Gå til innhold

Overklokking på TG... The Aftermath


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Sat på den overklokkingsrekka. Det meste har kome fram, men kan jo seie litt om det eg synest.

 

Tørrisen var oppbevart bra nok dei to første dagane, for eg var der, og dei låg langt til sides med lokk og oppi ein pappekse. Men så kjøpte eg røret av Sturla, og eg fekk lov til å bruke litt va nitroen hans, så då "dreit" eg oppi tørrisen. Kva var det som skjedde, veit eg ikkje. Eg låg og sov, då dette skjedde, fordi eg hørte at det var krangel mellom security og oc-rekka om at tørrisen blir tatt. Så når eg stod oppigjen, var dte ikkje noko tørris i det heile tatt.

 

Ang. spons. Netshop skulle låne oss hw. Vi fekk beskjed om at hw skulle leveres tilbake i god stand, om det var dødt, så skulle ikkje Stian skyte oss.

 

Men så kom (hugsa ikkje kven det var) og sa at dei spor netshop om dei kunne kjøre tørris på den, og at det var greit. Men for å vere heilt ærleg, rørte eg ikkje eVGA kortet. Det einaste ge rørte var reaper settet, og det vart levert tilbake i levande tilstand. Når OC-rekka fekk utlevert P5N-T kortet,, sat eg i standen til Stulra å bencha med nitro. Det var en perosn som kom og sa at dei hadde fått et P5N-T kort. Etter ei lita stund kom dei tilbake og sa at det var dødt. Altså, eg visste at vi fekk reaper settet, q6600 og hk, men hadde ingen anelse om PCen. Det fekk eg vete av Stian. han kom bort og sa til meg at han ville ha igjen maskinvaren og PC. Eg hadde drit dårleg tid fordi at eg skulle rekke bussen kl. 00.10. SÅ eg begynte i all hast å spørre han om kortid vi fekk maskina og kva som sat inni den PCen. Til slutt fann eg den i enden av rekka vår, den låg der utan PSU og det eine skjermkortet. Stian sa at det var ein MIST PSU. Og etter det eg har sett, så vart den PSUen brukt til alt mogleg. Altså til klokking. Dne låg på "stand" vi fekk låne. Så satt tre personar å bencha GX", og eg ba dei om eg kunne få den PSUen, så eg kunne levere maskina, og dei sa jo at dei skulle kjøre testa, og at eg måtte vente. Då var t eg drit forbanna, og grunnen var at eg hadde dårleg tid, og eg hadde lovd stian om å få skaffa den PCen. Så det tok vel en halvtime før eg fekk den. Lånte et par skruar av nokon og fekk montert den tilbake, også skjermkortet, og stripsa et par kablar. Så fann kkje eg sidedøra. den fant eg omsider, og den låg som søppel rett og slett. Var utruleg mange riper på den, hylepae er vitne på det. var veldig sur på dei som gjorde dette. Når eg ein får låne ein ting, så skal ein behandle det VELDIG pent. Dne som låna ut tingen må ha viljen til å låne ut neste gong du spør om nokon. Der tabba vi oss ut. Så det eg lånte var reaper sette og ikkje nokon anna, men eg var ein del va rekka, og skal sjølvsagt ta risen.

 

Så var det "chief-ane". Hadde krangel med dei ang spons. Eg ringte mange folk og leita etter spons, og tilslutt sendte Multicom meg en E8400. Olanru, Pac-Man og Wheelman var glade då. Så kom news-en om at det var forbudt mot alt av spons. Så snakka eg med dei og Pac-Man sa rett og slett at eg skulle sende tilbake CPUen, eller så skulle ikkje Multicom få nokon slags form for reklame, altså ikkje en takk på diskusjon.no.

