Gå til innhold

Asus Radeon HD 3870 X2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AMDs siste skrik på skjermkortfronten inneholder to grafikkprosessorer. Møt Radeon HD 3870 X2.

Les mer

Bruker dere aller siste versjon av PowerDVD Ultra med siste patch for avspilling av HD-film, med opsjonen "Enable Hardware Acceleration" påslått? Jeg reagerer på at CPU-forbruk ved avspilling av HD-materiale ligger på 28% på de siste Radeon-kortene. Det burde ligget på ca 5% jfr. brukererfaringer og andre tester på nettet.

Endret av KAS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm har samme kortet men fra powercolor og har basert kjøpet på tester rundt om i verden som feks. gpureviews og der renges det som jevnt over det kraftigste (singelkort) som er og oppdrive,men etter og ha lest denne testen og min egen erfaring med prob i spill så vet jeg ikke lenger,men er det ikke vanli at et kort som har vært på markede en mnd trenger tid for og yte max med tanke på drivere og sånt?

Skrevet (endret)

Jeg har den erfaringen med det kortet nå at enkelte spill går kjappere hvis du disabler catalyst ai. Har hørt at det gjør sånn at det er bare ene coren som kjører men ytelsen blir ihvertfall merkbart bedre i enkelte spill....

Kan ta world of warcraft som eksempel nå da (ja jeg vet at det ikke er optimalisert for dual core) Står og skuer utover et område i karazhan med alt på maks :

Med AI på standard : 85 fps

Med AI på advanced : 92 fps

Med AI på disabled : 140 fps

*Skal kjøre flere sånne tester med AI on/off for å sammenligne i morgen på andre spille som cod 4 o.l men må installere på nytt etter jeg formaterte tidligere idag så det får jeg komme tilbake til :)

Endret av Pansergnom
Skrevet

Er godt fornøyd med mitt 3870x2. Bryr meg egentlig lite om det er likt 8800GT eller GTS eller uansett kort, det er raskt nok for mitt bruk, og de som leser 1fps på en benchmark som et kjøp eller ikke kjøp biter seg selv i leggen :)

Personlig synes jeg ATI-driverne (selv om de ikke er "ferdige" mtp. x2-en) er evig bedre enn nVidia sine for mitt behov (DVI->LCD + DVI->HDMI(Med Lyd)->LCD-TV.

Skrevet (endret)

AMD overbeviser ikke helt her. Dette kortet bruker jo dobbelt så mye strøm for å slå 8800GTX med bittelitt ytelse.

Kraft/Ytelse forholdet er ikke det beste her nei.

Hva med å begynne å lage tokjerne GPUer? altså to GPUer på samme die

Og hvorfor skal driverne ha så mye å si her? Baserer ikke dette kortet seg på crossfire i grunn? De har da hatt crossfire-støtte i driverne sine veldig lenge nå. Hvis driverne er så dårlig utviklet for dette kortet så er det bare ekstra skuffende. Dette kunne de ha fikset.

Beklager om det lukter NVIDIA-fanboy av denne posten, men jeg nevner bare fakta.

Endret av saivert
Skrevet

skulle tro at nye drivere kan fikse endel ytelsesproblemer for x2.

veit ikke hvor lenge gtx har vært på markedet, men det er vesentlig lenger enn 3870x2. syns man bør gi ati litt tid

om ikke annet så ødelegger man dagens skjermkortmarked om alle utelukkende kjøper nvidia. da blir det som i gamle dager, 5000kr for et toppkort.

Skrevet

Altså det er jo i enkelte tilfeller treigere enn mitt 1950xt kort, hvis det ikke er noe i veien med driverene så kommer jeg til å benytte meg av angreretten på dette kortet.

Skrevet (endret)

I vista bugger kortet, den har hatt en driver som ikke er veldig optimalisert, tenk på 8800 GTX, over 1 år siden release, så det yter sitt max.

Generelt sett så er GTX ganske så bra, men det er jo like langt >_< etter hva jeg har sett.

I xp derimot, har jeg virkelig ingen problemer, og det skader meg ingen ting for jeg driter i DX10, eneste spella der DX10 ser veldig pent ut er i crysis og World in conflict :p

Har 3870X2 selv, bråker drit lite, og ja, det fungerer toppers. dere nevnte heller ikke dette: kortet bruker mindre strøm enn GTX @idle, og hva gjør folk flest? idle, stort pluss det igrunn.. til ett veeeeldig stort kort :p

men ja, anbefaler det ikke tel alle folk, som meg ja, DX10.1 PCI-e 2.0 osv er store +, samt lyd over hdmi.

tomshardware testa det mot ultra og slo ultra, legit scoret ca likt vs ultra.. så litt variasjon. men i XP er det hvertfall sykt bra =)

Endret av iLoVecF
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Er det ingen her som har sett noen tester av 3870X2 vs 2 x 3870 i CF ?

Skrevet

hei har en kompis med 2x3870 han fikk ikke mer ca12000 i 3dmark06 mens jeg med min 3780x2 fikk 18006 en ting er det bare å si har vært nvidia-kis i alle år fram til hd2000 serien kom og har må forsatt med ati3000 serien med god grunn hehe

Skrevet

hei har en kompis med 2x3870 han fikk ikke mer ca12000 i 3dmark06 mens jeg med min 3780x2 fikk 18006 en ting er det bare å si har vært nvidia-kis i alle år fram til hd2000 serien kom og har må forsatt med ati3000 serien med god grunn hehe

hørt om de to mystiske tegnene , og . ?

