Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke xp 64 til å fungere med switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for hjelpen forresten! Selv om jeg ikke har kommet fram til noe svar setter jeg pris på at du kommer med forslag.

 

 

Bare hyggelig,jeg tror at det er noe med overskridelse av MAC addresser muligens siden alt fungerer mot veggkontakt,men.....

Hvis du ha et nettverkskort ekstra kan du sette det i den stasjonære maskinen.

Gå inn i nettverkskoblinger markere det integrerte og ikke integrerte nettverkskortet og velge sette i bro eller bridge.

Ta så en en nettverkskabel fra det ekstra nettverkskortet du satte inn å sett i neste maskin.

Hvis du mottar IP 193.157.250.154 på maskine koblet mot veggen kan du prøve å tvinge maskin nummer 2 som er koblet via det ekstra nettverkskortet til å få IP 193.157.250.155.

Da må du bruke maskin nummer 1 sin IP addresse som default gateway for maskin nummer 2 med samme subnet maske.Får du opp duplikat IP addresse prøver du feks 193.157.250.153.

Blir en slags IP spoofing.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Som igjen tyder på at den er låst til MAC adressen på den gamle.

 

Helt klart.

 

Skal dra en tur å kjøpe et nettverkskort i morgen for å se etter om jeg kan ordne en løsning med det.

 

Ok,jeg vil bare si at jeg ikke kan garantere 100% at bridge løsningen fungerer uten videre men sannsynligheten er stor.

I tilfelle burde det gå å innstallere en DHCP server på den første maskinen.

 

 

Grunnen til at dere kan logge dere på i forksjellige student rom er at det kjøres Ethernet

slik at du\dere får samme IP låst til MAC addressen samme hvilken veggkonatkt dere kobles mot.Slik at dine studentvenner får samme IP selv om de er på ditt rom mens du får din osv.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...