 

Eg vart bokstaveleg forbanna, og dagen etter fekk eg mail frå gigabyte som skulle sjekke om dei fekk sendt x48. Og då sa Pac-Man at eg måtte takke nei, eller så kunne eg ta det imot, men null reklame for dei. Diskuterte med han i en halvtime, og han trua meg ved at han sa at det var ikkje store problemet for han å kastem eg ut av rekka og at han var på vippen til å gjere det. Då kontakta eg litt forskjellige personar, og dei ba meg ringe til Sturla. Sendte han ein melding, og han ringte meg etter 1 min, og sa at det ikkje var nokon problem med sponsing, at eg kunne ha på meg ein t-skjorte. Men plakatar eller bannere var ikkje tilatt. Så den saka var i orden. Det var grunnen til at eg "hata" chief-ane.

 

Sant at vi hadde ein samtale om Sturla, men syns at den ikkje var seriøs nok. Altså, vi må hugse på at vi fekk lov til å stå i standen hans og bruke nitroen hans til klokke. Han sa aldri at vi ikkje fekk lov til det. Dealen var at vi kjøpte to rør av han, og eg og knopflerbruce gjorde det.

 

Kommunikasjonsmangelen var stor, og det var endel folk som stod der å klokka som ikkje tilhørte rekka, eller hadde betalt for tørrisen... Syns at vi skulle ikkje tilate dei sidan vi hadde betalt over 500,- for tørrisen.

 

Edit: Sturla hadde nok å gjere! Vi burde ha klart oss sjølv, vi er då ikkje barn heller...?!

 

Edit: ang. Pac-Man, det var faktisk "chief-en" over han som sa alt, han var berre ein mellom mann. Så syns ikkje at det skal gå over han.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
men som ansvarshavende for den rekka burde han i det minste vært innom oftere og sjekket at alt var i orden da, og nei jeg sa ikke det, men at kommunikasjonen generelt kunne vært bedre mellom netshop, sturla og oc raden.

 

 

Nå har det seg slik at jeg hadde flere ansvarsområder på TG. Dette gikk selvfølgelig ut over blant annet OC rekka. Når dette er sagt, mener jeg allikevel at dere som var endel av OC-rekka selv burde ta ansvar for både hardwaren dere lånte, deres egne plasser og kjølemediene. Det skulle være helt unødvendig å passe på dere.

Det som blir sagt om tørrisen viser egentlig at noen her ikke har skjønt poenget.

Greit.. jeg kan langt på vei være enig i at man kan ha mye harmløs moro med tørris.

Hva man gjør hjemme i sin egen kjellerstue, eller garasje er en ting.. i en hall med over 5000 mennesker er en annen ting.

Security ba meg gi noen retningslinjer for oppbevaring og bruk at tørris, noe jeg gjorde. Uansett, det er security som har ansvaret for sikkerheten, og det er alltid snakk om å gi og ta. Når det gikk over til lek med tørrisen, samt at de fant bokser som var åpne, tok de en beslutning, og den støtter jeg fullt ut.

Når det kommer til kommentaren om at "det står varseltekst på boksen", hjelper dette fint lite. Jeg sto selv å klokket, da det kom en figur bort å stakk fingeren i røret som var fullt av nitro... Rett før fingrern touchet nitroen sa han... Er det kaldt eller?

Vi kan si de sånn at han fikk svar på det rimelig fort.

Han skadet seg heldigvis ikke.

 

Poengen er at det er trøtte, døgnville folk samlet i en stor hall, og dømmekraften er ikke alltid helt på topp.

Jeg har selv fått solid brannsår av tørris før, og det var ikke mye godt.

Jeg beskylder ingen for å ha bøyd pinnene, jeg vet ikke hvem som gjorde det. Poenget er heller at kortene var deres ansvar. Det er ødelagte og det kan ikke gjøres om.

Jeg fikk frastjålet et sett minnemoduler på TG i år, samt noe annet stasj, men jeg kan ikke legge skylden på de andre jeg hadde med meg dit av den grunn.. Det var mitt ansvar.. og det må jeg bare akseptere.

