Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay folkens, dere må hjelpe meg med å finne ut:

 

 

post-91181-1268154337,1224_thumb.jpg

1. Om jeg skal velge "noname" spilleren og satse på at denne er knakanes bra til prisen. Pris: 4500kr ca

 

avicf910bt_angle_red_large.jpg

2. Om jeg skal velge Pioneer AVIC-F910BT med ryggekamera inkl i prisen med 1 års garanti og service til 7000kr ca

 

Hva bør jeg velge?

 

 

 

Slang opp en poll om dette også.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Døh, nå trodde jeg alle hadde fått med seg at jeg ikke får tak i Coilovers med TUV godkjenning til min bil! :0

Nå bør egentlig en mann i min posisjon holde seg for godt til slik.. men hvor ofte har man EU-kontroll? Må være verdt å bytte tilbake til standard en gang annenhvert år, enn å bytte hvert sesongskifte..

Lenke til kommentar

Har ikke hatt tid til å lese igjennom hele tråden, men hvor mye måtte du ut med for skinninteriøret? Vil ha det på min bil.

 

 

Hva med å bygge inn en PC i bilen? Det har jeg tenkt til, koster ikke så veldig mye, 6-7k for et bra bygg. (7" Touch-skjerm, PSU, kabinett, SSD-disk, GPS-mottaker, OBDII-scanner(om bilen din støtter det)WiFi, etc, etc, etc)

 

Du har jo laget deg 2-DIN så du burde fint få plass til en 7" der.

Lenke til kommentar

Det med å returnere noname'en dersom du ikke var fornøyd tror jeg ikke ville blitt gjort, uansett. Hadde satt den inn, vært halvt fornøyd, halvt misfornøyd, brukt den en stund, blitt vant med den og så ikke giddet bale med å returnere. Er jo litt tiltak. Bedre å bare gå for det du har lyst på med én gang. Kunne skjønt det bedre dersom Pioneer-spilleren f.eks kostet 10.000 mer, da, men det gjør den jo ikke! Løp og kjøp! Og rask med deg coilovers i samme slengen, skit i TUV-godkjenning :p Er jo straks vår!

Lenke til kommentar

Dere sier noe der! Det er noe dritt om jeg sitter igjen med den følelsen. Det er selvfølgelig en litt fiffig operasjon og sende tilbake og betale frakt osv, noe som ikke alltid er ønskelig.

 

Nå har jeg satt meg så mye inn i denne Pioneer spilleren, og har funnet ut noen småting den ikke har:

 

- A2DP (eller hva det heter) : Streaming via Bluetooth

Dette har faktisk "noname" spilleren. Om det er kjekt? Ja, det kan være nyttig noen ganger, men det ALLER beste er jo å ha alt via hovedspilleren. (Med streaming får man ikke valgt sang osv via hovedspilleren, men med mobilen/iPhonen osv) Men vil jeg bruke det noe særlig om jeg hadde hatt det?

- Hi-volt utganger

Jeg er ikke 100% sikker på dette, men det står ingenting oppgitt i opplysningene jeg har funnet om spilleren. Dette har jeg jo på min spiller idag (Pioneer 7000UB).

 

- Sound Retriever (forbedring av dynamikk på dårlige spor)

Dette er noe Pioneer visstnok er rimelig kjent for. Har dette på min Pioneer 7000UB idag, men har aldri brukt den aktivt. Testet den litt i går, og merket faktisk stor forskjell. Mer trøkk, og faktisk mer dynamikk. Om kvaliteten er god, kan ikke jeg uttale meg om, da jeg har ikke slike opptrente ører...

 

Dette har ihvertfall IKKE F910BT spilleren jeg ser på nå, så jeg vet ikke om dette blir et savn?

 

Det det står på her da, er om jeg skal la fristelsen falle vekk igjen med denne 2DIN spilleren, og heller satse de pengene på noe annet på bilen. Det er jo fantastisk moro å kjøpe seg noe uberfett til bilen da, det er jo det...

