Gå til innhold

– Slutt å narre kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
veldig bra den ringelyden med 17000khz, som bare unge hører.. hahah

har ikke hørt om menesker som kan høre den...

hehe, vi har en scanner på jobben til 370.000kr, den gir også ut en høyfrekvent lyd :p (50 megapixel "bokscanner", derfor høye prisen).

 

Men ja... Det er bare u nge folk som hører den høyfrekvende pipelyden, den er helt jævlig :S Montøren som kom for å montere hørte den ikke, samme med mange andre på jobben :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
veldig bra den ringelyden med 17000khz, som bare unge hører.. hahah

har ikke hørt om menesker som kan høre den...

hehe, vi har en scanner på jobben til 370.000kr, den gir også ut en høyfrekvent lyd :p (50 megapixel "bokscanner", derfor høye prisen).

 

Men ja... Det er bare u nge folk som hører den høyfrekvende pipelyden, den er helt jævlig :S Montøren som kom for å montere hørte den ikke, samme med mange andre på jobben :p

 

hæ?

 

17000khz er en skrive feil i reklamen,

det skal stå 17000hz eller 17khz...

jeg forøvrig kan høre opp til 22khz/22000hz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Den lyden ødelegger høyttalerene i mobilen, i alle fall på alle k700i som nesten alle hadde i gamleklassen min

 

mobilhøytaler klarer ikke å spille av en så høy frekvens...

Lenke til kommentar
Jeg valgte å ta reklamene på ordet, og bestilte de tre nevnte tjenestene.
Haha, genialt. :!:

 

Det samme gå også for tlf-tjenester; om du bruker Opera Mini og har lagret telefonkatalogen.no som bokmerke går det like fort å søke opp et nummer der, og det koster 1/10 av å sende en tlf-sms.

 

Og heller gå inn på WAP.Telefonkatalogen.no så sparer man enda mer.

Og kanskje enda mer viss man unngår og bruke Opera på wap sider...

(jeg bruker opera til alt da, men holder meg på wap sider uansett)...

 

Tror telehor har det slik at de tar mer betalt for ting som ikke går gjennom WAP men igjenom proxyer som Opera og "vanlige" internett sider som starter på www.. Det gjorde de i alle fall før.

 

Telehor:

Da kostet 1mgbyte Internett 50 kroner. Og gratis resten

Og da kostet WAP 10-20 kroner megabyten...

Lenke til kommentar
Tror telehor har det slik at de tar mer betalt for ting som ikke går gjennom WAP men igjenom proxyer som Opera og "vanlige" internett sider som starter på www.. Det gjorde de i alle fall før.

 

Telehor:

Da kostet 1mgbyte Internett 50 kroner. Og gratis resten

Og da kostet WAP 10-20 kroner megabyten...

 

Telenor differensierer ikke mellom wap eller vanlige websider nå lenger, koster 12,50 kroner megabyten med 75 kroner i makspris per døgn. De har ellers tre tjenester for dem som bruker nettet ofte.

 

1 mb har ikke kostet 50 kroner hos Telenor, det var maksprisen per døgn tidligere som nå er økt til 75 kroner. Wap kostet tidligere 10 kroner per døgn som makspris.

Lenke til kommentar
Tror telehor har det slik at de tar mer betalt for ting som ikke går gjennom WAP men igjenom proxyer som Opera og "vanlige" internett sider som starter på www.. Det gjorde de i alle fall før.

 

Telehor:

Da kostet 1mgbyte Internett 50 kroner. Og gratis resten

Og da kostet WAP 10-20 kroner megabyten...

 

Telenor differensierer ikke mellom wap eller vanlige websider nå lenger, koster 12,50 kroner megabyten med 75 kroner i makspris per døgn. De har ellers tre tjenester for dem som bruker nettet ofte.

 

1 mb har ikke kostet 50 kroner hos Telenor, det var maksprisen per døgn tidligere som nå er økt til 75 kroner. Wap kostet tidligere 10 kroner per døgn som makspris.

 

teknisk sett så var det alt av html trafikk som var 10KR dagen, så lenge det gikk gjennom telenors proxy. men ett problem med den proxyen var at den prøvde å være kundevennlig og tilpasse sidene til wap layout...

 

veldig morsomt med tanke på at en kunne kjøre opera mini over html ;)

Lenke til kommentar
teknisk sett så var det alt av html trafikk som var 10KR dagen, så lenge det gikk gjennom telenors proxy. men ett problem med den proxyen var at den prøvde å være kundevennlig og tilpasse sidene til wap layout...

 

veldig morsomt med tanke på at en kunne kjøre opera mini over html ;)

 

Det stemmer, husker flere jeg kjenner som kjørte Opera Mini over html til makspris på 10 kroner dagen.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Det er lett å stille seg spørsmålet om hvem det er som lar seg lure på den måten. og hvordan kan svindlerne tjene noe som helst?

 

slike reklamer er for 5 til 10åringer som akkurat har fått seg mobil. Det er lett å lure dem til å betale 50 kr i uka fra foreldrenes lommebok.

 

Mange av vennene til lillebroren min på 11 har kjøpt slike ting og blitt skuffet. Jeg skjønner at det er fristende. Barn skjønner ikke at voksne kan lyve på tv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...