Gå til innhold

Tråden om post-apokalyptiske filmer


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som en film som også har et perfekt soundtrack

 

Unnskyld at jeg pirker, men for alt vi vet er det ikke soundtrack i filmen (for stemningens skyld), eller så kan den suge, synes det blir litt for fåfengt å bedømme et soundtrack ut i fra bilder.

 

At et perfekt soundtrack til den stemningen hadde vært kos, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Har faktisk tenkt litt på det selv, men utsatte å ta noen avgjørelse til jeg virkelig kunne sette meg inn å både temaet.

 

På bakgrunn av definisjonen av apocalypse, heller jeg i mest i rettning av at den ikke kan regnes PA, men har som sagt ikke tatt noe standpunkt enda.

 

Setter pris på hva andres tanker om dette.

Lenke til kommentar

For at noe for min del skal være en apocalypse må det være nesten umulig å unngå, og det må skje på et kort tidsrom. Den må også ramme en befolkning og ikke en plass.

 

I Wall-E var jordens undergang en langdrøy overkonsumerisme, hvor ingen døde som et direkte resultat. De bare dro fra plassen. Jeg vil dermed ikke definere som en apocalyptisk hendelse.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare nærmere hva post-apocalyptisk betyr? ^^

 

Dette var egentlig grunnen til at jeg utsatte å ta noen avgjørelse angående Wall-E. Jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i temaet skikkelig enda (jobber for tiden med å sette meg inn i dystopien).

 

Det er egentlig mange logiske glipp på listen, t.eks. at jeg tillot Escape from N.Y., men nektet Doomsday. Har det på agendaen å få ryddet litt opp i tråden, men det er endel foran.

Lenke til kommentar
For at noe for min del skal være en apocalypse må det være nesten umulig å unngå, og det må skje på et kort tidsrom. Den må også ramme en befolkning og ikke en plass.

I min bok er kravene til PA tilfredsstilt om store deler av menneskeheten er blitt utryddet (enten som følge av en enkelthendelse - type gjensidig atomkrig - eller gjennom en mer langvarig prosess - type global pestepidemi). I en PA verden er sivilisajonen brutt totalt sammen med det som måtte være igjen av samfunnsrester i en tilstand av komplett anarki. Lommer av sivilisasjon kan dog bestå, men disse kjemper på vikende front mot lovløsheten som omringer dem.

 

Otth: Du bør absolutt slippe Doomsday inn på listen.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...