Skrevet
Kva med å teste Crysis under WinXP og med DX10*hacken*, det er jo 99% tilsvarandes biletekvalitet som ein får på Vista. Hadde vore kjekt å sett det kortet dra det spelet med drivere som fungerer.

Den hacken er da på ingen måter "99% tilsvarende", det er mange DirectX10 effekter som ikke lar seg emuleres.

Ser du DX10 Vista ved siden av DX10 XP Hacked så ser du jo tydelig forskjell ;)

Uansett, denne testen konstaterer bare det jeg har sagt tidligere.

Multi-GPU løsninger er et veldig usikkert valg, du kan i noen tilfeller falle ned på ytelsesnivået til 1x HD 3870 noe jeg syntes er veldig urovekkende. Jeg ville selv ikke gått for en slik løsning fremfor en Single-GPU løsning før både driverne og spillene blir mye bedre optimalisert for bruk av multi-GPU.

Skrevet
I vista bugger kortet, den har hatt en driver som ikke er veldig optimalisert, tenk på 8800 GTX, over 1 år siden release, så det yter sitt max.

Kan ikke sammenligne dette....

Ved release så var 8800GTX en helt ny arkitektur. Alle andre kortene i G8x og G9x stammer fra denne arkitekturen.

HD3870 X2 er ikke en ny arkitektur. Den stammer fra HD2900XT, og AMD har hatt ganske lang tid på å optimalisere disse driverene nå. Det som gjør at 3870 X2 gjør det dårlig er trøbbel med Crossfire-delen i driveren (som de også har jobbet med sinden R600 ble lansert), legg også til at mange applikasjoner har dårlig støtte for multi-GPU...

DX10.1 PCI-e 2.0 osv er store +, samt lyd over hdmi.

Hmmm... DX10.1 er mer en gimmik foreløpig. PCIe 2.0 har nesten alle kortene som lanseres nå, men det er i alle fall en gimmik (ta et PCIe 1.1 kort, sammenlign 16 og 8 lanes, og se om du får noe forskjell)

tomshardware testa det mot ultra og slo ultra, legit scoret ca likt vs ultra.. så litt variasjon. men i XP er det hvertfall sykt bra =)

Hva med å lese HardOCP sine tester? De tester in-game, altså i spill, og ikke i ferdige time-demo som drivere er optimalisert for...

The Radeon HD 3870 X2 currently offers up mixed performance results, completely depending upon the game you will be playing

Her er problemet med både SLI og Crossfire... Derfor mener jeg disse dual-GPU kortene (enten det er nVidia eller AMD) foreløpig er en dårlig idé

We need to look at the performance in comparison to the closest competition for this video card, a single GeForce 8800 GTX. In every game except Half Life 2: Episode 2, the GeForce 8800 GTX delivered higher framerates. Keep in mind we are simply using a stock clocked GeForce 8800 GTX

http://www.hardocp.com/article.html?art=MT...W50aHVzaWFzdA==

Skrevet

Er overklokking ut eller er det bare noe man ikke har med i tester av hardware lenger? Synes det blir mindre og mindre informasjon om det. Dog i denne testen fant jeg ingenting. (Arrester meg om jeg tar feil)

Skrevet

kanke være så dårlig når set slår ultra i 7 av 11 tester da,men dog et kort som krever mye av bruker,men bruker mindre strøm enn ultra i idle og vist det slår til med driverne så kan dette bli interesangt,bra at prisene synker så krafti som dette kortet bidrar til..

Skrevet
Hva med å lese HardOCP sine tester? De tester in-game, altså i spill, og ikke i ferdige time-demo som drivere er optimalisert for...

Å referere til HardOCP sine tester - som er så omdiskuterte - blir "litt" feil. Anbefaler de som er interessert å se gjennom gjennom både HardOCP sitt eget forum, XS og Guru3D for å få en nærmere introduksjon til problemstillingene som reises rundt HardOCP sine tester...

Når det gjelder diskusjonen rundt drivere så er du bedre kjent med den type problemstillinger enn undertegnede, men "umodne" drivere har nå i alle fall vært et problem med alle kort undertegnede har hatt ved lansering. Det har som regel tatt noen måneder før disse har vært mer eller mindre feilfrie.

Ellers så fungerer nå kortene mine bra, men så er jeg jo også en enkel bruker hvor spilling stort sett refererer seg til BF2. Og det er jo noen år siden det ble sluppet... :innocent:

Rob

Skrevet
Å referere til HardOCP sine tester - som er så omdiskuterte - blir "litt" feil. Anbefaler de som er interessert å se gjennom gjennom både HardOCP sitt eget forum, XS og Guru3D for å få en nærmere introduksjon til problemstillingene som reises rundt HardOCP sine tester...

Rob

For de av oss som ikke "gidder" å lete etter dette, kunne du gitt oss et lite hint, oppsummering eller en link? :)

Skrevet
For de av oss som ikke "gidder" å lete etter dette, kunne du gitt oss et lite hint, oppsummering eller en link? :)

Som en fra staben til Beyond3D sa det:

I don't really see any advantage to doing it the [H] way. Not only do you have a very long and tedious process that takes up so much time you're forced to greatly reduce the number of tests and samples you can present to the reader, you also introduce a lot of potential for human error that, in the end, makes the results you do manage to gather, the supposedly "real" results, unreliable.
Skrevet (endret)

Catalyst 8.3 slippes onsdag, dersom ryktene stemmer. