Gå til innhold

Take-Two fraråder aksjesalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jo faktisk EA blitt utgiveren til Valve da :)

 

Stemmer det, dog avtalen EA har med Valve er at de kun gir ut spillene til butikker, og utenom det har de absolutt ingen ting med Valve å gjøre i det hele tatt. Samme avtalen har FunCom med Eidos, og det er jo ut til å fungere greit. Andre avtaler med sånne selskap kan ende dårlig, som Valve fikk erfare med Vivendi Universal.

 

Fler veldig lovende spill har endt i katastrofe pga pengegriske utgivere, og at dem legger masse press på utviklerne til å gi ut spillerne fort, noe som gir bugs, bugs og mer bugs, noe Atari er eksperter på (Boiling Point og Driv3r er gode eksempler)

 

Det jeg er redd for om EA tar over Take Two/2K er at de begynner å melke alle spillene dems til helvete, og tvinger utviklerne til å lage flytende dritt ut av spillene... Noe dem har gjort med f.eks Sim City (SimCity Societies :sick:) The Sims, samt Need for Speed spillene...

Lenke til kommentar

Synes folk overdriver altfor mye. Nå er jeg ingen ekspert på dette - så langt ifra - men vil likevel si at jeg ikke ser alt det negative dere klager over.

Ja, EA er et av (kanskje det største) spillutgivelses selskapet i verden - de har mye penger, gode til å reklamere og gi ut spill (hvorfor tror dere disse "middelmådige spillene" selger så bra?). Nå har jeg ikke noe spesielt forhold til Take-two generelt, synes Bioshock og GTA er gode spill, men ingen av mine favoritter.

 

Uansett, det jeg synes man skal tenke på er at EA absolutt ikke ødelegger alt de kommer over - Westwood (RA 2,C&C3 osv.), DICE (BF2142,BF2), Lionhead studios(Black&White serien), CryTek(Far Cry, Crysis), listen er lang - er gode eksempler på dette, og det er sikkert flere i tillegg til disse. Hvis EA gir utviklerne de kjøper opp tid til å gjøre ferdig spillene sine - og ikke minst, penger, så ser jeg ingen grunn til å begynne å grine.

Dog, jeg skjønner skepsisen, de har tynet det meste av penger av spillserier basert på filmer osv., og det er jeg enig i, det er råttent gjort, men de skal - som alle andre - tjene penger også.

Lenke til kommentar
Synes folk overdriver altfor mye. Nå er jeg ingen ekspert på dette - så langt ifra - men vil likevel si at jeg ikke ser alt det negative dere klager over.

Ja, EA er et av (kanskje det største) spillutgivelses selskapet i verden - de har mye penger, gode til å reklamere og gi ut spill (hvorfor tror dere disse "middelmådige spillene" selger så bra?). Nå har jeg ikke noe spesielt forhold til Take-two generelt, synes Bioshock og GTA er gode spill, men ingen av mine favoritter.

 

Uansett, det jeg synes man skal tenke på er at EA absolutt ikke ødelegger alt de kommer over - Westwood (RA 2,C&C3 osv.), DICE (BF2142,BF2), Lionhead studios(Black&White serien), CryTek(Far Cry, Crysis), listen er lang - er gode eksempler på dette, og det er sikkert flere i tillegg til disse. Hvis EA gir utviklerne de kjøper opp tid til å gjøre ferdig spillene sine - og ikke minst, penger, så ser jeg ingen grunn til å begynne å grine.

Dog, jeg skjønner skepsisen, de har tynet det meste av penger av spillserier basert på filmer osv., og det er jeg enig i, det er råttent gjort, men de skal - som alle andre - tjene penger også.

 

Westwood ble lagt ned i 2003 så det studioet er historie, Dice ble oppkjøpt etter BF1942 og man ser hvordan det har gått (hvor mange BF spill er effektivt kommet og hvor mange er planlagt i tiden fremover?), Lionhead er under Microsoft og har ingen ting med EA å gjøre (du tenker kanskje på Bullfrog men de sto ikke bak Black and White), CryTek er ikke et studio til EA men de har inngått partnerskap med EA.

