Gå til innhold

Anmeldes for trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
--snip--Ellers er det vel bortimot like mange andre trådløse soner inne på feks stavanger storsenter og ellers på torget, at om kommunens nett er der i tillegg til de øvrige 50 nettene spiller det liten rolle.

 

Nettopp.

Det har vært Wlan lenge tilgjennelig i Stavanger. Om ein har hatt passord.

Som om noen nå plutselig blir syke så snakker vi placebo.

 

Syns vi heller skal konsaentrere oss om unger i 10-års alderen som bruker mobil telefon.

 

edit: lief

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar
Syns vi heller skal konsaentrere oss om unger i 10-års alderen som bruker mobil telefon.

Jeg synes heller at foreldre av 10-åringer bør konsentrere seg hardere om å utstyre de med refleksvest, sykkelhjelmer, lære de trafikkregler, gi de sunne matvaner, holde seg unna stup, vann med usikker is osv. Slike ting er tross alt påviselige og viktige faktorer for helserisikoen til barna. Feilprioritering av hva man bør bekymre seg for kan koste liv og helse.

 

Glemmer man å lære barna å bruke sikkerhetsbelte i bilen fordi man er for opptatt med å fortelle de at det er farlig å fly fordi fly kan styrte? Hvor mange barn dør årlig i trafikkulykker på verdensbasis? 100 000? Hvor mange barn dør årlig i flyulykker? 10?

Lenke til kommentar
Latterlig. Kva med alle andre kjelder til elektromagnetisk stråling? Vi burde kanskje fjerne alt og forby alt som gir elektromagnetisk stråling i samme slengen; alle lamper, radio- og TV-antenner, TV-apparat, datamaskiner..... alt burde igrunn bli forbudt, det er jo livsfarlig!

 

Ikke glem Sola. Den definitivt største kilden til elektromagnetisk stråling. Fører til haugevis med krefttilfeller på verdensbasis hvert år, og det er attpåtil påvist. ;)

 

Åh, jeg visste ikke at Sola var så farlig. Kanskje jeg ikke skal reise til Sola med det første da. Det er jo litt upraktisk siden nærmeste flyplass ligger på Sola.

 

Hmmm, vent litt, kanskje du mente sola og ikke Sola?

Lenke til kommentar
Syns vi heller skal konsaentrere oss om unger i 10-års alderen som bruker mobil telefon.

Jeg synes heller at foreldre av 10-åringer bør konsentrere seg hardere om å utstyre de med refleksvest, sykkelhjelmer, lære de trafikkregler, gi de sunne matvaner, holde seg unna stup, vann med usikker is osv. Slike ting er tross alt påviselige og viktige faktorer for helserisikoen til barna. Feilprioritering av hva man bør bekymre seg for kan koste liv og helse.

 

Glemmer man å lære barna å bruke sikkerhetsbelte i bilen fordi man er for opptatt med å fortelle de at det er farlig å fly fordi fly kan styrte? Hvor mange barn dør årlig i trafikkulykker på verdensbasis? 100 000? Hvor mange barn dør årlig i flyulykker? 10?

 

Men nå var det snakk om stråling, og ikkje bilbelte bruk....

Noe som selvfølgelig er altfor slappt i dette landet.(i tillegg til refleks vest , hjelm etc.)

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert 1 milliard potensielle ting å bekymre seg for. Man blir gal/paranoid/overbeskyttende av å gå rundt å bekymre seg for alt mulig. For mye bekymringer gir en psykisk belastning. Jeg prøver bare å få folk til å prioritere bekymringene sine bedre. Prioritere de bekymringene som påviselig har relativt store konsekvenser i samfunnet. Så kan man spare seg den psykiske belastningen det er å bekymre seg for alle mulige bagateller og potensielle mikrobagateller.

Lenke til kommentar
Hver tredje person i norge dør av kreft. Hvor kommer svulstene fra?

Svulster fikk man både før mobiltelefonen kom og før den industrielle revolusjonen kom. Blant annet fordi kroppens celler og DNA forringes med alderen. Både på grunn av prosesser som skjer i kroppen (f.eks skader oksygen celler selv om det er livsnødvendig) og fra ytre påvirkninger som naturlig kosmisk stråling og naturlig radioaktiv stråling fra bergarter, luft, jord, vann etc. Jo eldre man blir jo større blir sannsynligheten for kreft og svulster. Siden gjennomsnittlig levealder har økt voldsomt de siste århundrende grunnet den medisinske revolusjonen så har også andelen dødsfall på grunn av svulster økt.

