Gå til innhold

Teiteste ting til pc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt desidert dummeste kjøp må ha vært en IBM-harddisk. IBM burde ikke fått lov til å produsere harddisker :evil: .

Har jo selvfølgelig kjøpt andre dumme ting som en diskettstasjon som aldri ble blir brugt. Husker faktisk at jeg kjøpte den for å kjøre iIBM discdoctor eller noe. Hjalp jo ikke noe særlig det heller :shrug:

Lenke til kommentar
swiftech m/12 db papst, zalman heatpipe til gfx og noisecontrol novibes hd straps. hjelper lite når det ikke finnes PSUer som ikke bråker.,

 

Hvorfor kjøper du ikke en papst 12db 80x80vifte å putter inn i PSU'en i steden for vifta som står der nå... (ev. 92x92 hvis du har den sizen i PSU'en)?

Lenke til kommentar

Kjøpte pc, men glemte å få med CPU-vifte på lasset. Ringte Komplett og sa jeg skulle ha en bra kjøler med vifte på.

 

Fikk en GlobalWin-vifte som slo ut på Ampere-meteret nede på kjøkkkenet når pc'en stod på. Og herregud som den bråka... :roll: og som om ikke det var nok, så kjøla den driten ikke noe bra heller. Møkkavifte ! :D

 

Ellers har jeg kjøpt et hovedkort uten justerbare multipliere ... skulle bruke det til å klokke. DET funka bra ja. :D Herretter leser jeg manualen til hovedkortene før jeg kjøper dem...

Lenke til kommentar
Kan vel egentlig ikke regnes som et tabbekjøpt, men er fortsatt sur for at jeg fikk rev 1,04 av hovedkortet mitt, og ikke rev 2.0 som kan kjøre 333Mhz fsb. Kjedelig å være begrenset til 2600+ 266Mhz Fsb :(

 

Har dette hk'et selv, rev 1.0ett-eller-annet, og jeg kan da visselig kjøre 333mhz fsb. Hvilken bios har du?

Jeg har rev 1.04, med siste bios(er vel 1016). Her står det jeg snakker om.

 

Jeg har også versjon 1.xx og utifra den CPU guiden til Asus skal ikke 1016 gå til dette kortet eller tar jeg feil der ?

 

den stopper på Rev1.xx 1012 etter dette er det bare rev2.00 1013-1016

Lenke til kommentar

AMD XP 3000

HP DVD Burner IDE (300i) Retail DVD+R/RW 4x

Nec Floppdisk 3,5" 1,44MB FD1231H

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200 RPM 8MB Cache

Asus A7N8x Deluxe/GD Motherboard, Socket A

Chiftec Dragon Big Tower w/Door Blue

2x Corsair RIMM4200 512 PC1066, 32bit [RD Ram]

Creative Soundblaster Audigy 2 Plati. eX

Logitech MX500 Optical Mouse

Logitech Deluxe Acces Keyboard PS/2

EKL Blade Papst Bundel , Socket A [CPU Fan, Suports AMD XP3000+]

 

 

Dyrt, jau...

men du skal slite for og finne noe bedre:)

Lenke til kommentar

huff, dette var i den tiden da man hadde oppdaget at komplett hadde harddisker på 40gig. Så klart gjorde man mye research før man blåste av 2000 spenn, for så å oppdage at bios ikke ville akseptere disker over 8gig... :lol:

Og akkurat som om det ikke var nok, bios ville ikke la seg flashe :/

Bortkasta penger....neida.. :shrug:

Lenke til kommentar
AMD XP 3000

HP DVD Burner IDE (300i) Retail DVD+R/RW 4x

Nec Floppdisk 3,5" 1,44MB FD1231H

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200 RPM 8MB Cache

Asus A7N8x Deluxe/GD Motherboard, Socket A

Chiftec Dragon Big Tower w/Door Blue

2x Corsair RIMM4200 512 PC1066, 32bit [RD Ram]

Creative Soundblaster Audigy 2 Plati. eX

Logitech MX500 Optical Mouse

Logitech Deluxe Acces Keyboard PS/2

EKL Blade Papst Bundel , Socket A [CPU Fan, Suports AMD XP3000+]

 

 

Dyrt, jau...

men du skal slite for og finne noe bedre:)

 

Tja.. med tanke på at den maskinen ALDRI vil fungere.. så er vel min C64G bedre. Den fungerer nå hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Kan vel egentlig ikke regnes som et tabbekjøpt, men er fortsatt sur for at jeg fikk rev 1,04 av hovedkortet mitt, og ikke rev 2.0 som kan kjøre 333Mhz fsb. Kjedelig å være begrenset til 2600+ 266Mhz Fsb :(

 

Har dette hk'et selv, rev 1.0ett-eller-annet, og jeg kan da visselig kjøre 333mhz fsb. Hvilken bios har du?

Jeg har rev 1.04, med siste bios(er vel 1016). Her står det jeg snakker om.

 

Jeg har også versjon 1.xx og utifra den CPU guiden til Asus skal ikke 1016 gå til dette kortet eller tar jeg feil der ?

 

den stopper på Rev1.xx 1012 etter dette er det bare rev2.00 1013-1016

CPU guiden viser bare hva du må ha for å kunne kjøre hver CPU, ikke hvilken bios som passer til hvilken rev av kortet. Når det er sagt så trengs ingen slik guide, da du kan bruke nyeste bios på alle rev av kortet. Poenget er at for å kunne kjøre f.eks 2800+ må du ha bios 1016 og rev2.0 eller høyere. Du kan greit oppdatere til nyeste bios om du har under rev 2.0, men du vil ikke få support for flere CPu er, da PCB'en din ikke støtter det.

Om jeg forståd deg rett.

Lenke til kommentar
AMD XP 3000

HP DVD Burner IDE (300i) Retail  DVD+R/RW 4x

Nec Floppdisk 3,5" 1,44MB FD1231H

Western Digital Caviar 200GB IDE 7200 RPM 8MB Cache

Asus A7N8x Deluxe/GD Motherboard, Socket A

Chiftec Dragon Big Tower w/Door Blue

2x Corsair RIMM4200 512 PC1066, 32bit [RD Ram]

Creative Soundblaster Audigy 2 Plati. eX

Logitech MX500 Optical Mouse

Logitech Deluxe Acces Keyboard PS/2

EKL Blade Papst Bundel , Socket A [CPU Fan, Suports AMD XP3000+]

 

 

Dyrt, jau...

men du skal slite for og finne noe bedre:)

 

Tja.. med tanke på at den maskinen ALDRI vil fungere.. så er vel min C64G bedre. Den fungerer nå hvertfall. :)

:lol::lol:

Lenke til kommentar
hehe...

jamen fa3n er det vits og gi ukorrekte opplysninger da?

 

Rette ræva som dreit:

Cornel is a proud owner of:

Dual Xeon 4 GHZ m/HT

15 Gigg DDR II RAM

Asus GeForce 6 Ti 60.000

Kjøleskap Kabinett m/Frys

Vannkjøling

 

Foresten fryser ikke vannet i vannkjølingen din når du har frys i kabinettet :lol:

 

luring du!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...