Gå til innhold

GT5 Prologue får skademodellering (PS3)


Anbefalte innlegg

Blir moro å totalvrake bilen ved å kollidere med et sperrebånd av plast :D

Jeg kan ikke tenke meg til banene forblir urørt når bilene tar skade av kolisjoner.

 

 

Fett, på tide. Håper det er "ekte skade" å ikke bare utseende som skades.

Vell, de har jo skrytt på seg lenge nå at når de skal lage en skademodellering så skal det være skikkelig, ikke noe "jalla" som andre har gjort. Så de har jo klart å sette et greit press på seg selv, så de burde jo levere.

 

Men så er jo disse kara så kjepphøye at det ikke er mulig da.

Når/hvor har de sagt at de skal lage "skikkelig skademodellering og ikke noe 'jalla' som alle andre"?. Uansett, jeg håper det blir som du sier. Da alt annet blir rart i et spill som utgir seg som simulator.

 

 

Er det sagt noe om skademodellering på fullversjonen?. Eller gjelder dette for både GT5 Prologue og kommende GT5?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel nyheten de fleste har ventet på. Imidertid håper jeg at det kan gjøres skikkelig. Mye mer overbevisende enn vi har sett til nå i noe spill. Husk at det er snakk om enorme krefter her. Mannen i gata vil nok ha problemer med å identifisere vraket av en Ferrari som har kræsjet i 350, som en bil.

 

Og det vil være svært usakelig om en kan fortsette et løp etter å ha kræsjet i mer enn 20 km/t. Har selv blitt påkjørt bakfra i 10km/t i et lyskryss. Tro meg, selv det kjennes i nakke og rygg!

34865635.jpg

Lenke til kommentar
Og det vil være svært usakelig om en kan fortsette et løp etter å ha kræsjet i mer enn 20 km/t. Har selv blitt påkjørt bakfra i 10km/t i et lyskryss. Tro meg, selv det kjennes i nakke og rygg!

Nå er det bilene som får skademodellering og ikke sjåførene ;) Kan ikke bli for realistisk heller.

 

Så vi skal kunne kræsje i autovernet i 120, og komme fra stedet med et par riper og en liten bulk i støtfangeren?

Lenke til kommentar
Og det vil være svært usakelig om en kan fortsette et løp etter å ha kræsjet i mer enn 20 km/t. Har selv blitt påkjørt bakfra i 10km/t i et lyskryss. Tro meg, selv det kjennes i nakke og rygg!

Nå er det bilene som får skademodellering og ikke sjåførene ;) Kan ikke bli for realistisk heller.

 

Så vi skal kunne kræsje i autovernet i 120, og komme fra stedet med et par riper og en liten bulk i støtfangeren?

Nei, bilen vil nok ta ganske stor skade av det. Det jeg håper på er at handling fører til konsekvenser, dvs skader som du ikke bare ser, men at de faktisk påvirker bilen videre.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er viktig at det legges enormt mye fokus på realistisk skademodellering, siden man strengt tatt ikke skal kollidere og vrake bilen. Det essensielle her er at det må ha konsekvenser å kjøre som en tulling. Jeg synes ikke bilen bør kunne kjøres videre etter å ha hilst på veggen i 100+, men det er ingen vits i å bruke mye ressurser på å få bilen til å se skadet ut på mest mulig realistisk måte. Bruk heller den prosessorkraften på å gjøre kjøreopplevelsen så god som mulig :)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Vel, racingbiler er faktisk tro det eller ei komplett forskjellig fra personbiler så hvordan din personbil så ut etter et smekk i rompa er totalt irrellevant for det her for det er 2 komplett forskjellig bygde biler.

 

Så nå er bjørnen på ferde igjen? Vel gamle bjørn, i GT kjører man vanlige biler, med standard interiør og eksteriør. Ikke kveruler når det ikke er noe grunnlag.

