Gå til innhold

Ny VLC-versjon klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor er så mange folk så sinnsykt opphengt i disse ressursene? spiller vel ingen rolle om du har 128mb eller 3gb ledig minne mens du spiller av en film?

 

like teit som alle de som klager på at vista bruker ressurser, som om det ikke var meningen at de skulle kunne brukes. ja, hvis man har en dårlig pc så blir det et problem, men nå som minne begynner å bli så billig, og man kan får en maskin som raukjører vista for 3000 kr, så ser jeg ikke poenget med å klage på at det krever så mye. Ressursforbruket der har en oppgave, det er å få utnytte kapasiteten til å yte best mulig!

 

Hva med oss som faktisk multitasker litt? Har alltid en film eller en serie gående på skjerm nummer 2 når jeg jobber/spiller/tuller rundt. Er ikke meningen at en applikasjon skal bruke hele maskinen selv. Den skal gjøre jobben den er satt til å gjøre på best mulig måte uten å forstyrre meg som bruker eller oppholde min maskin unødvendig.

 

Men det er klart, er man ute etter en mediaspiller som bruker hele maskinen og man aldri ønsker å gjøre noe annet ved siden av, bruk gjerne bloated-i-a-player :p

Lenke til kommentar
bare synd lydkvaliteten ikke holder mål :(

Har ikke alle program i Windows samme lyd da (utenom visst du bruker EQ)?

Hva er det som er galt med lydkvaliteten i VLC?

 

Til dere begge: først og frems, VLC bruker innebyggde codec'er, og ikke de resterende du har på maskinen. derfor bruker den også de innebyggde codec'ene. Disse gir svært dårlig lydkvalitet pga at de prioriterer et allround stabile codec som alle kan bruke. Bildekvaliteten er heller ikke like bra, men nå skal jeg innrømme at jeg ikke har prøvd VLC med HD-filmer, så hvor stor forskjell det er der får dere definere selv :p

 

hvorfor er så mange folk så sinnsykt opphengt i disse ressursene? spiller vel ingen rolle om du har 128mb eller 3gb ledig minne mens du spiller av en film?

 

like teit som alle de som klager på at vista bruker ressurser, som om det ikke var meningen at de skulle kunne brukes. ja, hvis man har en dårlig pc så blir det et problem, men nå som minne begynner å bli så billig, og man kan får en maskin som raukjører vista for 3000 kr, så ser jeg ikke poenget med å klage på at det krever så mye. Ressursforbruket der har en oppgave, det er å få utnytte kapasiteten til å yte best mulig!

 

Hva med oss som faktisk multitasker litt? Har alltid en film eller en serie gående på skjerm nummer 2 når jeg jobber/spiller/tuller rundt. Er ikke meningen at en applikasjon skal bruke hele maskinen selv. Den skal gjøre jobben den er satt til å gjøre på best mulig måte uten å forstyrre meg som bruker eller oppholde min maskin unødvendig.

 

Men det er klart, er man ute etter en mediaspiller som bruker hele maskinen og man aldri ønsker å gjøre noe annet ved siden av, bruk gjerne bloated-i-a-player :p

 

Nei men si meg hvor stor er ressursforskjellen mellom VLC, MPC og WMP da? den er så liten at du multitasker på et samleobjekt før den variasjonene gir deg nevnverdige forskjeller.

 

Den avspilleren jeg har sett best kvalitet i, spesiellt lydkvalitet er faktisk Nero sin ShowTime er det vel den heter tror jeg, men denne er dårlig programert, og er faktisk GANSKE tung å kjøre, så det ekskluderer den.

 

Dersom man ikke har behov for tilpasse skjermoppløsningen i spilleren (noe man normalt ikke tranger om man kjører pixelforholdet mot aspectet på monitoren (1024x768 på 4:3 monitor), så ser jeg ikke grunn til å bruke noe annet enn WMP. Opplever aldri noe som ligner på lagging og problemer selv om jeg multitasker med den...

Lenke til kommentar

Håper de lar den være AKKURAT som den er. Ikke vits å lage bloatware av absolutt alle applikasjoner.

 

Er update'en for Linux også? Syns og huske det var noe som oppdaterte seg her om dagen, men gikk i bakgrunnen så jeg fikk ikke sett det.

Lenke til kommentar
Alle dere som sier andre programmer er bedre enn VLC, dere ramser jo hele tiden opp 3-4-5 forskjellige ting som må instaleres for at 1 programm skal virke fint, VLC virker fint direkte etter install...

