Gå til innhold

mp3 vs. "the real deal"


Anbefalte innlegg

Ser mange på forumet har store mp3-samlinger, men hvordan er det med den ordentlige samlinga?

 

Har dere mye vinyl/cd i hyllene?

 

Selv bruker jeg masse tid på musikksamlingen min, mp3 fungerer for min del som et fint supplement når man har fest og er redd for originalinnspillingene. Digg å ha alt lett tilgjengelig, men ingenting er som å spille en skive på ordentlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du jobbet i platekompaniet sa du? :D

 

orginalcd dersom det er tilgjengelig, rariteter og god musikk som jeg ikke får tak i i noreg (enten ikke i det hele tatt eller til latterlig pris) -> mp3 og ogg. helst av høy kvalitet.

 

har rippa hele samlingen min til ogg. quality 6, hører ikke forskjell fra orginalen.

http://www.hydrogenaudio.org/

 

man kan seff. rippe lossless hvis man har lyst og diskplass, men jeg er meget fornøyd med mine oggs.

Lenke til kommentar

Vinyl? nei det har vi ikke noe av :(

 

CD sammlinga mi er ikke spesielt å skryte av den heller, ca 100 CDer der. Prøver å kjøpe all den musikken jeg virkelig liker, men må prioritere pga lommeboka setter en grense. Er alltid på uttkikk etter gode tilbud og cdon.com må sies og være en god butikk :)

 

Handler ellers all musikk hos Rockline i krsand (+ litt platekompaniet)

Lenke til kommentar

Det er kanskje et lite paradoks å jobbe i platesjappe OG laste ned,

men til mitt forsvar har jeg en del originalt fra før..

 

Fint med internett når man skal ha maiden voyage-opptakene til

Motorpsycho, route zero - førstesingelen til Turbonegro o.l. Dette

er jo utgivelser som går for mange tusen blandt de mest ihuga samlerne..

Lenke til kommentar
Jeg HATER CD-plater. Vinyl har jeg aldri hatt.

tøffen!

 

Er faktisk enig at cd-plater er noe dritt, men med et godt stereoanlegg så høres virkelig forskjellen på mp3 og en ekte cdplate.

 

Men når du tenker i backup sammenheng ja da er de noe drit, har vel ca 100 cdr plater jeg har tatt ulike backup på og det er et helvete og finne frem når jeg trenger noe... (skriver selvsagt på cdne og slikt men ingenting funker skikkelig)

Lenke til kommentar

Primal Scream er jo et av mine favorittband, og Kowalski er både en fet sang og en kul filmpersonlighet (fra filmen Vanishing Point)!

 

Er bra at noen har håndfaste musikksamlinger her også, hva skulle de med kun mp3 gjøre ved f.eks. feil på dataen? Leve uten musikk til problem er fikset??

Nei, er nok tryggest & kulest å bygge en feit samling på den harde måten!

 

Men som nevnt, mp3 er et greit substitutt for å unngå å slite på originalene.. og for å oppdage ny musikk billig da!

Lenke til kommentar

har faktisk en del eldgamle vinyler liggende..

har ikke laget liste på dette enda men..

er det interesse for å kjøpe disse så send meg privat melding med forespørsel så får eg vel lagt meg ei lista..

 

Ellers hørre eg ikje forskjell på MP3 og ordinære cd plater på vanlig annlegg.. satte meg godt til rette på et JBL Pro annlegg te alt for mange tusenlapper.. og då kom forskjellen.. gudd damnet.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...