 

Forøvrig så er det et alvorlig brudd på vitenskapelig metode å lete med lykter etter en årsak for det man observerer og konkludere med at det første og beste man kommer over er forklaringen. I dette tilfellet stråling fra mobiltelefoner og trådløse nettverk. Skikkelige vitenskapsfolk leter minst like mye etter motbeviser. Dersom en hypotese ikke lar seg motbevise er det en god hypotese. Dersom man ikke har prøvd å motbevise den så er det en elendig arbeid av vitenskapsmannen.

Lenke til kommentar
Er jo bare tull. Hadde trådløse nett vært så farlige, ville det jo oppstått en helsekrise på verdensbasis. Kategoriserer dette tullet sammen med de "farlige" mobiltelefonene som vi dør av støtt og stadig.

 

Hver tredje person i norge dør av kreft. Hvor kommer svulstene fra?

 

Utifra det jeg vet om celler, og ødeleggelse av DNA, så er det nærmest et mirakel for meg at det ikke skjer oftere at folk får kreft... Det er masse som skader celler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke glem Sola. Den definitivt største kilden til elektromagnetisk stråling. Fører til haugevis med krefttilfeller på verdensbasis hvert år, og det er attpåtil påvist. ;)

 

Åh, jeg visste ikke at Sola var så farlig. Kanskje jeg ikke skal reise til Sola med det første da. Det er jo litt upraktisk siden nærmeste flyplass ligger på Sola.

 

Hmmm, vent litt, kanskje du mente sola og ikke Sola?

 

Hehe, my bad. :) Alle de andre stjernene skrives som egennavn, også må det selvfølgelig være ett unntak. *sukk*

Lenke til kommentar
Hver tredje person i norge dør av kreft. Hvor kommer svulstene fra?
Dyr i Amazonas dør av svulster. Hvor kommer de fra? Det ytre rom?

Alle organismer kan utvikle svulster, for å gjøre det enkelt er det en celle som finner ut at den ikke trenger å samarbeide med resten av kroppen. Dette kan skje pga mutasjoner utallige plasser i genomet. Straks de setter i gang blir ofte mutasjoner i de påvirkede cellene mer vanlige, og dermed vil svulsten øke i størrelse og aggressivitet. Mutasjoner skjer i alle organismer, høye doser IONISERENDE stråling øker sjansene for kreft, ikke-ioniserende stråling har aldri vært direkte linket til kreft. Enkelte typer (ikke mobilmaster eller wifi), i større mengder, kan dog øke mengden frie radikaler og sådan øke sjansen for mutasjoner.

For å si det slik ville jeg bekymret meg mer over spisevaner og HPV etc enn wifi når det kommer til kreftrisiko, her har vi også studier som viser sammenhengen.

Lenke til kommentar

 

"Spørsmålet kommer opp i etterkant av at trådløst nettverk er innført i Stavanger"

 

:!:

Thorbjørnsen har nemlig fått henvendelser fra folk i Stavanger som mener de får problemer når de oppholder seg i elektromagnetiske felt fra blant annet trådløse nettverk, mobiltelefoner og mobile basestasjoner.

Gud hjelpe meg. Kan ikke Thorbjørnsen ta en telefon til universitetet og snakke med en kompetent person i stedet for å høre på en gjeng hypokondere?

Lenke til kommentar
Thorbjørnsen har nemlig fått henvendelser fra folk i Stavanger som mener de får problemer når de oppholder seg i elektromagnetiske felt fra blant annet trådløse nettverk, mobiltelefoner og mobile basestasjoner.

Gud hjelpe meg. Kan ikke Thorbjørnsen ta en telefon til universitetet og snakke med en kompetent person i stedet for å høre på en gjeng hypokondere?

 

Fordi hypokondere klager til media, media fremstiller saken uten å være kritisk til hypokonderne, flere tror på hypokonderne => Mindre stemmer til politikerne som avfeier slike påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...