 

for å rette på deg, VLC virker etter install. å oppdatere codecs er like viktig som å oppdatere skjermkort- og chipsettdrivere for ytelsen til maskinen.. Derfor er det bedre med en fri spiller og oppdatere codecs selv. K-Lite codec packen (fullversjonen) har mer enn du noen gang får bruk for, og har en automatisk oppdateringstjeneste.

 

VLC bruker de samme codecene som våre forfedre brukte i steinalderen :p

Lenke til kommentar

De som prater piss om kvalitet på lyd og bildet er velkommen til å sjekke dette i tester på linux boksen min! Kom nå og back up det dere sier.

 

Jeg tar meg retten til å bruke output metoden jeg selv vil både på lyd og bilde!

 

Ikke prat om ting dere ikke har peiling på bare for dere er fanboys av ett eller annet program.

Lenke til kommentar

1. K-lite er værre enn VLC. K-lite installerer rundt 25 codec. 20 av disse komme du aldri til å trenge. Du får også et lite helvete om du har problemer med å se en film, siden K-lite er litt "møkkete" på måten de installeres på.

2. VLC bruker IKKE steingamle codecs. Det bruker(om jeg ikke tar helt feil) Open Source codecs som er blitt valgt pga. deres evne til å lese skadede filer, ikke bilde/lyd-kvalitet. Altså en nød-spiller for de CDene med filmer som har ligget å støvet ned i flerfoldige år, ikke en spiller for hjemmekinoen.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Ikke klikk på fila du vil åpne(når du allerede har vlc oppe) men åpne selve programmet(eks. Start>Alle programmer>Videolan>VLC?) Så vil en ny vlc spiler komme opp, drag&drop eller velg åpne, og finn fila di. :thumbup:

 

Det er én måte å gjøre det på... Men jeg husker at i tidligere vlc versjoner var det slik at om man kjørte en film og dobbeltklikket på en annen filmfil og startet den så kom denne i et nytt vindu ved siden av.

Om man satt å så på en film som man bare hadde extractet fra et arkiv til en .tmp fil og pauset denne, kunne man fortsatt se på andre filmfiler i vlc. Gjør fortsatt denne feilen og må extracte på nytt igjen. Utrolig irriterende!

Endret av *-*gutteromshelten-
Lenke til kommentar

Veldig bra program, bruker det stort sett hver dag.

 

MEN: Til HD-filmer med DTS-lyd over SPDIF er det dårlig. Lyden hakker uansett hvilke innstillinger jeg bruker i VLC. Hadde et håp om det ble fikset med denne versjonen, men neida. Kan ikke vinne hver gang.

 

Bildekvaliteten er i mitt syn bare minimalt dårligere enn MPC. Og den sluker aldri alt jeg har av RAM slik som MPC kan finne på å gjøre med enkelte HD-filmer.

 

Men til alt av obskure filtyper og DVD-isoer bruker jeg VLC.

Lenke til kommentar
bare synd lydkvaliteten ikke holder mål :(

Synd at billedkvaliteten er så elendig. Og at grensesnittet er tilbakestående. VLC er et greit program å ha som backup på maskinen, ikke noe mer.

 

 

Yes, kun som backup...

Lyden fungerer ikkje årtnlig med SPDIF ut, da hakker det.

 

 

Så ingen grunn til å skifte tilbake til VLC fra den overlegne avspilleren KMPlayer.

 

Kan skrive under på den der.

Brukt KMPlayer sida eg fant den!

Lenke til kommentar
Dere bør virkelig teste kmplayer:

 

http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=4094

 

 

Jeg har brukt stort sett alle mediespillere som finnes (f.eks VLC, mplayer classic, mplayer, chroma, gom player, osv.), men ingen kan måle seg med kmplayer. Anbefales.

 

Eneste ulempe er at den bare finnes til Windows.

 

Liker smplayer bedre personlig. Men pleier som regel bare å bruke totem siden jeg bruker gnome. Men vlc er en kjempespiller. Fint at så mange mennesker bruker en fri mediaspiller :)

Lenke til kommentar

Har brukt VLC med SPDIF i årevis eg, aldri vore noko problem.

Edit: Eller er det kun HD-saker som er problemet? Har ikkje BR/HD-DVD i PC-en endå.

 

Finnes det noko test av dei forskjellige spelarane? Eg testa eit par for eit år sidan og det var store forskjellar i biletkvaliteten, spesielt svartnivået var merkbart.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...