Gå til innhold

Tråden om post-apokalyptiske filmer


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Red Dawn er vel per definisjon ikke en post-apocalyptisk film, men siden den er laget i en post apocalyptisk stil og i PA-filmenes glansalder, liker i alle fall jeg å kategorisere filmen blandt de post-apocalyptiske.

 

Kan vel ta det opp til avstemning. Hvis det er noen som er uenig i at den står på listen, rop ut.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
RD er en krigsfilm, skulle det vært en PA-film burde nesten Rambo-filmene og blitt klassifisert som det. :)

Støtter dette. Denne filmen har lite på en PA -liste å gjøre, da den som Ueland sier ikke er annet enn en "krigsfilm", og i bunn og grunn ikke noe mer enn reaganistisk kaldkrigsprogaganda.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

hei, så The Postman for noen uker siden, og må si jeg elsket filmen, og noen som har tips til noe liggnende filmer ? :D Altså vet jo at det er post-apocalyptiske filmer, men håper jeg forsatt kan få noen tips på liggnende filmer, liker da sånne typer der de bygger opp ting på nytt osv, vanskelig å forklare :p Men håper noen har noen bra tips :D

Lenke til kommentar

Jeg går utfra at vi er mange som gleder oss til Cormac McCartyhysThe Road.

 

roadspanwr7.jpg

 

 

Jeg leste boken for noen uker siden, og den anbefales på det varmeste. Boken har helt klart et filmatisk potensial, men overgangen fra bok til lerret har ofte gått dårlig. Jeg er derfor litt engstelig mht hvilken behandling McCarthys verk får fra Hollywoods side, men etter å ha lest

denne utmerkede artikkelen samt sett en del screenshots ser det faktisk ut for at denne filmatiseringen kan bli svært bra.

 

Dette er uten tvil en av de filmene jeg ser mest fram til å se i år!

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...