Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lenge sidan eg har vore inn på diskusjon.no. Då eg var veldig mykje her, huska eg godt celicaen din :-)

 

Og eg må seie at bilen er heldig, som har fått deg som eigar!

 

Verkeleg imponerande arbeid frå di si side!

 

Skal begynne å kome inn på for sjekke tråden din ;)

Takk for ros! Slikt varmer vettu! :) Flott at flere følger med! :)

 

Ta deg en tur på bilstereosteffet den 26. mars eller?

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9535

 

Hadde vært kjekt med en ekstra celica der ;)

Tja, kanskje det? :D Har ikke så lyst til å vise min med vinterdekka men! :O Du skal dit eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal en tur med vinterfelger selv, så ikke noe å klage på du! Blir nok til at dekkskifte kommer uka etter for min del. Litt trist å vise frem med vinterfelg, men du, bilene våre er så flotte uansett atte :)

 

Bare å hive seg på, virker som om det blir oppmøte opp mot en 50-60 stk hvertfall, kjekt for å dra i gang sesongen.

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles ute etter hva DERE syntes jeg bør gjøre ang senking:

 

1. Senkesett, Koni Sport med Lesjaførs senkefjører

2. Senkesett, Coilovers, Megan Racing

 

Etter som det er det værste sesongen med hard is osv nå, så har jeg funnet ut at jeg må ha bilen like høy som idag på vinteren uansett. Ellers så kommer jeg ikke opp veien vår engang! :O

 

Om dere er flinke, så får dere kanskje en overraskelse i kveld! :-)

Lenke til kommentar

Luftunderstell kommer til å koste rundt 15 lapper med frakt og alt mulig til døra mi. Samt må jeg klø meg i hue hvordan jeg skal plassere tank, route kabler osv osv, noe som jeg egentlig ikke har plass til baki! :O Men luft, er absolutt det beste å få tak i, men det er ikke TUV godkjent.

 

Et Coiloversett koster meg ca 7500kr med alt. Etter hva jeg har forstått er dette bolt on.

 

Et sett med dempere + fjærer i fast høyde koster meg også rundt 7500kr med alt, og dette er litt klundrete å få til. (Må ta ut de gamle demperne fra noen slags fester, og sette i de nye + mer)

 

Justerbare fjærer har jeg ikke hørt om..?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Semi-update

Jau, da var det på tide med en updæit igjen. Ikke husker jeg hvor lenge siden det er med forrige, men det jeg vet er at jeg føler dere trenger en NÅ!

 

Så ja, her har dere den. Fornøyde? JA? :cool: Så bra!

 

Jeg kan jo innlede med en liten prolog, som jeg pleier å gjøre i "dyre" updæits: Denne gangen handler det om bilstereo igjen. Handlet ikke jeg et skikkelig lass før jul, spør dere? Jo det er helt riktig, sier jeg. Jeg vil ikke regne ut hvor mye jeg har brukt på bilstereoen nå, eneste jeg veit er at det begynner å låte rimelig bra!

 

Så, det dukket plutselig opp dette med multimediespiller i bilen. Jeg har alltid hatt det på "lista-med-godsaker-som-ikke-er-så-høyt-prioritert", som sikker mange av dere andre workloggbyggemestere har, om jeg kjenner dere rett! Og da var det jo med ryggekamera og heile pakka, selvfølgelig. Det var jo noe man bare "måtte ha". Det er jo fett, ikkesant? Selv om jeg enda klarer å vri på hue 180 grader når jeg skal rygge, så er det jo jøtt stilig å få alt på en skjerm. Da kan man jo unngå å rygge på maur, bier og tyggispapir. Samt mer, selvfølgelig.

 

En slik spiller ble jo plutselig interessant. I første omgang en "noname" spiller som virket meget god til prisen(noe jeg enda tror den er), men jeg turte ikke å ta sjansen med tanke på lydkvalitet. Når jeg like før jul klinte til med SQ anlegg, så er det dumt å ta sjansen på å ruinere lyden med en annen spiller. Så, jeg valgte det andre alternativet, nemlig nesten-toppmodellen til Pioneer, AVIC F900BT(Kless lik 910BT, utenom noen knapper som er flyttet på)

 

Fikk den til en rimelig god pris, så det var jo ingen u-ting. Fikk slengt med et ryggekamera på kjøpet, så jeg er jo glad som bare det!

 

Nå som jeg har fått testet spilleren litt, har jeg jo egentlig fått alt oppfylt. Jeg er opptatt av pent design, og det skal Pioneer ha, det er pent menyoppsett. Og veldig enkelt. Spilleren har masse finurlige innstillinger, men ikke Sound Retriever og Hi-volt utganger, men den spiller jøtt bra for det. Jo apropo det, den spiller jøtt bra. Altså jøtt bra mer enn den gamle! Tydelig at det er litt mer kvalitet i leddene i denne saken ja!

 

Så slenger jeg med noen bilder på slutten her. Dere skal få bedre bilder, jeg må bare få tid til å ta de først!

 

 

 

mini-IMG_7615.jpg

Først og fremst, måtte jeg oppgradere antenna mi. Den gamle har aldri funka noe særlig, og jeg ville ha TMC(trafikkmeldinger) mottak, som hentes via radioen. Da måtte den gamle vike for en ny en!

 

 

mini-IMG_7617.jpg

Her er den nye loddet på plass, og det eneste som gjenstår er å skyve den på plass.

 

 

mini-IMG_7618.jpg

Der var det gjort! Voila, da har vi bra mottak med radiosignaler.

 

 

mini-IMG_7633.jpg

Så var det å få ut den gamle spelaren. Mye ledninger og kaos som jeg måtte få orden på.

 

 

mini-IMG_7637.jpg

Da var de nye 2DIN brakettene(kjøpt hos Toyota) testmontert.

 

 

mini-IMG_7638.jpg

Bedre bilde. Det er ikke bare å rive ut den gamle 1DIN spilleren og sette i en ny 2DIN, det er snakk om litt modifikasjoner!

 

 

mini-IMG_7639.jpg

Der fikk vi festet Pioneeren gitt!

 

 

mini-IMG_7641.jpg

Var jo overivrig med å få testet den, så det var vanskelig å få tålmodighet til å ta et bilde som var bra.

 

 

mini-IMG_7643.jpg

Her klarte jeg å få det litt bedre. Vanskelig å ta bilde av en slik skjerm gitt!

 

 

mini-IMG_7644.jpg

Litt bedre igjen?

 

 

mini-IMG_7645.jpg

Hovedmenyen som vises.

 

 

 

.... mer? Jo, jeg er midt i mellom to updates nå, så dere får resten ettersom det kommer! Jeg kan ikke si annet enn at det blir meget bra!

Lenke til kommentar

Den lille antenna (som ikke tar inn en dritt med signaler!) fikk jeg tak i på Ebay ett sted! De selger også en lik en på Bilxtra også... Den anbefales dog ikke!

 

Anyway, takk for all skryt folkens! :)

Da var det jo greit... Har sett litt på S2K antenne modden, men fikk aldri den jeg bestilte på ebay... orker ikke gå ut og inn for å dra opp den antenna som er org.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...