Gå til innhold

Gran Turismo 5 Prologue G25 kjøreklubben


SPiLL

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt en liten film, med lyd, av rattet i aksjon. Kan noen av dere med G25 sammenligne lyden med deres eget? Det ville vært supert. For meg virker mitt som en kjøttkvern.

 

Filmen er i .wmv format og er 3 mb.

 

Bruker skrivepulten ja :( , lønnen er ikke kommet, så Playseat glimrer med sitt fravær

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg tatt en liten film, med lyd, av rattet i aksjon. Kan noen av dere med G25 sammenligne lyden med deres eget? Det ville vært supert. For meg virker mitt som en kjøttkvern.

 

Filmen er i .wmv format og er 3 mb.

 

Bruker skrivepulten ja :( , lønnen er ikke kommet, så Playseat glimrer med sitt fravær

 

Mener min høres helt lik ut jeg! den høres ut som en kjøttkvern indeed.

Lenke til kommentar
Da har jeg tatt en liten film, med lyd, av rattet i aksjon. Kan noen av dere med G25 sammenligne lyden med deres eget? Det ville vært supert. For meg virker mitt som en kjøttkvern.

 

Filmen er i .wmv format og er 3 mb.

 

Bruker skrivepulten ja :( , lønnen er ikke kommet, så Playseat glimrer med sitt fravær

 

Ikke veldig ulik lyden mitt ratt lager... Lyden på filmen virker litt mer intens enn med mitt ratt, men lyden er i hvert fall veldig lik som rattet mitt lager. Ikke spesielt behagelig lyd, selv om jeg synes den er mindre fremtredende når rattet er varmet opp en stund. Jeg har også lyst til å skru opp rattet for å ta en titt. Kanskje det er noen tannhjul eller lignende som må smøres bare?

 

EDIT: Jeg fant noen bilder av hvordan G25 ser ut inni her: http://www.lfsforum.net/showthread.php?t=15104

Det er nå i hvert fall et lite tannhjul der, men problemet ligger kanskje heller i motorene? Da er det muligens litt vanskeligere å fikse...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Da har jeg tatt en liten film, med lyd, av rattet i aksjon....

 

Bruker skrivepulten ja :( , lønnen er ikke kommet, så Playseat glimrer med sitt fravær

Hei for meg så høres det litt ut som at bordplaten er med å forsterke lyden av motorene, vibrasjoner...vet ikke hvordan dette kan dempes om det er tilfellet...

 

Edit:

 

Er det bare jeg som har store problemer med å klare drifting med ratt & pedaler.?

Plages vertfall i GT HD, har ikke prøvd så mye drifting med GT5P..

Men det er vertfall mye enklere irl... :p

 

Edit2: Dette er kanskje pga man med kontrolleren kan ha fullt rattutslag ene veien for så i neste millisekund ha fullt utslag andre veien.? Å ratte mot for fullt tar jo minst 1sek med rattet, og motstanden fra Driving force.....

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Jeg har også lyst på G25 :yes:

 

Nå vet ikke jeg hvordan din økonomiske situasjon er men jeg syns i hvertfall at 1800 kr for et så bra ratt ikke er noen upris. Logitech G25 kan kjøpes for 1790 kr her.

Med porto blir prisen på 1939 kr hvis du velger service pack og betaler i skranken på posthuset.

Lenke til kommentar

Hei! Da er jeg et stolt medlem av klubben! Kjøpte like godt ps3, playseat og G25 med det samme (betalingsutsettelse er en fin ting :innocent: )

 

Har Burnout og GT5 som bilspill og er super fornøyd!! Fikk bare spillt litt i går, (gikk vekk mye tid til installeringer og oppdateringer) så jeg har ikke fått sjekket alt ut enda, men har litt problemer med klutsjen (GT5)... ser ikke ut til den virker - jeg kan skifte gir uten å trykke den inn, så er det noen innstillinger jeg må gjennom for å aktivere den? Trenger heller ikke trykke en spesiall knapp for å aktivere girspaken i begynnelsen av løpene... Noen ideer?

Lenke til kommentar

Men angående Drifting igjen.... :p

 

Hva er normale poengsummer på foreksempel den fjellløypa som er med i GTHD (med GT5)..?

 

Jeg syntes poengsummene på rankingen var så sykt høye, så jeg lastet ned en replay av 1.plassen, å det viser seg at ALLE topplasseringene er bare juks å bedrag.!

39000poeng my ass, han kjører dårligere en meg, å jukser...

 

Jeg klarte 6000poeng med GT-R, er det en grei start.?

Lenke til kommentar

Nei, trekant på girspaken. Da den øverste knappen du finner. Om clutchen fungerer vet jeg ikke. Prøv med litt forskjellige biler. Husk at du må trykke trekant etter at løpet har startet, altså når du kan styre selv.

 

Kunne du komme med noen +/- med setet når du har fått prøvd det litt?

Lenke til kommentar
Nei, trekant på girspaken. Da den øverste knappen du finner. Om clutchen fungerer vet jeg ikke. Prøv med litt forskjellige biler. Husk at du må trykke trekant etter at løpet har startet, altså når du kan styre selv.

 

Kunne du komme med noen +/- med setet når du har fått prøvd det litt?

 

 

aaakurat... prøvde egentlig bare når bilene var i startposisjon, og når jeg trykka på den knappen "zoomet" bilde bare inn på bilen min.. skal prøve det der når jeg kjører selv... skal gi deg tilbake melding om setet ja - akkurat nå er det bare ett gedigent pluss, men det er vel total-pakka som svarer i øyeblikket :D

Lenke til kommentar

Nå er jeg medlem av klubben jeg også, fikk G25-rattet mitt i går. Må si jeg er imponert over rattet, det er jo skikkelig bra byggekvalitet på det, Force Feedback-systemet er mer enn kraftig nok etter min smak når man setter det på maks (jeg kan altså justere det slik jeg vil ha det), og det er MYE lettere å få skikkelig kontroll på bilen enn med tommelstikker - naturlig nok. Satte faktisk personlig runderekord første gangen jeg prøvde å kjøre med det. :yes:

 

Er det forresten flere her som slet litt med å finne ut hvor man skulle koble inn strømledningen på rattet? Lette jo over både rattet, pedalene og girspaken flere ganger før jeg til slutt fant ut hvor den skulle kobles inn, var vanskelig å finne kontakten selv etter å ha "tyvtittet" i bruksanvisningen. :p

Lenke til kommentar

Har ikke spilt live for speed, eller drifta med ordentlig bil. Men det virker som driftinga er "virkelig", ihvertfall på professional (simulation?). Det er veldig fort gjort og snurre hvis du gir litt for mye gass eller ikke svinger nok. En STOR forbedring fra de tidligere spillene hvor sladding/drifting var helt på trynet.

Lenke til kommentar
Jeg har også lyst på G25 :yes:

 

Nå vet ikke jeg hvordan din økonomiske situasjon er men jeg syns i hvertfall at 1800 kr for et så bra ratt ikke er noen upris. Logitech G25 kan kjøpes for 1790 kr her.

Med porto blir prisen på 1939 kr hvis du velger service pack og betaler i skranken på posthuset.

Ja syns ikke det er dyrt , men jeg har ikke penger til det må få meg jobb først ;)

Men faren min og meg spiller GT5 P sammen og det var han som kjøpte spillet til meg, så jeg prøver å få han til å kjøpe G25 også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...