Engang i blant er angrep det beste forsvar, men dette er ikke en av de gangene.

Mye kunne sikkert ha vært gjort annerledes, og bedre, fra begge sider, men resultatet er dog det samme. Det blir ingen ny OC rekke på TG på lenge... hvis det blir i det hele tatt.

 

Som Knopflerbruce påperker så blir det overklokking på TG i årene fremover, man da blir de i såfall bare på invitation only basis.

 

MVH

Sturla

Lenke til kommentar
Du skrev at kommunikasjonen kunne vært bedre ved at Sturla satt nærmere eller kom innom hyppigere. Ikke noe mer. Høres veldig ut som du gir han all skylden for meg...

 

At det var et problem at avstanden mellom sturla og klokkerekka var for stor er jo hevet over enhver tvil, at det hele ene og alene er sturla sin feil har vel ingen sagt.

 

Og nei, vi trenger ingen voksen til å passe på oss 24/7, men sier seg selv at når den som i bunn og grunn er ansvarlig ikke har mulighet til å stikke innom fra tid til annen så kan ting på galt. Sturla skal ikke ha all skyld, men at det går an å peke på en enkelt ting som har skyld i alt er umulig.

 

Hvis jeg forstod det rett så er det første gangen sturla fikset noe sånt, og det er også første gangen vi og netshop var med på noe sånt (TROR jeg). At alt skulle gå knirkefritt hadde vært for mye å håpe på, dessverre ble det litt mye tøys totalt sett av den litt mer alvorlige typen.

Lenke til kommentar
Er ikke dette noe dere burde klare å ordne privat? Kan ikke se behovet for at alle brukerene skal lese "drittslenging" fram og tilbake dere imellom.

 

 

Dette er et diskusjonsforum! Er det uenigheter eller andre ting som gjelder forumet, noe jeg i aller høyeste grad mener OC rekka er, mener jeg absolutt at dette er riktige plassen å ta det.

Om noen mener jeg er en dritt, så skal jeg fint greie å lese det, samt å leve med det.

Det viktigste er at ting nå kommer på bordet, slik at færrest mulig går rundt å surmuler i det uendelige.

Det er heller ingen som har hverken bedt deg eller tvingt deg til å lese tråden.. Det har du gjort på egen hånd.. om du ikke liker hva som står her, er det tusenvis av andre tråder du kan kose deg med.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Grunnen til at jeg og pacman forlot oc rekka var rett å slett fordi et par bare ga pepper for alt vi gjorde, etter alt styr med det ene og det angre og så dermed ingen grunn til å fortsette som "chiefer".

 

Feil, jeg forlot ikke rekka på grunn av den pepperen vi fikk, det var det du som gjorde.

 

Jeg trakk meg ut på grunn av at denne rekka ikke ble økonomisk forsvarlig for meg.

Lenke til kommentar

"Resultatet av altfor dårlig kommunikasjon, samt at ingen tok ansvar" Dette kan være mye av årsaken til ting.

 

Når det kommer til bøyde pins i socketen har jeg ingen anelse, men uten cpu-hold-plate skal det ikke mye til før det blir bøyde pins.

 

Dette vil jeg se som et litt uhell. Enten har noen kommet borti dem eller så har noe ødelagt dem. så de aldri med døde pins.

 

Og tørrisen.. Tørris i flaske med kondom på tuten var tydeligvis veldig morsomt både for deltagere i overklokkingsrekka og tilskuere - Veldig forståelig etter flere døgn våkenhet og humoren på sitt mest intelligente nivå. Det var vel ikke flaska det var krangel om?

 

Jeg synes tørrisen ble oppbevart på en forsvarlig måte. ang. den lekingen med tørrisen så var det noen venner av Pac-Man som kom bort også ble det litt rundt det, pluss at det var flere dager uten så mye søvn.

