Gå til innhold

Takk og farvel OneCall


Anbefalte innlegg

Da har jeg gitt opp hele Onecall, dårlig dekning, lang tid å komme gjennom hos Kundeservice. Det er tydelig at de er blitt for stor (og egentlig ikke så veldig billig når man er en medium stor bruker). Nå går jeg over til Chess. De har fått mye skryt for kundeservicen deres og prisene er etter det jeg har sett overkommelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Oppgitt,

 

Jeg har stikk motsatt oppfatning. Har nettopp fått nytt SIM fra One Call og det har fungert helt fint. Dekningen er fremdeles akkurat den samme som NetCom, og det er det du får hos Chess også... Forskjellen blir etterhvert at One Call får bedre dekning enn Chess når Network Norway sitt nett åpner rundt omkring i landet. Hvordan du klarer å få lavere regning med Chess enn med One Call lurer jeg veldig på... har du regnet på dette?

Lenke til kommentar
Hvordan du klarer å få lavere regning med Chess enn med One Call lurer jeg veldig på... har du regnet på dette?

 

oppgitt kalte seg en "medium stor" bruker, og One Call blir ikke billigst etter de gratis ringeminuttene er brukt opp i forhold til flere abonnement som Chess har. Men man må bruke telefonen en del før den lavere minutt- og sms-prisen til f.eks. Chess King gir innsparing i forhold til One Call sine gratis minutter og sms som du får hver måned. Hjelper også på med tjenesten Chess Friends om han har mange i omgangskretsen som bruker Chess.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt om flere som er møkk lei av hele opplegget til Onecall, inkludert meg selv.

 

Etter at de begynte å overføre kunder til NWN har problemene stått i kø for selskapet. Folk blir overført uten at de har fått nytt simkort. De nye simkortene fungerer ikke etc. Å komme gjennom til kundservice er helt umulig, Enten må du stå en time i kø for å komme igjennom, eller får du beskjed om at de ikke kan snakke med deg.

 

Det med bedre dekning er bare tøv!

Der både NWN og NetCom har dekning, vil man uansett måtte bruke NWN sitt nett, selv om de er merkbart svakere og har dårligere kapasiet enn NetCom sitt. Derfor blir det helt feil å påstå at man får bedre dekning. I tillegg mister man jo enn så lenge 3G-tjenesten.

 

OneCall er dessverre iferd med å ødelegge totalt for dem selv!

Lenke til kommentar

Til alle der som bytter 3 ganger i mnd, er det ikke er jævla styr med nye simkort, portering av nummer osv osv hver gang? Bare tenker nå har jeg nettop byttet fra Ventelo til Telenor. Rein og skjær grunn fordi Telenor har best dekning og best kundeservice, er det ikke greit å vite at ting alltid fungerer og at enn alltid får hjelp og slippe masse styr nå og da for 50-60 kr mnd?

Lenke til kommentar
Rein og skjær grunn fordi Telenor har best dekning og best kundeservice, er det ikke greit å vite at ting alltid fungerer og at enn alltid får hjelp og slippe masse styr nå og da for 50-60 kr mnd?

 

Telenor har ikke best dekning, det kan ikke du bevise og det klarte heller ikke de bevise i forbindelse med en reklamekampanje hvor de hevdet det selv. De har kanskje bedre dekning der du oppholder deg, om det er det du mener. Har ellers opplevd kundeservicen deres som bra, men vet ikke helt hvor du har det fra at den er best? Nå er ikke den døgnåpen lengre heller, så du kan ikke alltid få hjelp som du påpeker så lenge det oppstår et problem i tidsrommet 20:01-07:59. Da er 09000 stengt. Og alt fungerer da ikke alltid med Telenor eller noen andre operatører for den slags skyld fordi driftsproblemer kan og vil forekomme i blant.

 

Jeg er fornøyd kunde hos Telenor med bl.a. FriFamilie og var også fornøyd kunde hos One Call inntil nylig. Nummeret jeg har hos One Call er lite i bruk, og å bytte leverandør er ikke mye stress utover det å bytte sim-kort.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Jo for meg har telenor best dekning. Jeg har ofte reiser til sogn og fjordane og der har telenor alltid dekning, men aldri netcom. Jeg reiser offshore hver mnd, der har telenor som oftes dekning fra de fleste plattformene, netcom har ikke. Jeg har også endel kurs i Sandnes området i Stavanger. Har alltid full dekning fra telenor, netcom kunder har ikke. Selvfølgelig har alle store steder dekning, men kommer enn litt ut på landet har netcom sjeldent like god dekning. Her på vestlandet er dette enn kjennsgjerning at på hytten osv. har telenor alltid god dekning med ikke netcom! PS: kvamskogen teller ikke som hytte, det er tettbygd strøk!

