Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spillet har blitt gjort med én enkel spiller på insane uten å dø, så det burde være mulig å få til noe med litt triksing :)

 

 

Det høres brutalt ut hehe ! Selv trives jeg på normal ;) Jeg er litt teit og liker god progresjon !

Har travla runt og gjort missions i "de meningsløse kartene" som folk har beskrevet dem , det er mye snadder utenom hovedhistorien i Baldurs gate . Har 20 i reputation og 55K gull . Skal handle litt av den kjøpmannen som er stasjonert ved Durags Tower , han har mye gromt å tilby - Eller skal jeg vente ? Hvor mye er det igjen av spillet når jeg entrer Baldurs Gate byen ? Er det verdt å spare på pengene ?

 

Edit : Branwen og Dynaheir flørta akkurat med hverandre , er det normalt ? :D

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Litt lesbeaction skulle man jo ikke vært foruten. Flott å høre at du koser deg med ting utenom de kjerneelementene i spillet Bulletus. Digger selv å utforske og ta meg tid i andre områder som ikke har noe med main quest å gjøre i det hele tatt. BG verden er større enn som så.

Lenke til kommentar
Litt lesbeaction skulle man jo ikke vært foruten. Flott å høre at du koser deg med ting utenom de kjerneelementene i spillet Bulletus. Digger selv å utforske og ta meg tid i andre områder som ikke har noe med main quest å gjøre i det hele tatt. BG verden er større enn som så.

 

Men er det verd å spare pengene ? Eller skal jeg blåse mine 55K før jeg entrer Baldurs gate byen ?

Trenger jeg å blåse dem før jeg entrer Durlags Tower ?

Lenke til kommentar

Durlag's Tower er fullstappa av skatter, magiske våpen og rustninger. Du vil etter noen timer der inne finne mer enn hele partyet ditt klarer å bære. Pengene anbefaler å bruke på ting som diverse wands, om du f.eks har Xan som eneste mage i party og ikke Edwin, så kjør på og skaff deg disse: wand of lightning, wand of summoning, wand of fear osv. Ekstremt kjekt å ha. Men se til at du hvertfall har 30-40k når du kommer til Baldur's Gate, er masse godsaker du kommer til å sikle etter å få kjøpt der. Men siden du tar Durlag's Tower før den tid, så burde det overnevnte ikke være noe problem.

 

Jeg skal for en gangs skyld sette denne i spoiler - Durlag's Tower.

 

En del folk er ikke helt klar over at hele essensen i Durlag's Tower er i NEDRE/UNDERGROUND levels og ikke selve tårnet man utforsker. Det er der eventyret, utfordringene og selve skatten ligger.

 

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Baldur's Gate er verdens åttende underverk.

 

 

Husker jeg leste et intervju med en av skaperne da Baldur's Gate 2 ble gitt ut, hvor han sa at de la sine sjeler og hjerter inn i spillet. Må si det kommer godt fram, absolutt et av de beste spillene som har vært på pc, og ikke bare er hovedquesten en flott historie, men alle de lengre sidequestene er like omfattende i historie og detaljer.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
Durlag's Tower er fullstappa av skatter, magiske våpen og rustninger. Du vil etter noen timer der inne finne mer enn hele partyet ditt klarer å bære. Pengene anbefaler å bruke på ting som diverse wands, om du f.eks har Xan som eneste mage i party og ikke Edwin, så kjør på og skaff deg disse: wand of lightning, wand of summoning, wand of fear osv. Ekstremt kjekt å ha. Men se til at du hvertfall har 30-40k når du kommer til Baldur's Gate, er masse godsaker du kommer til å sikle etter å få kjøpt der. Men siden du tar Durlag's Tower før den tid, så burde det overnevnte ikke være noe problem.

 

Jeg skal for en gangs skyld sette denne i spoiler - Durlag's Tower.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforEn del folk er ikke helt klar over at hele essensen i Durlag's Tower er i NEDRE/UNDERGROUND levels og ikke selve tårnet man utforsker. Det er der eventyret, utfordringene og selve skatten ligger.

 

 

Wand of lightning er sterke saker , har svidd barten til Minsc noen ganger :D

Lenke til kommentar

Jeg driver å sloss med en som heter Azamantes på femte nivå av Watcher's Keep, og jeg får ikke gjort noe skade på ham vha. magi. Hvordan kan det ha seg? Jeg har kastet spellstrike (som hvis jeg har forstått riktig skal fjerne alle beskyttelser mot magi), for så å kaste en hel horde med lower resistance (som burde fjerne mer enn 30% magic resistance for hver gang), men det kommer aldri opp noen melding om at magic resistance har gått ned, og han er fremdeles tilsynelatende helt immun mot all magi. What gives?

 

Klarte å ta han nå etter litt strev, tror han er den mest irriterende fienden jeg har møtt så langt i BG2 faktisk. Men jeg lurer fremdeles på hvordan han klarer å fremstå som totalt immun mot magi. Er det faktisk mulig for fiender å være helt immun mot magi, slik at selv ikke lower resistance funker?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Baldur's Gate er verdens åttende underverk.

 

Amen!

 

Verdens syvende når det skjeve tårnet i Piza endelig faller over ;)

 

Jeg driver å sloss med en som heter Azamantes på femte nivå av Watcher's Keep, og jeg får ikke gjort noe skade på ham vha. magi. Hvordan kan det ha seg? Jeg har kastet spellstrike (som hvis jeg har forstått riktig skal fjerne alle beskyttelser mot magi), for så å kaste en hel horde med lower resistance (som burde fjerne mer enn 30% magic resistance for hver gang), men det kommer aldri opp noen melding om at magic resistance har gått ned, og han er fremdeles tilsynelatende helt immun mot all magi. What gives?

 

Klarte å ta han nå etter litt strev, tror han er den mest irriterende fienden jeg har møtt så langt i BG2 faktisk. Men jeg lurer fremdeles på hvordan han klarer å fremstå som totalt immun mot magi. Er det faktisk mulig for fiender å være helt immun mot magi, slik at selv ikke lower resistance funker?

 

Noen fiender er totalt immune eller veldig resistante av natur. Men som regel har alle fiendene en eller annen svakhet mot visse våpen/spells/items. Det gjelder bare å finne ut hva ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...