 

 

Ang. Det 780i kortet fra ASUS. P5N-T. Det er det værste kortet jeg har noen gang vært borti. Jeg trodde vi fikk det av netshop til å teste litt videre på tri-SLI siden EVGA kortet ikke ville starte eller døde. Vi satte over oppsettet vi hadde på EVGA kortet over på asus kortet. Det ville ikke starte med 3 skjerkort. Det startet med et GTX kort,men hvis vi stilte på noe i bios så ville det ikke starte og det ble CLEAR CMOS. Vi ga oss sånn 5 på natta med det kortet. Morgen etter oppdaterte jeg bios og prøvde litt videre. Jeg var ikke i windows og rebooteet. Da jeg stile til 10x 400FSB og etter at jeg tryke save settings kom det er blink på skejermen og det svartnet og ville siden ikke starte samme hva vi prøvde. Jeg stakk bort til Asus folkene og spurte om de kunne hjelpe, men det sa at det kortet var så random og at det levde sitt eget liv og startet den ene dagen og var dødt dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Hello my friends :)

 

Syns personlig at denne tråden bør ta en annen retning. Shit happens og hele saken er historie nå.

Man kan gjerne være etterpåklok og si sin mening men selve evaluering og konsekvensanalyse bør komme på plass.

Ingen er tjent med "drittkasting" her i huset så finn roen og ta ad notam av det som har skjedd.

 

Vet at hardbarkede overklokkere spiser tørris og drikker flytende nitrogen når det koker som verst i toppen ;)

 

Mitt eminent råd er følgende, legg saken bak dere, bli enige om at slike ting aldri vil skje igjen og finn en liten "gave" til Netshop for tort og svie.

 

 

ps. tråden får selvfølgelig stå åpen, jeg stoler på deres evne til å holde dere til saken og ikke på personer.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg og pacman forlot oc rekka var rett å slett fordi et par bare ga pepper for alt vi gjorde, etter alt styr med det ene og det angre og så dermed ingen grunn til å fortsette som "chiefer".

 

har du noen gang hørt om konstruktiv kritikk?

 

en annen ting er måten dere behandlet tharshan på før hele tg begynte. pacman og du truet med å kaste han ut, og lekte ufattelig deilig.. mimrer denne best: "det koster meg noen tellerskritt å få deg kastet ut fra rekka".. lol..

 

er det rart folk ble litt lei av sjefingen deres? det hele liknet på kommunistregimet som var under stalin, alle andre enn sjefene skulle holde kjeft.

 

så olanru, DU er ikke uskyldig oppi det her.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av de som forsøker og ikke henge ut enkeltpersoner, og ikke minst er jeg tilhenger av de som ikke nevner navn. Kan vi ikke bare legge dette bak oss, så skal jeg diskutere erstatning til Netshop når Stian kommer tilbake fra ferie?

 

EDIT: Med mindre noen andre fra netshop ønsker å snakke med meg. Send PM eller legg meg til på MSN (står i profilen)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

La oss legge denne driten her bak oss, jeg vet jeg både sa og gjorde ting jeg angrer på nå i ettertid, og jeg står heller ikke bak de tabbene jeg gjorde da, Og det er heller ingen unnskyldning for det jeg gjorde da. La oss nå følge rådet til jarmo og legge dette bak oss og heller få ryddet opp i dette. Den drittkastingen vi har har nå er ingen tjent med, og vil bare resultere enda i enda mer drit.

 

Angående de truslene jeg ga til tharshan har jeg forklart han alt rundt dette i ettertid, og vi er ferdige med den greia.

 

Dessuten var det flere som har gjort sine tabber, jeg har gjort mine tabber, og andre har også gjort sine tabber, men i motsetning til _visse_ andre henger jeg ikke ut folk med nick/navn. Dette gjelder flere her i tråden, uten at jeg føler for og henge ut de ved og nevne navn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...