Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir som ovenfor, lydkvaliteten har mye å si, jeg slet veldig med støy osv med dårlig spiller, og du merker også klart at når du får en spiller med oppgraderte signalutganger at det blir mer futt i lyden og, vel ja alt blir bare mye bedre. Kvalitet på knapper og meny er også annet som er mye bedre hos kvalitetprodusenter da de gjerne ikke kan påkoste seg et dårlig rykte når de skal holde seg blant de bedre. ie: pioneer/kenwood/apline, hvis du tar en titt innom Bilstereoforumet kan du se at det første som blir anbefalt er en god spiller, det er jo tross alt hovedenheten i bilen. Selv som du får se når jeg kommer hjem fra jobb, har jeg en nesten noname spiller fra Boss, dog den var en stor oppgraddering fra sony, så merker jeg at menyene og fjernkontrall blant annet ikke er 100%. Skjermen er jeg veldig fornøyd med, også lyden fra spiller samt tilkobling og utvidelsesmuligheter. Men en kompis har en litt eldre 6 serie pioneer, og jeg må bare si at den er fantask å bruke og lydkvaliteten er bedre enn i min, selvom min kostet det dobbelte ( grunnet 7" skjerm osv:P)

 

Er enig i at integrert 2din ser bra ut, men tror ikke de rettferdiggjør prisen hvis vi ser i forhold til verdien på bilen, litt feil å tenke sånn egentlig men... og som sagt, du mister oppbevaringsplassene i dashen, og hvis du skal ha så stor som 7" må du nok kompansere litt på knappeløsninger og div med en 2DIN spiller.

 

dette var det jeg gikk gjennom når jeg bestemte.

 

Dette med air con utblåsningen også, for det meste må vi bruke frontrute prog, og da blåser det ikke i midten, og hvis du trenger blås midt i tryned kan du vippe ned skjermen. Hvertfall jeg har ikke merket noe til denne mangelen, eller hinderet. Tenk over det selv, hvor lite man bruker varmeprog for kroppen, for det meste går det i å tine frontvindu, og med tiden det har fryst av vil kupeen ha blitt varm og god :D

 

jaja, bare litt av mine tanker.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ingen hyller å legge rask i, det har jeg midtarmlenet til! :) Så jeg begår ikke noe stort tap ved å miste den hylla som er under spilleren min per idag.

 

Når jeg senere skal skaffe meg el. vinduer, så vil det bli en slik hylle ved girstanga, der jeg justerer speilet idag. Så hylla kommer tilbake! Men jeg bruker den ikke noe særlig, da det ikke ser så særlig clean ut.

 

Hva eksakt er bedre med lydkvaliteten på anerkjente merker? Jeg vet at Pioneer sin Hi-Volt teknologi på RCA utgangene gjør at man får mindre støy - eller rettere sagt, man får mer gain i signalkablene, så man slipper å ha på så mye gain på forsterker.

 

Jeg tror personlig det skal ganske mye til for at lyden blir betraktelig dårligere med den nye spilleren vs idag. Det er vel hovedsaklig forsterker og høyttaler som lager lyden?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke vilken modell du har idag, men det er jo nettop dette med støy som kan bli en faktor. når jeg fikk støy med min spiller holdt jeg ut i 2 uker før den måtte ut, det er en veldig uutholdelig støy og gjorde det pinlig å ha med passasjerer med mindre jeg spilte høy musikk og overdøvde pipelydene. Men ser den med rommet hvis du skal ha el vinduer osv, men tenk på det med å heller legge litt mer i det når du først skal invistere i en såpass oppgraddering, og at den ikke bare er hot når du pakker den ut, og skuffer deg senere. Du finner sikkert en pent brukt pioneer eller alpine til en fornuftig pris rundt på nettet. og det er ikke bare dette med high volt, det er også funksjoner som rds og rett og slett hva slags komponenter som gjøre reciever delen av musikken.

 

High volt sånn sett er ikke noe pioneer alene har, dette er bare en betegnelse brukt på spillere som har kraftige RCA utganger, gjerne noe de bedre spillerne har. Det som er med på å forhindre sjangsen for støy er rett og slett bedre interne kretskort og kabler. Hvis et typisk kina merke gjør en dårlig jobb med jording av RCA invendig f.eks eller legger antenna dårlig skjermet mot RCA, enkle feil som dette kan få frem støy hvis man har et bedre oppsett, slik som du har. Ta gjerne å spør litt på Bilstereoforumet, de anbefaler deg sikkert en god spiller, evt det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Dette med air con utblåsningen også, for det meste må vi bruke frontrute prog, og da blåser det ikke i midten, og hvis du trenger blås midt i tryned kan du vippe ned skjermen. Hvertfall jeg har ikke merket noe til denne mangelen, eller hinderet. Tenk over det selv, hvor lite man bruker varmeprog for kroppen, for det meste går det i å tine frontvindu, og med tiden det har fryst av vil kupeen ha blitt varm og god :D