Lenke til kommentar

Veldig lite trolig at skademodellen vil tillate ekstreme skader. Kvalifisert gjetting:

- Bilene kan ikke velte.

- Bilene kan ikke punktere.

- Bilene blir aldri så deformert at personer i bilen kunne tatt skade.

- Bilene blir aldri så skadet et de ikke kan kjøres videre.

 

Alle disse punktene er eksempler på skader som typisk er vanskelig å kombinere med lisenser.

Lenke til kommentar
Vel, racingbiler er faktisk tro det eller ei komplett forskjellig fra personbiler så hvordan din personbil så ut etter et smekk i rompa er totalt irrellevant for det her for det er 2 komplett forskjellig bygde biler.

 

Så nå er bjørnen på ferde igjen? Vel gamle bjørn, i GT kjører man vanlige biler, med standard interiør og eksteriør. Ikke kveruler når det ikke er noe grunnlag.

 

Ja og vanlige biler blir skadet når de kjører inn i en vegg, de spretter ikke av dem som noen gummikuler. Skal man kalle se racingsimulator burde man i det minste få skade på HD gummien, noe de og har innsett etter 4 spill.

Lenke til kommentar
Vel, racingbiler er faktisk tro det eller ei komplett forskjellig fra personbiler så hvordan din personbil så ut etter et smekk i rompa er totalt irrellevant for det her for det er 2 komplett forskjellig bygde biler.

 

Så nå er bjørnen på ferde igjen? Vel gamle bjørn, i GT kjører man vanlige biler, med standard interiør og eksteriør. Ikke kveruler når det ikke er noe grunnlag.

 

Ja og vanlige biler blir skadet når de kjører inn i en vegg, de spretter ikke av dem som noen gummikuler. Skal man kalle se racingsimulator burde man i det minste få skade på HD gummien, noe de og har innsett etter 4 spill.

 

Hæ? Hva har det med saken å gjøre? Du sier at bilene i GT burde reagere annerledes på kræsj enn min bil fordi dette er racingbiler. Jeg påpeker hvor fundamentalt feil du har, fordi bilene i GT er standard, slik du får levert dem fra forhandler. Det er ikke noe rallybiler med bur osv. Vanelige biler.

Lenke til kommentar

Nei der tar du kraftig feil, som i Forza 2 og som i GT4 har du et selektivt utvalg av alt fra vanlig personbiler til racingbiler til rallybiler. Og racingbiler har en komplett annen oppbygning enn personbiler.

 

Men det forandre heller ikke det faktumet at både racingbiler og vanlige biler er fremdeles bundet til fysikkens makt og blir naturligvis skadet, om så forskjellig, ved sammenstøt. Til nå har dette vært fraværende i 4 GT spill men ser ut som PD endelig lærer av sine feil og innser at om så "dårlig" skademodellering er bedre enn ingen skademodellering.

 

Edit: Har forøvrig selv kjørt headon i et autovern i 60 km/t. Kjørte min egen vanlige personbil 1.5 mil tilbake til byen og inn på verkstedet, den gikk fremdeles.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Veldig lite trolig at skademodellen vil tillate ekstreme skader. Kvalifisert gjetting:

- Bilene kan ikke velte.

- Bilene kan ikke punktere.

- Bilene blir aldri så deformert at personer i bilen kunne tatt skade.

- Bilene blir aldri så skadet et de ikke kan kjøres videre.

 

Alle disse punktene er eksempler på skader som typisk er vanskelig å kombinere med lisenser.

Noe som er utrolig synd med tanke på utviklingen av bilspill.

Lenke til kommentar
Veldig lite trolig at skademodellen vil tillate ekstreme skader. Kvalifisert gjetting:

- Bilene kan ikke velte.

- Bilene kan ikke punktere.

- Bilene blir aldri så deformert at personer i bilen kunne tatt skade.

- Bilene blir aldri så skadet et de ikke kan kjøres videre.

