Gå til innhold

Tråden om post-apokalyptiske filmer


Awesome X

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har lenge vært fascinert av de eldre 70-80 talls, post-apokalyptiske filmene. Da gjerne med en italiensk regissør bakom kameraet.

Kjærligheten til disse filmene, har vel egentlig sitt opphav i klassikere som, The Terminator, Max Mad trilogien og Escape from New York. Noe jeg sikkert ikke er alene om.

 

Husker at TVNorge pleide å sende flere av disse P-A "klassikerne", som Steel Dawn (1987), America 3000 (1986), Cyborg (1989) og

.

Men det er vel nesten 10 år siden. Litt trist at det er såpass sjeldent å finne lignende titler på tv, for det var mye morro.

 

Da jeg fant denne skatten Post Apocalyptic Triple Feature, i 2007, var det starten på en lengre kjøpsorgie, av lignende titler.

Har vel stort sett gått for P-A materiale fra 70 og frem til tidlig 90 tallet. Av nyere film, har jeg registrert at sjangeren for lengst har blitt "gjenopplivet", men aldri helt tatt steget frem, og sjekket ut hva som er verdt å se.

 

Mitt spørsmål er: Lages det fortsatt "tullete", P-A?

Gjerne i stil med de eldre italienske filmene. Ørken/wasteland områder, ødelagte byer/ruiner, nakenhet, dårlig skuespill, one-liners, gørr/splatter, amazon aktige kvinner som dominerer og zombier/mutanter/roboter som går amokk osv....

 

Så lenge det ikke er snakk om et 4 timer langt gjeeeesp, med selvhøytidelig pjatt og skuespill, er jeg storfornøyd. Vel, litt hjernetrim kan være kjekt i ny og ne. Men foretrekker helst filmer der en kan koble ut hjernen, og sette seg godt tilbake og nyte ca 90 min med pure cheese!

 

Noen av disse titlene er sikkert nevnt tidligere i tråden, men legger til noen personlige favoritter:

, She-Wolves of the Wasteland (1988), Tank Girl (1995),
,
og
.
Lenke til kommentar

Husker at TVNorge pleide å sende flere av disse P-A "klassikerne", som Steel Dawn (1987), America 3000 (1986), Cyborg (1989) og

.

Men det er vel nesten 10 år siden. Litt trist at det er såpass sjeldent å finne lignende titler på tv, for det var mye morro.

 

Da jeg fant denne skatten Post Apocalyptic Triple Feature, i 2007, var det starten på en lengre kjøpsorgie, av lignende titler.

Har vel stort sett gått for P-A materiale fra 70 og frem til tidlig 90 tallet. Av nyere film, har jeg registrert at sjangeren for lengst har blitt "gjenopplivet", men aldri helt tatt steget frem, og sjekket ut hva som er verdt å se.

 

Mitt spørsmål er: Lages det fortsatt "tullete", P-A?

Gjerne i stil med de eldre italienske filmene. Ørken/wasteland områder, ødelagte byer/ruiner, nakenhet, dårlig skuespill, one-liners, gørr/splatter, amazon aktige kvinner som dominerer og zombier/mutanter/roboter som går amokk osv....

 

That is the shit right there :thumbup:

 

Hvis man er klar for å ta til takke med litt animé, så er Desert Punk verdt å sjekke ut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dV7FUCy9xeA

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

*denne tråden treng aktivitet*

Eg likte ikkje the book of eli, då den hadde litt eit for stort hollywood-preg og for mykje action.

 

Enig. Var ikke kjempestor fan av den astronomiske mengden med kristen propaganda presset inn i den heller.

 

Ingen som vet om noen nye filmer innen denne sjangeren som kommer i den nærmeste fremtid, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...