Nå har jeg aldri kjørt Celica, så jeg aner ikke hvordan varmeapparatene fungerer der, men på de bilene jeg har hatt bruker jeg stort sett aldri frontrute-blåseren. Tiner ruta i begynnelsen, så er det gjort, og så er det rett på kombinert blåsing på ansikt, hender og føtter. :)

Lenke til kommentar

Bilstereo

Jeg bedriver en stor vurdering av saken, om jeg skal kjøpe denne 2DIN spilleren eller ei. Jeg kan rett og slett ikke pøse over 10k ut av vinduet for en Pioneer 2DIN, det går rett og slett ikke økonomisk. Det er lov å slå på stortromma iblant, men en slik 2DIN spiller var ikke med i budsjettet for 2010 i det heletatt.

 

Store ting jeg skal ordne i sommer:

- Senk (8k ca)

- Proff soting (4k ca)

- Eksos (6-7k ca)

 

Noe som blir ca 19k, men da sitter jeg igjen med en Celica som virkelig ser rå ut. Råfete felger med riktig senk og bra stuk bak(høyere bak enn foran), soting all around - frontruta, heftig eksosanlegg som høres fett ut ved pådrag, JDM lykter all around + bilstereo som er høyt satset på. Det må jo bli bra! :) Da er det ikke så mye igjen, utenom vedlikehold(rustbeskyttelse, bytting av slitedeler). Mulig jeg skifter ut dørene mine med dører MED el. vinduer montert, og kanskje i fremtiden bytter om til 3S-GE motoren. (2.0L, med 170hk. Er ikke turbo, men fremdeles STOR forskjell fra den jeg har idag)

 

Grunnen til at jeg ser på denne 2DIN spilleren som potensiell, er at jeg får den ferdig fraktet til meg for rundt 4400kr, noe som er svært lite for en 2DIN spiller med alle de funksjonene den tilbyr. Jeg oppfordrer dere til å lese spec lista EN gang til, for den har like mange funksjoner som de råeste spillerne fra Pionner osv. GPS kartet ser faktisk bedre ut på denne spilleren enn på mange Kenwood spillere, med tanke på 3D kart, 3D bygninger and so on. Siden jeg er en kjernekar, så legger jeg den ut på nytt her:

 

post-91181-1266326003_thumb.jpg

 

Specs, direkte oversatt med Google

 

# avtakbart frontpanel - touch

# muligheten for å endre fargen på bakgrunnsbelysningen knapper

# nyere operativsystem WIN CE 6.0

# PIP (Picture in Picture)

# Virtual veksler (5 x CD hyller minneenhet)

# Ny LCD-skjerm med høy oppløsning (HD skjerm)

# top firmware med en storskala-innstillinger

 

* 6,2 "TFT LCD-skjerm - 16:9

* avtakbart frontpanel med trykkfølsomme knapper

* CD/DVD spor for direkte tilkobling av CD / DVD

* top fin skjerm med høy oppløsning

* Flash-animasjon GUI-grafisk brukergrensesnitt

* Format Support DVD / VCD / CD / MP 3/MPEG4/DIVX/CD-R/WMA/JPEG ASF / AVI / WMV / DIVX, MP3/PCM/WMA

* Innebygd DVB-T TV-tuner, tekst-TV, program guide

* PIP (Picture in Picture)

* innebygd FM / AM tuner, RDS

* innebygd GPS-modul

* Dual Zone-funksjon (du kan lytte til musikk eller radio mens du kjører radio navigasjon)

* Bluetooth (A2DP) for komfortabel og sikker Voice over håndfri

* minne om anropsloggen (oppringte, mottatte og ubesvarte)

* 4 x 45W

* muligheten for å endre baklyset knappene (rød, grønn, oransje, off)

* Støtte Connection ryggekamera - automatisk aktivering når revers er aktivert

* mute funksjon når du ringer

* mikrofonen på fronten av radioen

* videoinnstillingene (lysstyrke, kontrast, farge, innstillinger)

* Innstillingen fader, balanse, equalizer

* fullt fungerende fjernkontroll

* Ipod Støtte Ipod-tilkobling

* virtuelle changer (til en 6 x disk til minne)

* USB inngang, SD-kortspor

* Elektronisk og mekanisk anti-shock system

 

GPS SPESIFIKASJONER:

 

* CPU SAMSUNG S3C2440A-40 400Mhz

* Memory 64MB (utvidelse til 4GB via SD)

* WIN CE 6.0 med støtte for Core Reading 3D-kart

* hente kartdata fra SD-minnekort

* Support kart: Route66, iGO8, Sygic stasjonen, TomTom og andre

* Tsjekkisk grensesnitt inkludert stemme navigasjon <-- det er også engelsk, selvfølgelig

 

Innganger og utganger:

 

* 4ch audio output 4ch audio output

* 1 A / V input (1 video, 2 audio)

* 1 A / V utgang (1 video, 4 audio)

* ryggekamera

* USB

* Ipod

 

 

Specs, tatt fra en 1DIN spiller med 99% like specs, 100% norsk

Denne har listet opp flere av specsene nemlig...