 

Det er og blir enn kjennsgjerning og fra opplevelser at Telenor har best dekning. Om det er ubeviselig eller om teletilsynet nekter de å bruke det har ingenting med det faktum at Telenor har best dekning!

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

I et fjellområde like ved der jeg bor har ikke telenor dekning mens netcom har dekning. Det er og blir enn kjennsgjerning og fra opplevelser at Netcom har best dekning. Om det er ubeviselig eller om teletilsynet nekter de å bruke det har ingenting med det faktum at Necom har best dekning!

 

Hvor god dekningen er kommer an på hvor du bor og ferdes. For min del har jeg større grad av dekning med netcom enn telenor og har faktisk bodd og reist mye i Sogn og Fjordane, dog ikke på plattformer ;)

Lenke til kommentar

Adjøss her også. Problemet er å finne et ok alternativ. Uansett forbruk man setter opp kommer jo OneCall ut som billigst. Bare så synd at vi som krever litt mer enn kun å ringe i GSM nettet og sende tekstmeldinger blir fullstendig skrudd etter å ha hatt det bra lenge. OneCall blir ikke ca. priset med Telenor Frihet feks før etter 700 minutter ringetid i mnd og 250 sms, det vil jeg kalle mer enn moderat bruk.

 

Ikke lett.

Lenke til kommentar
Til alle der som bytter 3 ganger i mnd, er det ikke er jævla styr med nye simkort, portering av nummer osv osv hver gang? Bare tenker nå har jeg nettop byttet fra Ventelo til Telenor. Rein og skjær grunn fordi Telenor har best dekning og best kundeservice, er det ikke greit å vite at ting alltid fungerer og at enn alltid får hjelp og slippe masse styr nå og da for 50-60 kr mnd?

Jeg bytter lett om jeg får tilbud om noe som passer meg bedre enn det jeg har idag. Har aldri hatt noen problemer med dette heller.

 

Hadde Telenor for 1 år siden. Da i form av Djuice Nonstop. Har siden det hatt Tele2 Champion, når det passet, og så Netcom Smart Talk, fordi det passet meg bedre med mitt samtale-/smsmønster.

 

Merker utrolig lite forskjell mellom disse 3 i dekning (hadde Tele2 både med Telenor og Netcom dekning). Eneste problemet jeg har hatt, var med Telenor, hvor det plutselig ikke gikk ann å motta meldinger. Ellers har det vært litt problemer i leiligheten min med Netcom. En del samtaler som har brutt, men det kan også være mobilen jeg hadde, for det har blitt bedre etter jeg fikk meg N95-2.

 

Så litt angående kundeservice. Chess og Tele2 deler førsteplassen når det kommer til kundeservice. En konkurranse hvor Telenor ligger på bunn. Telenor kundeservice er så ufattelig dårlig at det er helt vanvittig. De er sikkert veldig flinke for de som ikke klarer å søke seg rundt på telenor.no (eneste de klarer er faktisk å sitte og lese fra hjemmesiden deres), men trenger du hjelp utover dette, så er de helt blanke. Tro meg, har snakket med kundeservice de fleste operatørene, så vet hva jeg snakker om.

En gang måtte faktisk lære opp en kundeserviceansatt hos Telenor i produktet deres, for ho hadde faktisk aldri hørt om det før.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ga de faktisk en ganske hard nøtt som Ventelo ikke greide å fikse på 2 mnd ;) Men brukeropplevelser må samles i statistikk før vi begynner krige her! Alle har sin egen oppfattning og ens "eget" selskap blir naturlig nok favorisert.

 

On topic: One call vil nok ha "voksesmerter" som de fleste andre "små blir stor" selskaper har. Så spørs det bare hvor godt de greier å lese det.

Lenke til kommentar

Jeg byttet akkurat operatør selv, så ingen favorisering av eget selskap fra min side. Derimot er jeg spent på om jeg gjorde et fornuftig valg. Gikk fra Chess til OneCall da Chess innførte minimumsbeløp pr mnd. Å betale dem 69kr en måned jeg har brukt 5kr blir bare latterlig. Jeg har hatt telefonregninger på alt fra 10-160kr siste året. En minibruker vil jeg tro.

