Gå til innhold

Creative i hardt vær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan jo alltids håpe (for eksisterende kunder) at salgstall aksjekursen får seg en knekk og at president får sparken og at selskapet skifter fokus over på drivere igjen.

 

hadde ikke gjort noe med nye og bedre drivere, kanskje tilogmed til mitt audigy2zs.

jeg gjør ihvertfall mitt beste til å påvirke medlemmene her på forumet om ikke å kjøpe creative-produkter når de spør om råd til ny pc.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Vista x64 med X-fi xtreme music i et halvt år nå, og har aldri opplevd et eneste problem med lydkortet eller driverne. Det eneste er at jeg måtte installere Creative Console Launcher før digital out faktisk ville bli aktiv. Jeg har vel egentlig ikke opplevd noen problemer med creatives drivere i det hele tatt de siste 3-4 årene.

 

Men uansett så burde de jo omfavne det faktum at andre forbedrer driverne. Det er trossalt ikke driverne de selger, men lydkortet. Det eneste bedre drivere kan medføre, enten egne eller andres, er større salg av lydkort.

Lenke til kommentar
Hvilke alternativer har man? Jeg trengte et nytt lydkort sist helg, og da jeg lette fant jeg så og si kun Creative kort. Sitter nå med en hentelapp til et X-Fi XtremeGamer og etter å ha lest dette har jeg nesten dårlig samvittighet.

 

Ta det med ro, det fungerer helt glimrende til alle normale bruksformål så lenge hovedkort er kompatibelt (De aller aller fleste). Det eneste du bør vite er at i Vista så får man ikke benyttet EAX eller annen surroundlyd akselerasjon uten å benytte en applikasjon fra creative som heter Alchemy eller noe i den duren. Alchemy oversetter kallene til OpenAL kall, og slik får man full funksjonalitet. Dette er ikke Creatives skyld men Microsofts nye implementasjon av lyd i OS'et.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
Hvilke alternativer har man? Jeg trengte et nytt lydkort sist helg, og da jeg lette fant jeg så og si kun Creative kort. Sitter nå med en hentelapp til et X-Fi XtremeGamer og etter å ha lest dette har jeg nesten dårlig samvittighet.

 

Ta det med ro, det fungerer helt glimrende til alle normale bruksformål så lenge hovedkort er kompatibelt (De aller aller fleste). Det eneste du bør vite er at i Vista så får man ikke benyttet EAX eller annen surroundlyd akselerasjon uten å benytte en applikasjon fra creative som heter Alchemy eller noe i den duren. Alchemy oversetter kallene til OpenAL kall, og slik får man full funksjonalitet. Dette er ikke Creatives skyld men Microsofts nye implementasjon av lyd i OS'et.

Ok, takk. Satser på at min opplevelse med Creative blir bedre de andres.

Lenke til kommentar
Det ser ut som creative snart står for fall, de har nylig solgt hovedkvarteret sitt og har nå en leiekontrakt (lease) isteden. Mye som tyder på økonomiske problemer noe som ikke kommer som en overraskelse når creative har egentlig satset på for mye samtidlig.

 

Svært liten sammengeng med konkurs og salg av hovedkontor (selv om det i noen tilfeller kanskje kan stemme). Mange store norske firma som de siste årene har solgt sine eiendommer og leier istedenfor. Man frigjør mye død kapital og blir mer fleksibel mht. reorganisering/flytting/oppkjøp o.l.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Tåpelig av Creative.. om noen uten tilgang på registerinformasjon og annen annen teknisk dokumentasjon på kortene klarer å lage en bedre driver burde de ansatt han på flekken istedenfor å dumme seg ut på den måten.

 

Går vel dårlig for lydkortavdelingen til Creative. Det begynner å bli bra mange år siden jeg så noe behov for dedikert lydkort..

Lenke til kommentar
Har ingen problemer med vista-driverne (Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD).