 

Spillerens funksjoner

• 4x45W Forsterker

• Motorisert 7” Touchskjerm med vipping opp/ned

• Avtakbart frontpanel (beskyttelse mot tyveri). Medfølger et etui.

• AM/FM Radio med RDS som viser navnet på radiostasjonen

• Ipod tilkobling bak spilleren. Legg Ipoden for eksempel i hanskerommet og styr musikken direkte fra skjermen. Støtter også lading for de fleste Ipod modeller.

• USB inngang som kan brukes til minnepenn og andre musikkenheter med USB tilkobling

• SD inngang for musikk og bilder

• Sonefri CD/DVD avspiller

• V-CD med 8GB lagringsminne. Mulighet for å lagre opptil 6 CD-er internt i spilleren!

• Bluetooth til overføring av telefonsamtaler og musikk direkte fra telefonen.

• Innebygd hands-free (mikrofon)

• Støtte for eksisterende rattstyring kontroll funksjon

• Dekktrykk overvåkningssystem – kompatibel med biler som har slik funksjon som standard

• Dual zone så du kan høre på musikk/radio og samtidig bruke GPS. Spilleren tar automatisk pause på musikken når GPS veilederen ber deg for eksempel å svinge av til venstre, deretter slår musikken seg på igjen etter svingen.

• Picture in picture funksjon

• Oppstarts logo funksjon av ditt bilmerke som vises når spilleren slås på

• Innebygget DVD-T tuner for mottak av digitale TV sendinger. Kompatibelt med enkelte land i Europa, (ikke Norge for øyeblikket)

• Valgfri bakgrunnsfarge (blå rød, lilla) for knapper i panelet og tilleggs LCD skjerm via menyen

• Støtte for ryggekamera – kan aktiveres automatisk når giret settes i revers

• Fjernkontroll støtte

• Støtter DVD/CVD/CD/MP3/MPEG4/DIVX/CD-R/WMA/JPEG

• Video/ Lyd-utgang for ekstra skjerm eller forsterker

• Video inngang til for eksempel ryggekamera eller spillkonsoll

 

 

Noen av spillerens GPS funksjoner:

• Nyeste IGO8 GPS programvare

• Utrolig brukervennlig meny

• Norsk meny og talespråk (mann og dame) + mange andre utenlandske språk!

• Kart over hele Europa, med nyeste kartene tilgjengelig pr. dags dato!

• TMC maskinvare for live trafikkinformasjon. Informerer hvis det for eksempel blir stillegående kø mot din retning så du kan ta en raskere kjørerute istedenfor!

• Kart fra Tele Atlas som er kjent for å være blant de beste for Europa

• 3D funksjon over kart, bygninger og bensinstasjoner

• Nyeste Premium POI’s, (points of interest) i hele Europa!

• Fotoboks varsler over hele Europa! Nyoppdatert 15. November 2009!

• Fartsmåler, ”veilederen” sier ifra når du overtrer fartsgrensa (valgfri funksjon)

• Varsler om gater det er innkjøring forbudt på

• Skiftbar bakgrunnsbilde på menyen

• Kompass

• Mulighet for å oppdatere GPS programvare og kart i fremtiden når nåværende programvare blir utdatert

• GPS støtter også andre kjente programvarer som: ROUTE66, TOMTOM, Garmin med mer

• Route66 programvare kan følges med isteden for IGO hvis ønskelig

 

 

Utstyr som følger med

• Fjernkontroll

• Oppbevaringsboks til avtakbare panelet

• GPS antenne

• DVB-T antenne for Digital-TV

• IPOD kabel

• USB kabel

• ISO kabel

• Feste for montering

• Touchpenn

• 2GB høyhastighets SD-kort (60x) med kart over Europa for GPS

• Instruksjonsbok (engelsk)

 

 

Tekniske spesifikasjoner

• Typebetegnelse: HL-701GB

• Standard størrelse iso/1-din

• Høyopplyst HD TFT skjerm med 800x480 piksler 16:9

• Forsterker: 4x45W Max

• Digital TV- Tuner

• Integrert mikrofon

• GPS modul: 400Mhz Samsung høy ytelse prosessor, 64 MB SDRAM EMS minne

• Windows CE 6.0 kjerne operativsystem (GPS)

• To SD kort innganger

• Mini USB inngang

• Elektronisk og mekanisk anti-shock system

• SUB-Woofer Line out

• Lyd encoder: Linear PCM/Dolby Digital/Dolby professional edit II/DTS

• A/V output

• A/V input (AUX in)

 

 

Jeg er faktisk ikke særlig imponert over byggekvaliteten til Pioneer, da min 7000UB(som var den dyreste i denne serien når jeg kjøpte den), ikke er særlig deilig å navigere med. Det rasler i plastikk, og frontdisplayet er så sårbart mot påkjenninger at det kommer riper av neglene dine mot den. Jeg er ikke særlig fornøyd med den, men den funker jo for meg. Mulig Pioneer har forbedret seg på dette, men jeg tviler.

