Gå til innhold

Ny VLC-versjon klar


Anbefalte innlegg

VLC fungerer utmerket, eneste grunnen til at jeg ikke bruker det mer er en mildt sagt elendig tidslinjefunksjon. Alt for store sprang når man søker i tidslinjen....

 

Dette er fiksa i forrige versjon er jeg ganske sikker på, husker jeg irriterte meg over det samme, men nå hopper det bare dit musepekeren klikker :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC er kronglete å bruke, codecene som brukes er middels til dårlige på lyd og bilde og er for meg ikke noe mer enn en aller siste utvei. MPC med CoreAVC, CoreAAC, XviD og AC3filter spiller 99,5% av video som eksisterer. Med mindre du sitter å laster ned en haug med obskure pårr-filmer fra en rusisk DC-server, ser jeg lite poeng i å bruke VLC som hoved-spiller.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
hvorfor er så mange folk så sinnsykt opphengt i disse ressursene? spiller vel ingen rolle om du har 128mb eller 3gb ledig minne mens du spiller av en film?

 

like teit som alle de som klager på at vista bruker ressurser, som om det ikke var meningen at de skulle kunne brukes.

Du bommer her. Det er cpu load som er helt annen enn f.eks ved ffdshow og dette er viktig for viftestøy og batteritid.
Lenke til kommentar

Et bra alternativ til VLC er GOM-player. Like lett å bruke med alle codec's ferdig installert og skulle du komme over en filmfil den mangler codec til finner spilleren selv codec'en på nettet, installerer og kjører filmen. Forskjellen fra VLC er mye bedre GUI og enkel tilgang til de funksjoner du trenger, mangler kanskje noen av de avanserte funksjonene i VLC, men de fleste trenger vel ikke disse...

Lenke til kommentar
Et spørsmål bare: Hvordan får man vlc til å spille av flere filer samtidig? Ikke åpne en ny fil i samme vindu som den man allerede spiller av.

Husker dette var mulig før.

Nå har jeg ikke VLC tilgjengelig her jeg sitter men, det skal gå ann å få fram en spilleliste hvis du gidder å rote lenge nok i menyene :p

Lenke til kommentar
Minimalistisk GUI er hovedgrunnen til at jeg bruker VLC. Trenger jeg bloated GUI kunne jeg likegjerne brukt realplayer, itunes eller mediaplayer.

Nesten enig. Men standard-GUIet til VLC har en hel hurv med inkonsistens, feil, mangler og problemer. Volum-kontrollen er f.eks. alt for kort, så vil du ha noe annet enn maks- eller min-volum, må du ha ekstern kontroll, for VLC sin volumkontroll er ubrukelig til finjustering.

 

Spillelistene er helt grusomme. De er bare helt rå utlisting av stien til det du spiller av og er nesten helt funksjonsløse. Alle ekstrafunksjoner i avspilleren blir åpnet som nye vinduer, helt uavhengig av selve avspillervinduet. Disse kan ikke ctrl+tabbes mellom og mangler vanlige vindu-kontroller.

 

Legg merke til at jeg ikke skriver at noe er stygt. Utseendet er ikke så nøye og jeg liker at det er enkelt. Men det er allikevel litt for enkelt og lettvint i VLC. Det er av og til dysfunksjonelt og anti-intuitivt. Her synes jeg VLC har en esktremt lang vei å gå og jeg lurer på om ikke alternativer som Banshee vil komme i mål lenge før VLC-utviklerne en gang skjønner at det er en mållinje å komme frem til.

 

VLC er fantastisk fordi den støtter absolutt alle formater du slenger på den, men GUI er noe utviklerne virkelig ikke kan. Og bruk av themes ødelegger hele poenget, nemlig ved at det da ikke ser ut som en native OS-applikasjon lenger, men som et juletre. Og jeg vil ikke ha juletrær på PC-en min.

Lenke til kommentar
Ikke spilleliste men kjøre 2 filmer samtidig. Ved siden av hverandre.

 

Ikke klikk på fila du vil åpne(når du allerede har vlc oppe) men åpne selve programmet(eks. Start>Alle programmer>Videolan>VLC?) Så vil en ny vlc spiler komme opp, drag&drop eller velg åpne, og finn fila di. :thumbup:

Lenke til kommentar

VLC-GUIet er ganske fjernt fra et minimalsitisk UI. MPC er langt mer justeringsvennlig på den fronten. Som du ser av Tho-mas sitt screenshot her, så kan du med letthet gjøre akkurat hva du vil med MPC. VLC derimot er helt klart et produkt av en programmerer og ikke en designer. Alle funksjoner har kun blitt slengt på, og det er ikke blitt tatt hensyn til om brukeren faktisk finner det han vil. Et eksempel er jo at "*-*gutteromshelten-" ikke finner hvor han skal hake av for at VLC skal tillate flere "instances". Jeg kan heller ikke hjelpe han med å finne det fordi jeg ikke har VLC tilgjengelig og jeg kan ikke huske hvor alle innstillingene er. Med MPC derimot kunne jeg nesten tatt det i søvne. Så enkel og grei er MPC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...