Bare ta vekk stats man ikke trenger (wisdom for mage etc) og legge til igjen på de man vil ha.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Søkte litt etter bra stats for forskjellige classes i AD&D, da fant jeg at den rollen faktisk har en god del å si også, for du ruller først for å finne hvor mange totalpoeng du kan distribuere. Det letteste er å se på staten du overhodet ikke trenger (intelligence/wisdom for en fighter f.eks.). Hvis de blir kjempehøye, og stats du trenger er passe høye, kjører du bare int/wisd ned så lang det går (0 er ikke mulig) og fyller på de du trenger. Så det lønner seg nok å trykke "Reroll" knappen noen ganger. Å få max på alle stats er umulig med mindre du cheater.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gutter, noen som har lyst å hive seg på en no-reloads-party? Trenger naturligvis ikke inkludere ting som Insane Difficulty og Tactics Mod, men for "morro" skyld? Eventuelt noen som har allerede gjort det? Vil høre deres erfaringer i så fall. :)

 

Min siste endte ganske så brutalt da jeg dreit meg ut ved å være frekk mot Drizzt og gjengen når jeg kom ut av Underdark, var overhodet ikke forberedet på den kampen i det hele tatt, tror ikke jeg varte lenger enn ett halvt minutt engang.

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg hadde -12 en gang (tror det var rundt der). Folk ville ikke snakke med meg, og var temmelig redde. Klarte å tvinge info fra dem.

 

Rep faller, avhengig av hvem du har i laget, og hvordan du behandler folk. Så han har sikkert drep en del uskyldige ja. :!:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...