Gå til innhold

– Slutt å narre kundene


Anbefalte innlegg

Vel sagt (skrevet)!

 

Likte denne artikkelen. Stå på! :)

 

Amen og vel så det.

 

"Vennene dine tror ikke at du ser hvem som er rundt deg!" (Hentet fra en reklame for en videosnutt som ser ut som en radar eller sonar...)

 

Jeg tar det som en direkte fornærmelse mot min intelligens at de i det hele tatt tror at jeg kommer til å gå på slikt sprøyt.

 

Hvor er forbrukerrådet og ropene om villedende reklame når det virkelig hadde vært på sin plass?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes egentlig ikke synd på de som er så forvirret at de går på slikt. Enkelte vil alltid bli lurt til å bruke penger på snake oil, uansett hvilken innpakning den har.

Er vel ikke synd på de som går på slikt, men det er synd på de som faktisk ikke bruker disse tjenestene og må pine seg gjennom reklamepausene på tv.

Lenke til kommentar
Synes egentlig ikke synd på de som er så forvirret at de går på slikt. Enkelte vil alltid bli lurt til å bruke penger på snake oil, uansett hvilken innpakning den har.

Er vel ikke synd på de som går på slikt, men det er synd på de som faktisk ikke bruker disse tjenestene og må pine seg gjennom reklamepausene på tv.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

Nå, få en ringetone som hører ut som en ku med en nokiamobil med lite strøm på i magen, som blir overkjørt av en politibil med sviiiiimleende sirene!

Dette kommer til å sette vennene dine i sjokk, og du kommer til å bli den kuleste på hele skolen!

 

Bare send "jeg er dum" til 1490 så får du denne ekstreme superduperhypnotiserende kumednokiamobilimagenmedlitestrømsomblirkjørtoveravenpolitibilmedsirene lyden!

 

Elsker de reklamene. Verden kunne ikke vært foruten.

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at disse selskapene eksisterer er at folk benytter seg av tjenestene deres. Så lenge det finnes et marked, vil det finnes noen som tilbyr en tjeneste/et produkt. Derfor kan man egentlig ikke bli forbanna på selskapene, hvor my man enn misliker dem! Sånn er det med Se&Hør, "lån 200.000 uten sikkerhet på flekken" og alle andre slike ting.

Lenke til kommentar
Dette må det da med markedsføringsloven i hånd gå an å kreve en slutt på. Eller?

 

Det burde jo gå an å ta kontakt med leverandørane av tjenestane og forvente refundering i og med at varen ikkje holdt det den har sagt den skulle (hypnotisere, vibrere hardt, whatever). Og berre for å vere skikkelig drittsekk, gå til retten med saken om dei nektar. :ph34r:

 

Ikke at jeg følger med så mye, men de kanalene som sender disse reklamene for disse tjenestene sender vel alle fra utlandet? Dermed er eventuelle lovbrudd utenfor norsk lovgivnings juristiksjon, eller tar jeg feil nå?

 

TVNorge sendes fra norge og en del av stoffet videresendes av diverse lokale tvkanaler mener jeg. TV3 derimot sender fra London og unngår norske reklameregler.

Lenke til kommentar

17000khz... Mennesker hører bare opp til 20khz, den reklamen må apellere til mongolide. Og den med mobil radar, "Ingen vil tro at du vet hvem som er nær deg!" Nei, de vil IKKE tro det, for det er ikke en radar, det er en jævla skjermsparer! Gi meg et regjeringsalternativ som vil forby slik søppel så har dere min stemme.

Lenke til kommentar
Den eneste grunnen til at disse selskapene eksisterer er at folk benytter seg av tjenestene deres. Så lenge det finnes et marked, vil det finnes noen som tilbyr en tjeneste/et produkt. Derfor kan man egentlig ikke bli forbanna på selskapene, hvor my man enn misliker dem! Sånn er det med Se&Hør, "lån 200.000 uten sikkerhet på flekken" og alle andre slike ting.

Jepp, sånn vil det alltid være. Men tv-kanalene mister hvertfall flere seere, inkludert meg! Jeg har stort sett slutta å se på tv i verste sendingstid (etter skolen) pga at jeg hater idiotiske reklamer. Men tv-selskapene tjener jo penger på å sende reklamene og de som selger tjenestene tjener penger på fjortiser... en evig ond sirkel. Har også det siste året brukt en HTPC med opptaksmulighet, så da starter jeg alltid å se en film eller serie noen minutter senere for å kunne spole over reklamene.

