Gå til innhold

Anmeldelse: Mario Kart Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm tviler på at Wii er konsollen med de beste spill-utsiktene fremover, når Ps3 ogx360 får spill som Gta 4, Gran Turismo 5, Tekken 6, Gears of War 2, God of War 3 og Mgs4, så får Wii tøff konkuranse, ihvertfall om gamere.

Helt feil. Wii selger så bra at mange av de store spillutviklerene har sagt at Wii er noe de satser på. De spillene du nevner der er rettet mot menn mellom 15 og 35 som er erfarne gamere, mens Nintendo retter seg mot casual gamers i alle aldersgrupper.

 

Hva de sier er en ting, hva de gjør er noe annet. Hittil har utvalget gode 3rd-pary-spill til Wii dessverre vært for labert i mine øyne.

 

AtW

Det er sant, for få gode 3party spill. For meg er Wii mer en tilleggs konsoll, som er artig å bruke litt innimellom. For meg er PS3 og 360 mye mer i bruk. Men den siste uka har jeg spilt mest Wii da :)

Endret av master_al
Lenke til kommentar
For min del er Wii like mye primær konsollen min som X360, sekundær enheten blir PS2. Tror jeg tidvis spiller mer Wii enn X360 fordi jeg er lei av å slakte monster og spy ut bly. Så jeg er på alternativ kur, anse meg som gamernes svar på vegetarianer.

Nå er det jo mye rart på xbox også da. Blir nesten det samme som å si at Wii bare har barnespill.

 

Uansett, kjøpte spillet i dag og har testa det litt. Ble litt skuffa egentlig. Altså på grunn av grafikken, lyden (syns musikken var litt bedre på DS faktisk) og at det var litt lite nytt. Nå har jeg ikke testet online eller multiplayerdelen ennå da, så det er vel der moroa ligger. Det stod mellom no more heroes og dette, men siden jeg har lan i morra så kjøpte jeg dette. Det tar seg vel opp da kanskje.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Hentet spillet i posten nå nettopp og spillte et par races.

 

Må si at det var litt mer kaotisk enn jeg er vant med. Jeg har stort sett spillt DS versjonen, men den har jeg spillt til døde med stjerne-rang på alle grand prix og alle missions.

 

Det jeg savner mest er å stå for turboen selv. Det å bare slide lenge nok var en turn off. Det har vel noe med at jeg var en av de jævlene som digget å snake i de forrige spillene. I mine øyne er snaking dritfett, for det er det høyeste nivået av ferdighet du når. Det tar tid å mestre snaking. Slik det er i Mario Kart Wii krever det null skill å bruke turbo =/

Lenke til kommentar
Slik det er i Mario Kart Wii krever det null skill å bruke turbo =/

 

Er litt uenig med deg, det krever fortsatt presisjon for å få den beste kurven, og ikke minst finne ut hva som lønner seg i hver bane, og med forskjellige kart / bikes.

 

For noen kan det lønne seg å slide en lang sving, men for andre kan det være best å ta mange små.

 

Men kaotisk er det, spessielt når det er 12 stk på en bane. I dag ledet jeg hele veien, helt til slutten da jeg først fikk en blå skall, så 2 rød skall, så krasjet en stjerne på meg av veien, og da kom jeg på 12. plass ^^; Litt frustrerende, men det skal jo være mario kart :D ikke Gran Turismo ;)

Lenke til kommentar
I mine øyne er snaking dritfett, for det er det høyeste nivået av ferdighet du når. Det tar tid å mestre snaking. Slik det er i Mario Kart Wii krever det null skill å bruke turbo =/

 

Men det krever skill få tak i alle dei turboane du kan, og dei er det mange av. Dessuten er det vanskelegare å snake no, på beine strekker that is.

Lenke til kommentar
Jeg konkluderer med at jeg HAR blitt for gammel til denne typen spill. Donald Duck blader derimot leser jeg fortsatt selv om jeg har passert 30 med god margin, hehe..

 

Jeg mener nå at du uttaler deg feil, du blir først for gammel til å spille

sånne spill når fingrene dine er for giktiske til å bruke dem til å taste.

At du er lei av sånne spill er kanskje mer riktig.

 

Å spille mario kart mot hverandre er noe vi gjør i familien når jeg drar jeg

og besøker, og mine foreldre som nærmer seg 60 er med og minst like entusiastiske

som oss andre :)

 

PS. er uenig med anmeldelsen, det er faktisk ikke irriterende med at det er

så lett å miste ledelsen osv. Mario kart er mer taktisk enn typiske racing

spill pga våpnene, å holde 2. plass helt mot slutten av banen for å å ta ned

1. plassen eller ikke å kjøre en "overtake" uten et godt våpen.

Lenke til kommentar
Slik det er i Mario Kart Wii krever det null skill å bruke turbo =/

 

Er litt uenig med deg, det krever fortsatt presisjon for å få den beste kurven, og ikke minst finne ut hva som lønner seg i hver bane, og med forskjellige kart / bikes.

 

For noen kan det lønne seg å slide en lang sving, men for andre kan det være best å ta mange små.

 

Men kaotisk er det, spessielt når det er 12 stk på en bane. I dag ledet jeg hele veien, helt til slutten da jeg først fikk en blå skall, så 2 rød skall, så krasjet en stjerne på meg av veien, og da kom jeg på 12. plass ^^; Litt frustrerende, men det skal jo være mario kart :D ikke Gran Turismo ;)

 

Klart du må bli god til å time turboene dine og sånn, men det måtte du jo også i de gamle spillene. Der hadde du bare et ekstra moment med at du måtte "wiggle your stick" for å få det til.Slik det er nå blir mye lettere for nybegynnere å eie en veteran i dette spillet, noe som forøvrig er bra når du spiller mot venner, men ikke fullt så deilig online.