 

Følgende kontorer er en del av EA:

 

* EA Mobile India, Hyderabad,India

* Criterion Software in Guildford, United Kingdom

* Digital Illusions CE in Stockholm, Sweden

* EA Black Box in Vancouver, British Columbia

* EA Canada in Burnaby, British Columbia

* EA China in Shanghai, China

* EA Los Angeles in Los Angeles, California

* EA Mobile

* EA Montreal in Montreal, Quebec

* EA Casual Entertainment

* EA Mythic in Fairfax, Virginia

* EA Korea in Seoul, South Korea

* EA Byrnest in Mount Sinai, New York

* EA Redwood Shores in Redwood City, California

* EA Singapore [2]

* EA UK Guildford, Surrey

* Maxis in Emeryville, California

* EA Phenomic in Ingelheim, Germany

* EA Tiburon in Maitland, Florida

* EA Salt Lake in Bountiful, Utah (Formerly Headgate Studios)

* EIS (European Integration Studio) in Madrid, Spain

* EA Mobile in Bucharest, Romania

* EA Studio in Bucharest, Romania, from 2008

* BioWare Corp. in Edmonton, Alberta, Canada and Austin, Texas, as of January 2008

* Pandemic Studios in Los Angeles, California and Brisbane, Queensland, Australia, as of January 2008

 

La meg ta et lite eksempel, Criterion. Selskapet bak Burnout spillene. Følgende Burnout spill er kommet siden første spillet kom i 2001:

 

# Burnout Paradise -- 2008

# Burnout Dominator -- 2007

# Burnout Legends -- 2005

# Burnout Revenge -- 2005

# Burnout 3: Takedown -- 2004

# Burnout 2: Point of Impact -- 2002

# Burnout -- 2001

 

7 spill i løpet av 7 år, dvs i snitt 1 spill i året.

 

Eller hva med Maxis og Sim serien? Gidder ikke poste hele listen men de som er interesert kan titte her.

 

Hvis EA gir utviklerne tid og penger? Vel det er ganske tydelig at det er et fåtall av studioene om ingen av studioene som får den tid og de pengene de trenger for å ferdigstille spillet til en god grad. Det spyes ut spill fra EA som på samlebånd.

 

De gjorde et fiendlig oppkjøp i Ubisoft av vel 19% av aksjene. Ubisoft så selv på det som et fiendlig kjøp. Nå truer de med å gjøre det samme med Take Two. Det er jo tydelig at de er blitt stormannsgale på hovedkontoret til EA. De ser kun profitt, tror faktisk ikke noen av dem bryr seg om kvaliteten eller karakteren spillene deres får, de snevrer seg godt inn på casual markedet og det markedet er jo ikke det som leser mest omtaler før de kjøper et spill. EA satser tungt på markedsføring av disse spillene gjennom kanaler de vet de får kontakt med denne kjøpegruppen, derav salgstallene til mange av spillene og ekspansjons pakkene.

 

EA er tvers igjennom et ondt selskap og en trussel mot selvstendige utviklere.

Lenke til kommentar
La meg ta et lite eksempel, Criterion. Selskapet bak Burnout spillene. Følgende Burnout spill er kommet siden første spillet kom i 2001:

 

# Burnout Paradise -- 2008

# Burnout Dominator -- 2007

# Burnout Legends -- 2005

# Burnout Revenge -- 2005

# Burnout 3: Takedown -- 2004

# Burnout 2: Point of Impact -- 2002

# Burnout -- 2001

Ikke glem at ea kjøpte opp serien rett etter toern. Og det var først da serien tok seg opp. Burnout 3 var jo utrolig bra. Legends er jo kun et godt portet PSP spill. Det blir jo nesten som å telle burnout 3 som to spill, siden det var utgitt på xbox og ps2.

 

 

Det er virkelig synd at overhodene i firmaet skal ødelegge et så veletablert merke som EA. Og til dere som sier at EA ikke lager bare dårlige spill, uansett om GTA ville blitt like bra med EA som det ville blitt uten EA, så er det alltid dårlig når et stort firma skal eie alt.

 

Jeg liker veldig godt en del av spilla som EA står bak, som SSX og NFS, men jeg merker at disse spillene bare synker lenger ned i gjørma som tiden går. Noen av james bond spilla de stod bak var kjempegode og. Er virkelig synd...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Så klart, EA har en del gode spill, det skal ikke jeg nekte på. Men det fleste de drar inn blir bare møkk, som blir lansert i nye serier hvert år.

 

Dessuten så vil jeg ønske at EA kan se på seg selv som stor nok. De trenger da ikke flere spillstudioer på laget, de har jo flerfoldige allerede. Hvis de bare hadde funnet ut å utnytte de på en ordentlig måte, og ikke gi de håpløse oppgaver.

 

Og det er også flott å ha andre utviklere/utgivere bortsett fra EA. De andre "små" (merk "), må da også få sjangsen å overleve og vise hva de kan.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...