Lenke til kommentar

Den radar-greia, er det bare en skjermsparer som plukker ut navn fra kontaktlisten og får dem til å flyte rundt, eller?

 

Men ærlig talt, jeg må nesten le når jeg ser de reklamene. Først så er de ofte helt borti-natta-tåpelige (radar?!), en ti-sekunders musikksnutt, og så er de hinsides dyre. Det blir som disse internett-greiene, "Guttepjokk kjøper virtuelle møbler for 6000" eller noe sånt.

dessverre har jeg ikke så mye mulighet til disse tullereklamene. Etter at Dunder gikk bort har det ikke vert mye å se på utenom Disney Channel som bare har begynt å sende søppel. Derfor setter jeg meg den med PC og PS3.

 

Og når det gjelder den vibrator-greia, så kommer denne stusselige ukvisete tenåringen til å sette seg ned med et lydprogram og lage en vibratorlyd fra scratch og legge den ut [not]for bare 700.000kr i måneden[/not] gratis.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite inntrykk av at disse selskapene unngår hele forbrukerrettighetslovgivningen fordi de ikke er norskbaserte, og sender reklamene gjennom kanaler som heller ikke er det (feks TV3), bare på norsk språk. Akkurat som reklame for gambling eller reklame rettet mot barn. Kvalmende greier når det er grunner for forbud mot sånt, men det gjør det allikevel. Finner man et juridisk smutthull, sover man godt om natta. Penger = etikk. "Because we can". Etc osv.

 

Det er kanskje bare meg, men det må da være den dårligste reklamen et firma kan få?

Lenke til kommentar

Det så nesten som artikkelforfatter ble overrasket over at det mottatte innholdet var søppel. Det var det eneste oppsiktsvekkende med denne saken. Grunnen til at søppel som dette har livets rett er Ola Dum. Han lever i beste velgående.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Jamba og andre som selger mobil-"tjenester" skulle jeg ønske brant en stille død.

Reklamene er mektig irriterende og dårlig gjennomførte, akkurat som produktet de selger.

 

Jeg syns ikke synd på ungdom som kjøper skiten, jeg er derimot småsinte på de pga. at de finansierer den dummeste og mest plagsomme industrien i hele verden.

Lenke til kommentar
Lovverketforbyr jo allerede i utgangspunktet villedende reklame så man burde jo fått has på disse useriøse aktørene.

 

Men det gjelder jo bare norske firmaer, eller reklame som sendes via norske medier. Tror ikke disse aktørene er det selv om de selger til Norge og har norsk tale i reklamene.

 

En ide: La folk som har satellittantenne motta hva de vil, men kabel-TV-selskaper må rette seg etter en konsesjon: enten sensureres norsktekstede/norsktalende reklamer som ikke retter seg etter norsk lovverk, eller så mister kabel-TV-selskapet retten til å sende i Norge. Det syns jeg burde være en selvfølge, kabelselskapene er jo ansvarlige for det de formidler.

 

Vi hadde blitt kvitt en skikkelig plagsom industri. Men det kommer neppe til å slå an i disse datalagringsdirektiv-tider, det skjønner jeg jo. Teoretiske prinsipper er tross alt mye viktigere enn praktiske konsekvenser.

Lenke til kommentar
En ide: La folk som har satellittantenne motta hva de vil, men kabel-TV-selskaper må rette seg etter en konsesjon: enten sensureres norsktekstede/norsktalende reklamer som ikke retter seg etter norsk lovverk, eller så mister kabel-TV-selskapet retten til å sende i Norge. Det syns jeg burde være en selvfølge, kabelselskapene er jo ansvarlige for det de formidler.

 

Jeg er veldig enig! Hadde vært deilig å slippe jambahelv*te her i huset...

Lenke til kommentar
Nå, få en ringetone som hører ut som en ku med en nokiamobil med lite strøm på i magen, som blir overkjørt av en politibil med sviiiiimleende sirene!

Dette kommer til å sette vennene dine i sjokk, og du kommer til å bli den kuleste på hele skolen!

 

Bare send "jeg er dum" til 1490 så får du denne ekstreme superduperhypnotiserende kumednokiamobilimagenmedlitestrømsomblirkjørtoveravenpolitibilmedsirene lyden!

 

Sendte "jeg er dum" til 1490 og fikk ikke den ekstreme superduperhypnotiserende kumednokiamobilimagenmedlitestrømsomblirkjørtoveravenpolitibilmedsirene lyden. Skal klage til min operatør og forbrukerombudet vedrørende villedende reklame. :tease:

Endret av escobar
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...