Gå til innhold

– Metal Gear for stort for Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1080p tar mye plass, men det er helt klart en tanke at de burde bruke to disker. Er det slik at 50GiB er den største lagringen man får til på BR-disker?

Det er eksperimentert med fleire lag, med 4 får du 100GB, meiner det er prøvd med opp i 150-200GB og. Det er riktignok ikkje produkter som er på markedet eller klar til bruk, så vidt eg fekk med meg.

Lenke til kommentar
Tror det er mange fans som kan tenke seg japanske stemmer, så det er veldig dumt.

 

Man kan nå egentlig si at de ammerikanske stemmene er de orginale stemmene til spillet, siden de tidligere MGS spillene er blirr gitt ut i USA først.

 

Dessuten, hvem i svarte granskauen vil ikke ha David Hayter sin stemme på snake?

 

Så i bunn og grunn er vel japanske stemmer det minste tapet vi kan få.

 

Og sår det kommer til 50gig så er jeg ikke overasket. Lost Odyssey ble nevnt som et stort spill, og det er det PGA cutscenes. Men nå må man også inrømme at selv om LO er et fantastisk spill så er grafikken ikke noe å skryte serdeles mye av.

 

PS: man sparer faktisk ogs åmye plass på å bare ha en DIsc, man slipper å replikere mange områder.

Lenke til kommentar
Jaggu på tide at det lages spill hvor det ikke komprimeres møkka ut av teksturene og blir over-kompensert med bloom etc.

Er det ikke snart på tide å gå bort fra plate-basert lagring og heller sette inn en TB-disk i maskinen og være ferdig med det?

 

Joda, lite komprimerte høyoppløselige teksturer hadde vært flott det, men da må du også gjerne også regne med å ha 2-3 ganger mer videominne også for at det ikke skal hakke. Det nytter tross alt ikke å ha mer teksturer i en enkelt scene enn man har videominne tilgjengelig.

 

Nettop av denne grunn regnes det som regel som en GOD praksis å være flink med å komprimere teksturene godt, da det betyr at du igjen kan bruke større, penere og flere teksturer. Kudsten er jo selvfølgleig å gjøre det på en slik måte at man ikke så lett ser at det er komprimert. Du reagerer nok mest på lavoppløselige teksturer, ikke det at de er komprimert.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ettersom hva jeg har sett hittil så er alle filmene som har blitt vist hittil vært real-time. Så cutscenes er vel neppe det som tar mest plass.

 

50 gigabytes er ikke så forferdelig mye, selv uten prerendrede filmer. Spillet blir snakes siste eventyr, Konami vil sikkert gå ut med en forrykende smell. Jeg tipper at spillet er veldig langt, med mange områder og myyye dialog. Om en skal ha fire-fem typer områder med egne tekstursett så spises mye plass. Pluss at de skal sikkert ha timesvis med krystallklare stemmeopptak, lydeffekter og episk musikk. Pluss at det er jo ikke bare ett spill det er snakk om heller.

 

Det vil vel også være logisk å kjøre ukomprimerte teksturer, for å dekomprimere teksturer betyr loadetid. Jeg tror nok Konami vil at spillet skal imponere stort over hele fjøla, med fantastiske scener og lite loading.

Lenke til kommentar
Ettersom hva jeg har sett hittil så er alle filmene som har blitt vist hittil vært real-time. Så cutscenes er vel neppe det som tar mest plass.

 

50 gigabytes er ikke så forferdelig mye, selv uten prerendrede filmer. Spillet blir snakes siste eventyr, Konami vil sikkert gå ut med en forrykende smell. Jeg tipper at spillet er veldig langt, med mange områder og myyye dialog. Om en skal ha fire-fem typer områder med egne tekstursett så spises mye plass. Pluss at de skal sikkert ha timesvis med krystallklare stemmeopptak, lydeffekter og episk musikk. Pluss at det er jo ikke bare ett spill det er snakk om heller.

 

Det vil vel også være logisk å kjøre ukomprimerte teksturer, for å dekomprimere teksturer betyr loadetid. Jeg tror nok Konami vil at spillet skal imponere stort over hele fjøla, med fantastiske scener og lite loading.

 

Å komprimere teksturer er vel antakelig et must uansett skulle man tro? Og det finnes spill med bedre teksturer enn dette som tar vesentlig mindre plass. Timer med "krystallklare" stemmeopptak tar heller ikek spesielt stor plass, om man da ikke med vilje lagrer det på en lite økonomisk måte. Ditto med lydeffekter og musikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Åpningsvideo skal de jo alene ha brukt 1 år på å lage, med tanke på at det ikke er så mye filmarbeid som i vanlige filmer (siden det er et spill) vil jeg tro den varer ei stund og det er jo også trenden for MGS. Hvis de da skal bruke ukomprimert 24 bit 7.1 PCM lyd så er det klart at det tar stor plass. Er det ikke VBR så ligger det da på 9+ mbps.

Lenke til kommentar
Åpningsvideo skal de jo alene ha brukt 1 år på å lage, med tanke på at det ikke er så mye filmarbeid som i vanlige filmer (siden det er et spill) vil jeg tro den varer ei stund og det er jo også trenden for MGS. Hvis de da skal bruke ukomprimert 24 bit 7.1 PCM lyd så er det klart at det tar stor plass. Er det ikke VBR så ligger det da på 9+ mbps.

 

Linær PCM vil vel uansett aldri ha variabel bitrate (delta-PCM og Adaptive-PCM er vel ikek støttet av PS3?, og er jo uansett mer primitivt enn konvensjonell lossless komprimering). Men selv 16 mbit per sekund. Er ca 10 Gig bare for 3 timer med tale og musikk, og det er ganske mye. Og det er jo ren idioti å lagre tale og annet som linær PCM på 24 bit om man har plassproblemer, da er man tilbake til det jeg sa om å lagre ting med vilje på en uøkonomisk måte. Man kan kutte det ned til under det halve helt lossless, og vesentlig mer uten hørbart kvalitetstap.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tipper de bruker en latterlig dårlig kompresjonsteknikk bare for å kunne si at spillet er 50gb :p

 

Ja, og så bruker de 3 SPU'er konstant for igjen å komprimere innholdet slik at de får plass i minnet igjen.

 

Nei, nå må dere gi dere med alt dette "de gidder ikke komprimere fordi de har så stor plass, osv osv snakket. Konsoller i dag, som Ps3 og xbox 360 har begrenset med minne, så at teksturer og annet innhold komprimeres godt er ett must. Derimot kommer de til å bruke 1080P videosnutter der de viser innhold fra virkeligheten, slik de har gjort i vært eneste spill til nå. Men ALLE cutscenes blir rendret av spillmotoren. Dette har jo Kojima vist i de forskjellige demostrasjonene. At den nydelige musikken blir i ukomprimert 7.1 lyd er bare digg! Jeg får ikke utnyttet det i dag, men EN dag så kommer jeg til å nyte spillet slik det skal nytes.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...