De er i fulle rett sin å nekte daniel dette, faens mas. :(

 

Selvsagt er man i sin fulle rett til å oppføre seg som nek, men det betyr ikke at det er lurt, eller ikke er kritikkverdig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har tittet på diskusjonene innpå forumet til creative rundt dette, og det er helt klart at mange sliter, heldigvis har ikke jeg opplevd noen problemer. Jeg selv kjører Vista x64 med Creative X-Fi Xtrememusic med 4gb ram, dette er vist "formelen" på bluescreen, men som sagt så har ikke jeg lagt merke til noe. Har kjørt vista siden RTM utgaven kom med et Creative kort, og til den dag idag har Vista og creative bydd på lite problemer.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette stemmer, men dette skriver en forum bruker på Beyond3D:

They shut him down for enabling Dolby Digital Live on cards that are not supposed to have DDL (since Creative doesn't pay Dolby the licensing fee for those cards). They still allow him to provide drivers for Vista (as long as they don't have DDL).

 

I checked with management, and it was decided we would bring back the Audigy Support Pack thread and allow you to continue in that endeavor. As long as no intellectual property of Creative is distributed, we will have no problem with it. I will get the thread reposted shortly.

- http://forums.creative.com/creativelabs/bo...id=30402#M30402

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Har tittet på diskusjonene innpå forumet til creative rundt dette, og det er helt klart at mange sliter, heldigvis har ikke jeg opplevd noen problemer. Jeg selv kjører Vista x64 med Creative X-Fi Xtrememusic med 4gb ram, dette er vist "formelen" på bluescreen, men som sagt så har ikke jeg lagt merke til noe. Har kjørt vista siden RTM utgaven kom med et Creative kort, og til den dag idag har Vista og creative bydd på lite problemer.

 

Jeg har Vista x64, Extreme Gamer (den dyre utgaven, men ikke Fatality) og 8GB ram. Har aldri vært issues :) Men, tror nok jeg hører mere til unntaket enn regelen skal jeg være ærlig :)

Lenke til kommentar

Kjører det samme som deg Elf_man, uten problemer.

Nå spiller jeg sjelden i Vista, dual booter til XP for gaming,

men de spillene jeg spill kjører jeg med ALchemy for EAX.

Funker brillefint.

 

Når det er sagt synes jeg det er hårreisende av creative.

Driver støtten HAR vært elendig, mange har slitt, og så "begraver" de en fyr som faktisk har hjulpet folk.

MS endret riktignok måten lyd blir behandlet på i Vista, men jeg kan vanskelig tenke meg at det var noe Creative ikke visste før release.

 

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Creative, de er eksemplariske på RMA,

Lager gode musikkspillere, og T20'ene mine er intet mindre en fantastiske.

 

Men dette synes jeg var ufint og respektløst ovenfor de som faktisk betaler for lønna deres.

Lenke til kommentar

Snakk om å skyte seg selv i foten..

 

Dette er nok heller resultatet av en litt for grådig businessavdeling fremfor en totalt inkompetent utviklingsavdeling. Creative har alt å tape i lydkort-markedet, da flere og flere hovedkort kommer med integrerte løsninger som holder for de aller aller fleste. Jeg tror neppe dette er måten å vinne flere salg på, dog. Grunnen til at de gjør dette er kanskje fordi de er redde for at de gamle kortene er "gode nok" (som de jo er, for de aller fleste), og istedenfor å lage et mye bedre produkt, prøver de å skape et kunstig behov for de nye kortene ved å gjøre det så vrient som mulig å bruke de eldre kortene.

 

Har selv et Creative SB Live! som jeg kjøpte for den nette sum av 1800kr i 1999, og det akter jeg å ha til det dør.

 

Windows-driverne ga jeg opp for mange år siden, har aldri hatt annet enn trøbbel med dem. Kjørte en stund med kxProject-driverne, men disse ser ut til å ikke bli utviklet lenger. I linux funker heldigvis alt som det skal (noe man dessverre ikke kan si om Creative-kort av nyere dato).

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...