Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger hjelp til valg av dekk!


Anbefalte innlegg

har en subaru forester som trenger nye sommerdekk, er opptatt av at det skal være gode dekk med så lite støy som mulig uten at det går utover dekkets kjøreegenskaper.

 

har lest meg grønn på tester og anbefalinger nå, i og med at dette er en bil med 4hjulstrekk, bør jeg da velge dekk utifra der det står dekk til biler med 4x4?

 

eller er det det samme hvordan dekk jeg kjøper så lenge jeg kjøper alle 4 nye?

 

dimmensjonen er 205/70/r15 95h

 

har da planer om å ha den samme dimensjonen,

 

har lest mye bra om Continental ContiPremiumContact 2 men finner ikke det dekket til min dimensjon, noen som har peiling som kan gi meg noen anbefalinger på hvilke dekk jeg burde velge?

 

 

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

205/70r15 er vel egentlig det første dekket man møter på etter at man går over på såkalte suv-dimensjoner. Continental leverer ett som heter 4x4 Contact i den dimensjonen, men det blir ikke samme mønsteret som PremiumContact2. Mulig andre merker leverer standard personbildekk i den størrelsen (Conti gjør også det, men kun på vinterdekk per dags dato).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har en subaru forester som trenger nye sommerdekk, er opptatt av at det skal være gode dekk med så lite støy som mulig uten at det går utover dekkets kjøreegenskaper.

 

har lest meg grønn på tester og anbefalinger nå, i og med at dette er en bil med 4hjulstrekk, bør jeg da velge dekk utifra der det står dekk til biler med 4x4?

 

eller er det det samme hvordan dekk jeg kjøper så lenge jeg kjøper alle 4 nye?

 

dimmensjonen er 205/70/r15 95h

 

har da planer om å ha den samme dimensjonen,

 

har lest mye bra om Continental ContiPremiumContact 2 men finner ikke det dekket til min dimensjon, noen som har peiling som kan gi meg noen anbefalinger på hvilke dekk jeg burde velge?

 

 

 

på forhånd takk

 

jeg hadde sett på disse

 

MICHELIN 205/70 HR15 SYNCHRONE EU 96H

 

eller

 

GENERAL 205/70 HR15 GRAB UHP 96H som billig dekk, men er faktisk ganske bra.

 

Sjekk interdekk.no jeg fikk litt dårlig behandling, men folk flest får meget god behandling hos dem.

Endret av KJLHGKJYHTGDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...