Gå til innhold

GT5 Prologue får skademodellering (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var vel heller det at du misforsto meg. med ikke kjørbare så mener jeg en haug metal som ikke flytter seg i det hele tatt.

 

jeg har enda ikke klart å vrake bilene i forza så mye at jeg ikke får kjørt de til piten etterpå. sure de klarer kanskje max 15km/t og kommer det en bratt oppoverbakke så sliter du, men det endrer ikke det faktum at bilen fremdeles flytter seg etter å ha blitt smelt i en vegg i 300+ km/t.

 

edit: et godt eksempel på et bilspill som har gjort dette ganske bra er burnout paradise. om forza/GT5 hadde/får dette nivået av skade, da skal jeg ikke si noe.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Veldig lite trolig at skademodellen vil tillate ekstreme skader. Kvalifisert gjetting:

- Bilene kan ikke velte.

- Bilene kan ikke punktere.

- Bilene blir aldri så deformert at personer i bilen kunne tatt skade.

- Bilene blir aldri så skadet et de ikke kan kjøres videre.

 

Alle disse punktene er eksempler på skader som typisk er vanskelig å kombinere med lisenser.

Dette er dessverre helt riktig, selv om jeg aldri har forstått hvorfor. Bilprodusentene kan da ikke på alvor tro at noen sitter og spiller Gran Turismo eller lignende og tenker: "Wow, dekkene på denne bilen tåler jo alt mulig! Den skal jeg kjøpe." Egentlig så er det bare én ting jeg kan forstå at de krever, og det er at alle biler tar samme skade. Det ville selvsagt vært dårlig reklame for en bil om den ble totalvraket mye lettere enn tilsvarende biler.

 

Det er veldig synd at det skal finnes en direkte motsetning mellom det å ha virkelige biler og realistisk skade i spill.

Lenke til kommentar
det var vel heller det at du misforsto meg. med ikke kjørbare så mener jeg en haug metal som ikke flytter seg i det hele tatt.

 

jeg har enda ikke klart å vrake bilene i forza så mye at jeg ikke får kjørt de til piten etterpå. sure de klarer kanskje max 15km/t og kommer det en bratt oppoverbakke så sliter du, men det endrer ikke det faktum at bilen fremdeles flytter seg etter å ha blitt smelt i en vegg i 300+ km/t.

 

edit: et godt eksempel på et bilspill som har gjort dette ganske bra er burnout paradise. om forza/GT5 hadde/får dette nivået av skade, da skal jeg ikke si noe.

 

Nei misforsto deg ikke for har selv klart å gjøre bilen i totalt ustand til å kjøre videre, det med at den ble stående helt stille og ikke beveget seg i det hele tatt. Knekt drivaksel og ødelagt girkasse.

Lenke til kommentar

bare for å ha avklart det, snakker du om forza 1 eller 2 nå? i forza 1 har jeg ikke spillt så mye, og der dreiv jeg heller ikke med testing av å total vrake bilene. men jeg har ikke klart det i forza 2, og der har jeg hatt alt på 100% skade. utrolig hva man får til med hjelp av venner online. :p

Lenke til kommentar

Burnout Paradise eksternskade, med Forza 2 internskade og med GT5's grafikk og handling.

 

Det kunne vært morsomt.. Men blir spennende å se hva PD kommer med når det gjelder skademodulering. Men tror jeg blir skuffet. Slik skade jeg ønsker skal være mulig ser vi nok ikke før om 4-5 år.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Burnout Paradise eksternskade, med Forza 2 internskade og med GT5's grafikk og handling.

 

Det kunne vært morsomt.. Men blir spennende å se hva PD kommer med når det gjelder skademodulering. Men tror jeg blir skuffet. Slik skade jeg ønsker skal være mulig ser vi nok ikke før om 4-5 år.

Slenger vi på fysikken til Live for Speed også begynner det å nærme seg det ultimate! Fysikksimulering er og blir det viktigste. Problemet er jo at realistisk fysikk gjør det så vanskelig at målgruppen blir veldig snever. (man må ha ratt og mer enn gjennomsnittet interesse for bil) Altså blir det ingen kommersiell suksess. Men det finnes workarounds -- hvorfor ikke la "vanlige" spillere få aktivere traction control, ABS og så videre, mens hardcore simulatorfansene kan la være? Så lenge den solide fysikkmotoren ligger i bunn bør jo begge dele funke. Bare man har forskjellige servere for de ulike vanskelighetsgradene (grad av arcade vs. simulator) burde jo ikke det være noe problem..?

Lenke til kommentar
Hva mener de med at patchen vil redusere antall biler på banen? Jeg ser tre alternativer her, uten at jeg har prøvd spillet ennå:

 

Var det for mange biler før?

 

Krever skademodellering så mye at antall biler må reduseres?

 

Vil så mange få skadet og ødelagt bilen sin nå, at de dermed raskt forsvinner av banen?

Alternativ 2. Det krever en hel del, derfor må trolig antall biler reduseres for at maskinen skal klare å dra spillet like godt som nå.

 

Kom akkurat inn døra her, skal renskrive intervjuet nå.

 

Jeg synes ikke maskinen drar spillet noe godt nå en gang. Jeg synes det lagger nesten i vær sving. Vet ikke om det er min ps3 som det er noe feil med eller om det er fordi jeg har vært avhengig av å ha 100fps i CS.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke maskinen drar spillet noe godt nå en gang. Jeg synes det lagger nesten i vær sving. Vet ikke om det er min ps3 som det er noe feil med eller om det er fordi jeg har vært avhengig av å ha 100fps i CS.

 

Jeg syntes også det "lægger" noe, når det er mange biler som er i nærheten, spesielt hvis det skjer noe krasj og sånn. Men dette regner jeg med PD blir flinkere på, med tanke på å utnytte PS3'n.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...