 

Syns godt at super powers slik som lyn og den slags bare kunne truffet 5-6 plasseringer foran deg. Det er helt håpløst når det er 12 stk på banen som slenger fra seg med atombomber left and right.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Mario Kart var veldig "tilfeldig" på hvem som vinner, men opplevde i går at det ikke var slik.

 

Jeg begynte på ca 5700 i rating, og en annen en som hadde 7xxx i rating. Vi spilte sammen i ca 20 baner, og han vant sikkert 10 av dem, jeg 6-7, og bare 2-3 ganger at en annen vinner. (de andre spillerne varierte litt siden de kom og gikk, men sjeldent at det kom noen over 6000 inn (ikke før mot slutten da en 6600ish og da var det vi 3 som dominerte.

 

De banene vi "tapte" på er de banene som er kjempeliten, og det er som andmelderen sier kaotisk, og 1. plassen og siste de andre ikke skiller mer enn et par sekunder.

 

Liker igrunn ikke banene som har masse våpen og veldig liten.

 

Når man legger til venner, og velger å spille med "dem", blir det kun meg og vennene mine da, eller blir det meg og vennene mine + mulighet for folk utenifra ?

Lenke til kommentar

Dette skal kjøpes. At spillet trekkes litt for "frustrasjonselementet" med utjevningen gjør meg ingenting. For meg, som skal spille dette her med familien (som inkluderer to unger) så er det en fantastisk positiv ting, ikke negativ. Andre bilspill blir vanvittig kjipe å kjøre med andre, for om man blir flink så er det null spenning. Spesielt mot ungene. Men om 5-åringen nå får mulighet til å vinne så er det flott!

 

Mario Kart er for meg, i en alder av 28, den beste bilserien som har vært og jeg håper dette spillet lever opp til forventningene :)

 

"Da de japanske spillmakerne hos Nintendo satt seg ned for å oppfinne en ny form for racingspill på begynnelsen av nittitallet, grep de til et konsept som nesten av natur er skapt for trøbbel: våpen"

 

Var konseptet så nytt når det kom? Har sett flere slike spill av den eldre skole, men det var kanskje mario kart som var først med den synsvinkelen og mange våpen?

 

AtW

 

Jeg kan huske jeg spilte et bilspill hvor man skjøt med våpen. Husker ikke hva det het, men det var i "spillhallen" over en videobutikk i Olsvik. Og det var på 80-tallet :)

Lenke til kommentar

Spillte mario kart mer i natt. Det begynner å bli litt morro alikevel ja =) Var sånn med mario kart til DS også. Først var jeg litt sånn "meh" men så blir du helt giret med en gang man kommer til 100cc og 150cc.

 

Vet dere om det er mulig å spille 150cc i multiplayer? Hvis ikke blir jeg litt skuffet =/

Lenke til kommentar
hva er snakeing og CC?

Snaeking er å sladde og så booste den ene veien (man kan ikke kjøre rett fram når man sladder), og så sladde den andre veien og så booste. Med andre ord kan du komme deg fram på til og med rette veier raskere enn vanlig kjøring ved å sladde. Dette var noe man gjorde i DS versjonen, og ordet sneaking kommer at man kjører sikksakk med denne teknikken. Nå får du ikke boost med en gang når du sladder, så dette er stort sett ikke mulig på Wii.

 

CC står for kubikk tror jeg. 50 er sakte, og 150 er raskest. Altså bestemmer du hastigheten på alle bilene når du velger dette.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Spilt det siden jeg fikk det på torsdag. Multiplayer funksjonen i denne versjonen hvor en kan spille over nett gjør jo dette mye mer intenst enn tidligere utgaver.

 

Er forøvrig uenig i at det er for mye utjevning med våpen. Jeg har flere ganger opplevd at jeg kan ta igjen andre spillere med en runde, uten problem og ligge på 1.plass hele løpet på nett. Om en spiller kortene riktig er det fortsatt mulig å vinne :)

 

Men 12 spillere på små brett er i overkant kaotisk, men det går jo an der og :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått med seg hvilke porter som må forwardes på routeren for at dette skal funke online? Hos Nintendo sier de at port 1-65555 må åpnes for at det skal funke. De klarer ikke lure meg til å tro at de bruker 65 tusen porter. Kunne de ikke bare sagt hvilke porter da =( Kanskje den er random?

 

 

EDIT: Ser ut som at det bare var routeren vår som skiftet sourceporten på pakkene som ble sendt til nintendo. Det er bad news når nintendo kun aksepterer pakker fra en spesiell source port.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Er forøvrig uenig i at det er for mye utjevning med våpen. Jeg har flere ganger opplevd at jeg kan ta igjen andre spillere med en runde, uten problem og ligge på 1.plass hele løpet på nett. Om en spiller kortene riktig er det fortsatt mulig å vinne :)

 

Men 12 spillere på små brett er i overkant kaotisk, men det går jo an der og :)

 

Enig. Er ein god nok så vil ein alltid ende opp med å vinne meir enn å tape, basically. Samtidig, uansett kor godt ein er, så vil ein alltid ende opp på sisteplass ein gong i blant. Det kan sjølvsagt vere ekstremt frustrerande, spesielt med tanke på poenga som forsvinn, men det er ingen som har sagt at det skal vere lett å få mykje poeng!

 

Yoshi Falls er eit hatobjekt! Der kan alt skje i løpet av veldig få sekund, er derimot sjeleglad for at Baby Park frå DD ikkje er med.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...