Gå til innhold

Ny VLC-versjon klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er én måte å gjøre det på... Men jeg husker at i tidligere vlc versjoner var det slik at om man kjørte en film og dobbeltklikket på en annen filmfil og startet den så kom denne i et nytt vindu ved siden av.

 

Prøv Settings - Preferences - Advanced, aktiver "Advanced options", og skru av "One instance when running from file".

Lenke til kommentar

Testet KMPlayer nå, og må si det oser av kvalitet. Er dette endelig den perfekte spilleren? Er det bare innbilning, eller er fargene og kontrastene i bildet også veldig bra?

 

Må legge til at VLC er genial når det gjelder å spille av det meste den kommer over. Men jeg kom nettopp over en fil (AVI fra Windows Movie Maker) som VLC nektet å gjenkjenne. KMPlayer spiller den på strak arm...

 

*bøyer seg i støvet*

 

(eneste som irriterte meg var at default for dobbeltklikk er pause og ikke full-screen, men men, det blir flisespikking... sikkert andre som foretrekker det slik)

Lenke til kommentar
Testet KMPlayer nå, og må si det oser av kvalitet. Er dette endelig den perfekte spilleren? Er det bare innbilning, eller er fargene og kontrastene i bildet også veldig bra?

 

Må legge til at VLC er genial når det gjelder å spille av det meste den kommer over. Men jeg kom nettopp over en fil (AVI fra Windows Movie Maker) som VLC nektet å gjenkjenne. KMPlayer spiller den på strak arm...

 

*bøyer seg i støvet*

 

(eneste som irriterte meg var at default for dobbeltklikk er pause og ikke full-screen, men men, det blir flisespikking... sikkert andre som foretrekker det slik)

 

Alt slik lar seg heldigvis ordne med noen få tastetrykk. KMPlayer ble den store redningen fra VLC's plagsomme detaljer. I VLC fant jeg ingen måte å konfigurere SPDIF som default, mens i KMPlayer fikk jeg ordna det raskt og nå sorterer den ut Dolby Digital og DTS som ingenting. Mulig at det bare ikke var meg som fant det i VLC, men det ble et stort irritasjonsmoment å måtte velge SPDIF i hver enkelt film.

 

Husker jeg riktig så spiller ikke KMPlayer av image-filer uten at de åpnes med f.eks. Daemon Tools, men men. I disse tider er det sjelden jeg går for noe så "lavt" som DVD-kvalitet uansett :p

Lenke til kommentar

Har brukt VLC i mange år nå, og har vanskeligheter å finne noen problemer med det programmet.

 

Kan nesten ikke finne et enklere og mer praktisk program.

 

Stusser litt på folket som klager over at de ikke liker gui'et. Man ser jo filmer i fullskjerm (med noen unntak)

Lenke til kommentar
Mine irritasjonsmomenter med VLC:

-Idiotisk volumkontroll

Enig, men du kan bruke ctrl+ pil opp/ned.

 

-Manglende tidslinje i fullskjerm

Bruk 't' for å se hvor du er. Så kan du spole med ctrl, alt, eller shift + pil høyre/venstre

 

-Dårlig bildekvalitet

Har du forsøkt med forskjellige 'Output modules' i settings?

Lenke til kommentar
Enig, men du kan bruke ctrl+ pil opp/ned.

---------------------------------------------

Bruk 't' for å se hvor du er. Så kan du spole med ctrl, alt, eller shift + pil høyre/venstre

Synes ikke keyboard shortcuts veier opp for manglende musebasert interface. Av og til har jeg kun mus lett tilgjengelig der jeg sitter når filmen ruller. Dessuten synes jeg shortcuts i KMplayer virker mye enklere.

 

-Dårlig bildekvalitet

Har du forsøkt med forskjellige 'Output modules' i settings?

Jeg har kun testet og sammenliknet "out-of-the-box". Men takk for tipset. Burde kanskje studere programmet litt nærmere. Det var for eksempel endel forskjellige deinterlace-teknikker ved avspilling av DVD som forbedret bildet ganske brukbart. VLC er uansett såpass bra at det ligger på maskinen som spiller nr2.

Lenke til kommentar

@Visjoner:

 

Det er ikke bare du som savner et grafisk interface i fullscreen - det er faktisk én av de gode idéene til årets Summer of Code i VLCs wiki. Jeg ville bare vise at det er en funksjon for det - irriterte meg lenge over spoling og dette før jeg tok en titt i keyboard settings.

 

Flott at det ble bedre bilde!

Jeg oppdaget at 'video drivers' er like i VLC og mplayer, så om ikke disse er like, kan det være noe av problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...