Lenke til kommentar

Ang SR så påstår de at den skal få komprimert musikk til å bli like god som cdkvalitet, altså ukomprimert loseless. Har mine tvil om dette uten at jeg selv har hørt eller prøvd det. Men kan tenke meg at de blåser på litt loudness og diversiteter for å fremstille en kunstig "bedre" lyd. Man kan ikke bare ta et komprimert lossy format og trykke på en knapp for å få igjen tapt lydbilde som blir komprimert bort. Så dette ville ikke jeg sett på som noe avgjørende punkt.

 

Hi-volt utganger er heller ikke noe must dersom du sliter med at lydnivået i bilen er for lavt. Dette resulterer bare i forsterket utgangssignal slik at du ikke trenger å justere like mye gain for å få tilsvarende trøkk/lydnivå.

 

Bruker du virkelig streaming så ofte at det er nødvendig tror du? Har du vært i mange situasjoner hvor du har hatt bruk for dette, eller følt at dette er noe du burde hatt? Hvis ikke ser jeg ikke helt vitsen med å ha det i tilfelle. Så lenge det er muligheter for tilkobling for usb og andre tilkoblinger så burde det holde etter min mening.

 

Hva du bør gjøre er litt opp til deg også, hva har du lyst til? Ikke alltid hva man har lyst til og fornuft henger sammen :p Har du veldig lyst på den, go for it. Hvis du har tvilende og nølende tendenser så ville jeg kansje ha vurdert å brukt det på noe annet istedet, for da har du kanske ikke sååå lyst på den likevel? Det du kan gjøre er å liste fordelene mot ulempene for eksempel. Den største ulempen jeg ser blir da at din bil blir langt mer attraktiv for tyveri. Slik sett er en 1din spiller mer diskre.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Tusen takk for oppklarende svar Brian! :) Det gjorde virkelig susen det du skrev.

 

Eneste problemet jeg står igjen med nå, er attraktiv mot tyveri. Det er ikke bare å rive ut boksen fra bilen når jeg bolter den skikkelig godt fast, men dette vet jo ikke tyvene. Det er noe skikkelig DRITT om det skjer, for de river jo opp dører og interiør som bare det, de jævlene. Men vet ikke hvordan statistikken for bilstereotyveri er for tiden jeg? Virker ihvertfall ut som det er minket.

Lenke til kommentar

Spørs mye hvor du bor også, men jeg har hørt om flere i bygda jeg er oppvokst i som har fått frastjelt anlegget. Men hvis du setter deg inn i tyvenes tankegang, så er en 2din langt mer appelerende å rappe enn en helt vanlig spiller. Om du bolter den godt fast, vil du fortsatt sitte igjen med knust rute/ oppbrutt dør og diverste ødelagte interiørdeler før de finner ut dette. Er en fordel med alarm hvis du skal ha noe slikt, slik at den ikke blir et fult så lett bytte.

 

Men dette trenger ikke å være noe problem, mange kjører med dette uten problemer, andre blir stjelt, det er vel en sjangse man må ta som med alt annet. Jeg har selv hatt to tyveriforsøk på min egen bil, hvorav en var "vellykket", så det er kansje derfor jeg er så negativ med tanke på innbrudd. Alarmen reddet meg første gangen, så da var jeg etter de med balltre, mens andre gangen var de så kjapp at jeg ikke rakk å komme meg ut.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Løp og kjøp Pioneer P88RS til 2990,- det er 50%. Dette er en av de beste spillerene til pioneer. og til den prisen er den syk. Jeg bytta ut min AV enhet mot denne, og angrer ikke et sekund, den noname spilleren jeg hadde holdt bare ikke musikalsk, og kan kke sammenliknes med Pioneer. Sammen med DSP og Tidskomp blir musikken en fryd! Ikke så mye show som 2 din, men musikken vil du nok nyte veldig!

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3904&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Var jo et råbra tilbud på den der gitt! Lekker er den også..

 

Men jeg har bestemt meg for 2DIN, eller så kan jeg jo nesten bare beholde den jeg allerede har, for den er jo bra den og!

 

Da trosser jeg alle odds, og kjører "noname" spilleren! Regner med at den havner i postkassa de nærmeste dagene! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...