 

Alle disse punktene er eksempler på skader som typisk er vanskelig å kombinere med lisenser.

dette er alle punkter som vi må forvente at stemmer. du kunne jo ikke velte bilen i eldre GT spiller heller, til tross for manglende skademotor.

 

det er det samme i forza, og jeg ser ikke folk klage over det der. de er stort sett fornøyde slik som det er bygd opp.

 

selv skulle jeg gjerne sett at bilen ikke var kjørbar i det hele tatt etter en kraftig smell. og det er sikkert en del som ønsker det samme. de andre tre punktene er mindre viktige. men problemet blir da at spillet plutselig blir et spill for entusiastene og ikke massene, slik at færre folk vil kjøpe det.

 

punktering kunne vært moro å hatt da, det har jo blitt gjort før i bl.a. rallyspill. husker jeg laga donuts i et colin mcrae spill til gummien lå igjen på asfalten. da var det plutselig litt værre å kjøre. :p

 

men det at det kommer skademotor i GT5:P og forhåpentligvis også i fullversjonen til neste år er den beste nyheten vi kunne fått. litt surt at antall biler på banen blir redusert, men vi får vel kanskje så mange som 12, og det holder egentlig. da er det mindre sjanse til at det ligger en kødd rett bak deg før første sving som velger å bruke deg som brems.

 

jeg hater folk som oppfører seg som idioter i forza og kicker de rett ut dersom de kjører på folk. heldigvis har nivået økt veldig i vinter og de fleste jeg har spillt mot i år oppfører seg eksemplarisk. men det er vel mest fordi alle idiotene er lei spillet og plager andre istede.

Lenke til kommentar
men problemet blir da at spillet plutselig blir et spill for entusiastene og ikke massene, slik at færre folk vil kjøpe det.

 

Man kan løse dette med et enkelt valg i "Options"-menyen:

 

Visual Damage: ON/OFF.

Damage effect: ON/OFF

 

Dette kunne også vært filter på servere for online-spilling.

Da kunne vi som vil kjøre ordentlig racing slippe unna de som bare vil ødelegge bilen sin.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Redusere antall biler på banen.. og jeg som trodde PS3'en hadde uendelig mye regnekraft som de har skrytt så mye om ?

Hva angår utseende av spillet, er det mer ansiktsløft som må til. Greitt nok, bilmodellene er upåklagelig nydelig modellert og gjennomført, men det som befinner seg utenfor asfaltkanten er på grensen til flaut..

 

Det minner meg om flatout..det eneste spilet jeg synes å huske man flyr ut frontruta! det er skade det :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

on/off valgene vil nok helt sikkert komme.

 

det er ikke akkurat damage effekt i seg selv som er det jeg tenker på, men nivået av skade. i forza og de fleste andre bilspill med skade så vil du ikke kunne skade bilen så hardt at de ikke er kjørbare etterpå. RBR er forøvrig god her. har sitti i en steinrøys med kaputt bil nok ganger :p

 

skade på bilene jo bra, men når du drar i veggen i 300 så går ikke bilen etterpå, uansett å mye du prøver. det er her produsentene er for snille stort sett. og det er de spilla som tar dette helt ut som blir entusiastspill som ikke massene kjøper/kjenner til.

 

polyphony vil selvsagt selge bra med spill, ergo dropper de ekstrem innstillingene og gjør det mer spillbart for folk flest. det er litt kjipt for oss som ønsker det litt mer hardcore, men på den annen side, dersom de gjorde det og spillet ikke solgte så bra (som hardcore simulator spill vanligvis ikke gjør), hadde vi da fått nye spill i serien? neppe.

 

f.eks. RBR fortjener jo en oppfølger, men det var ikke populært nok. det at richard burns er død har nok lite å si dersom RBR solgte bra nok. da hadde vi hatt en oppfølger her. det er i alle fall slik jeg tror det er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...