 

Jeg er klar over at byggekvaliteten til 2DIN spilleren jeg har sett ut kan sammenlignes med dette, noe jeg bare må finne meg i. Jeg er jo vant til det, så!

 

Det er knallbra at dere er forsiktige og advarer meg, det setter jeg virkelig stor pris på. Jeg er klar over at lydkvaliteten kan være rompe, men hvor mye forskjell kan det være?

 

 

 

Senking

Nå har jeg fått ordnet meg et tilbud på Koni Sport dempere og Lesjøfors fjører. Jeg fant ut at det kom til å bli litt hardt med 50mm senk i fronten på min bil her til lands, da jeg faktisk er oppi mange utfordringer når det kommer til å komme seg frem UTEN om å skrape vekk alt metallet under bilen.

 

Så det ble ett hakk høyere enn jeg tenkte på i utgangspunktet, men jeg vil også ha mulighet til å komme meg frem på vinteren. Derfor kan det hende jeg kjøper enda ett sett(som blir 10/20mm eller noe i den duren) som jeg bruker på vinteren, vi får se... Det koster jo peeng! Beste er å slippe.

 

  • Så, hva tror dere om dette?
  • Er fjører fra Lesjøfors good shit?
  • Hva tror dere om selve senken?
  • Bilen min er svært lav bak pga anlegget. Nesten slik at jeg ikke trenger senk der. Vil det da være feil å kjøre 30mm senk der? Tenkte at de gamle var slitte og litt "sigi sammen"

 

 

EDIT: 100.000 visninger i tråden! Det begynner å ligne nå! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Nå funker jo seff ikke spoilere lengre, på grunn av den nye IPB versjonen av forumet........

 

 

-----

 

 

EDIT: Da var siste innlegg ihvertfall fikset, får håpe de tekniske gutta ordner opp i resten automatisk.

 

 

Jeg vil gjerne ha svar/kommentarer osv på innlegget over! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt design, driver selv og legger om for å utnytte de mulighetene som er kommet, men de har desverre gitt meg mer jobb en jeg skulle likt, det er mye mer som er herpa en bare skjul og quote tags...

 

 

Ang den spillern du vurderer, det kan fort ende opp som et bomkjøp. Mange av disse spillerene ser ut til å ha veldig gode specs, men softwaren er ofte elendig sein og ustabil og forsterker/lydbehandlings delen er ofte av aller simpleste sort. Brorn min gikk på akkurat samme limpinnen og kjøpte en slik kina-spiller og det var en nedtur av dimensjoner. Noen ganger er det bedre å la være, men det er selvsagt ditt valg.

 

 

Hvorfor ikke kjøpe en Pioneer 2DIN AV enhet og oppgradere den med navi senere? pioneer kommer med den muligheten på 2010 modellene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil fremdeles høre hva dere har å si ang. selve senkingen!

 

Tror det blir til at jeg prøver ut denne "noname" spilleren, da jeg får muligheten til å returnere om jeg ikke er fornøyd. Da må jeg bare utforme en skikkelig smørbrødliste over ting jeg sjekker den for før jeg bestemmer om jeg skal beholde den eller ei.

 

Har du en link til disse spillerne Rebel-Rider?

Lenke til kommentar

Skjer mye rart her ja! Driver enda vurderingen av ny spiller. Tror kanskje jeg prøver meg på "noname" spilleren, og eventuelt returnerer den om jeg ikke er fornøyd.

 

Driver ellers å sjekker rundt på noen priser på Pioneer AVIC-F910BT

 

Prisen ligger rundt på 6-7000kr på de jeg har sett på. Originalt koster denne 12.000 ut. Og etter hva jeg har forstått, er dette en av Pioneers råeste.

 

Vi får se hva det blir til. Om jeg får en skikkelig pris på denne Pioneeren, blir det vel den.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg det har vært dødt med svar her i det siste! Dere får en heftig update innen meget kort tid om jeg får bestemt meg! Det gjelder også senkinga, da jeg trenger bare å finne ut av ting! :) Vil gjerne inkludere dere i valgene jeg gjør, slik at dere føler dere "med".

 

Ellers har jeg en liten ting på gang nå, som jeg skal få tatt meget snart! Et hint er noe elektrisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...