Høres ut som OneCall er hva nextgentel har vært lenge: Knallbra så lenge det funker, i det problem dukker opp skjærer det seg virkelig...

Lenke til kommentar
Har selv onecall og syns det er helt greit. Men siden MTU er billigere, vurderer jeg sterkt å bytte. Men utrolig kjipt med onecall er at du har overhodet ingen oversikt hvor mye du har brukt av ringe minuttene og sms.

Joda, det har du? Bare logg deg inn på kundesidene på onecall.no så kan du få veldig detaljer oversikt, eller bare se hvor mye penger du har brukt til nå.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ga de faktisk en ganske hard nøtt som Ventelo ikke greide å fikse på 2 mnd ;) Men brukeropplevelser må samles i statistikk før vi begynner krige her! Alle har sin egen oppfattning og ens "eget" selskap blir naturlig nok favorisert.

 

On topic: One call vil nok ha "voksesmerter" som de fleste andre "små blir stor" selskaper har. Så spørs det bare hvor godt de greier å lese det.

En hard nøtt? Hva slags nøtt var dette da?

Lenke til kommentar
Hei Oppgitt,

 

Jeg har stikk motsatt oppfatning. Har nettopp fått nytt SIM fra One Call og det har fungert helt fint. Dekningen er fremdeles akkurat den samme som NetCom, og det er det du får hos Chess også... Forskjellen blir etterhvert at One Call får bedre dekning enn Chess når Network Norway sitt nett åpner rundt omkring i landet. Hvordan du klarer å få lavere regning med Chess enn med One Call lurer jeg veldig på... har du regnet på dette?

 

Si meg hvorfor i alle dager at OneCall får BEDRE dekning enn Chess(netcom) når de har BYGGET UT?

Og hvorfor i alle dager skal kunden lide mens firmaet bygger seg opp? Det er jo ikke logisk.

 

Personlig holder jeg meg unna abonnement med gratis minutter og alt sånt.

Hadde også et onecall abonnement inntil nylig, men så meg jævlig lei på å vente 20-30min hver gang jeg ringte dem. Ofte brøt det også etter lang tid - dette hendte også med venner av meg. Greia var at SIM korta våre ikke fungerte etter at vi måtte bytte på dem X dato.

Når jeg ringte kundeservice sa han "jeg prøver no greier, så ser vi om det funker" - først da innså jeg at dette er meningsløst. ingen begrunnelse av dem, men "vi prøver no greier" ...

 

Jeg har en ip-tlf fra telio, og gikk nylig over til dems mobil abonnement telio champ :)

Med den har jeg telenor dekning, noe jeg aldri har hatt noe problem med. Også er det billig da, hehe.

Lenke til kommentar
Si meg hvorfor i alle dager at OneCall får BEDRE dekning enn Chess(netcom) når de har BYGGET UT?

 

Fordi OneCall har dekning alle steder Netcom har dekning og samtidig dekning der NetworkNorway har dekning?

 

 

Mange som klager overr at de alltid må vente så lenge på kundeservice..

 

Hvor ofter ringer dere egentlig kundeservice ?

Lenke til kommentar
Si meg hvorfor i alle dager at OneCall får BEDRE dekning enn Chess(netcom) når de har BYGGET UT?

 

Fordi OneCall har dekning alle steder Netcom har dekning og samtidig dekning der NetworkNorway har dekning?

 

 

Mange som klager overr at de alltid må vente så lenge på kundeservice..

 

Hvor ofter ringer dere egentlig kundeservice ?

 

Det blir da uansett ikke -bedre- dekning, men -like bra- etter "ubestemt" tid. Hvis folk er villig til å leve i håpet om at de får levert varene etterhvert, i stedenfor å ta det fra noen som allerede har det.. så skitt au, go for it :). Reiser mye på meg, og har aldri hatt noe problemer etter at jeg valgte en leverandør på telenor sitt mobilnett.

 

Onecall måtte jeg ringe 4 ganger strekt utover 2 uker, uholdbart at de ikke gjør noe med køen sin(30ish min hver gang, nesten på sekundet!). De er da pliktig til denne "kundeservice" greia som alle andre?

Heldigvis ikke mitt problem lenger :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...