Gå til innhold

Kommentar: Ikke ring på flyet!


Anbefalte innlegg

Tror de færreste som blir lei seg av at folk snakker i mobil på buss tenker på strålingen. De er bare sykelig nysgjerrige, og blir hysteriske fordi de bare får med seg halve samtalen. De unnskylder seg med at de er totalt uinteresserte i å vite hva folk vil ha til middag når de kommer hjem, jeg tror de gjerne vil vite det, kanskje ubevisst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, de har ikke entydige resultater for normal stråling ennå, men her er det snakk om stråling som forsterkes mange ganger grunnet skroget. Større grunn til å være skeptisk.

 

Jan

 

Hva legger du i "entydige resultater"? Kan du vise til "entydige resultater" som viser at det er trygt å spise et eple? Forskningen som er gjort på området (ihvertfall den seriøse), tyder på at det ikke er et problem.

 

AtW

 

Jeg sier jo at de IKKE har entydige resultater.

 

Jan

 

Ja, og derfor spørs jeg hva du legger i "entydige resultater.", vil du anbefale folk å spise epler selv om det ikke finnes "entydydige resultater" om det? Hva du legger i "entydige resulater" avgjør hva du mener med at det ikke er entydige resultater.

 

AtW

 

At resultater er entydige, betyr at de peker i samme retning. Det gjør ikke resultatene om stråling og helse. Strålingsdosene er tross alt relativt lave til vanlig.

 

Her står det litt om en av de undersøkelsene jeg refererte til når det gjelder forsterket stråling på buss:

 

http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/te200205...32_pcs_81522087

 

Jan

Lenke til kommentar

Stiller meg bak bufodill her. Vi kjenner da alle til typen som snakker for høyt i mobiltelefon?

 

Vil også lansere et alternativ til "kikker(lytter?)teorien". For meg er det mere irriterende at noen snakker i telefon siden det blir hull i lyden når den andre enden snakker, når to personer rundt deg snakker kan du la det gli inn i bakgrunnsbråket.

Lenke til kommentar

Har kontakter til en som jobber med testing av elektroniske gjenstander, og slik han framla dette med bruk av mobiltelefoner på fly, så var det dèt at bruken kunne slå inn på "brannalarmer" i flyets bagasjeområder. Nå mener ikke jeg at folk bør tror blindt på dette med, og jeg er også kritisk til den forklaringen, men siden han jobbet med det, så er jeg villig til å se en grad av sannhet i den.

 

Når det har sagt så har man jo også den delen med at folk blir irritert av å høre andres samtaler. Hva i H**** er det for noe flisespikkeri. La nå folk snakke i vei. Derimot, de som bruker mobilen som sin egne lille "boomblaster" på bussen etc skulle det vært skuddpremie på.

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Noen foreslo at man kunne ha høretelefoner på for å overdøve mobilsamtalen.. Jeg finner det langt mer irriterende å sitte å høre bassen av dårlig musikk via de zillioner av koss porta pro-settene som alle skal prøve å overdøve verden utenfor med. (ganske dårlig ide med en så åpen løsning!)

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har lest. Et fly er jo overhodet ikke plassen og nyte stillhet med jetmotorer som brøler deg i ansiktet hele turen.

 

 

Hvilke fly sitter du på?

 

Jeg har ALDRI vært i et fly som lager ubehagelig støy.

 

Da har du en usedvanlig høy toleranse for støy, kunne du tenkt deg å ha slike støynivåer på et soverom feks? Det er jo uten tvil ganske høye støynivåer på et fly. (dog varierer det litt med hvor du sitter)

 

AtW

Lenke til kommentar

-Ja hei det er meg

-

-Hvor er du nå'a?

-

-Hvor er du nå'a!?

-

-Nei jeg er på flyet ennå

-

-Nei, på flyet!

-

-Vi er 10 minutter forsinka.

-

-Nei, 10 minutter!

-

10!!

-

-Hvor eru nå'a?

-

 

 

 

 

Ganger 40 eller hva du har innen hørevidde, ja det blir morro.

 

Kan ikke sammenlignes med en lavmælt samtale med sidemannen.Som noen sa her:"For meg er det mere irriterende at noen snakker i telefon siden det blir hull i lyden når den andre enden snakker, når to personer rundt deg snakker kan du la det gli inn i bakgrunnsbråket."

Lenke til kommentar

Støyen på flyet er ubehagelig nok fra før, så skal vi høre på samtaler som <morro> beskrev litt lenger opp. Når man skal ha pause fra mp3en, så skal man høre på folk rope til telefonen. Det blir flott på lengere turer, spesielt hvis de snakker et språk du ikke kan.

Lenke til kommentar
og bare for ytterligere å få folk i godt humør mens man står i sikkerhetskontrollkø og putter tannpastaen i plastikkposen som gjør den trygg, kan man lese the register

 

M.

 

Hehe, væske-regelen er jo mildt sagt tåplig ja, at idioter sitter og bestemmer reglene får meg ikke akkurat til å stole på systemet. Jeg har vurdert ideen å sette opp en frysemaskin rett utenfor sikkerhetskontrollen, der folk kan fryse sin væsker, og se hvordan de hadde reagert i sikkerhetskontrollen :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Personliug ser jeg ikke helt det store problemet, folk snakker på flyet uansett, ta på hodetelefoner og nyt noe musikk. Påstanden "Slutt på stillheten", er jo en sannhet med ekstreme modifikasjoner uansett, alle som har vært på fly vet at det er alt annet enn stille der.

 

AtW

Støttes. Er artikkelforfatteren en smule nevrotisk?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...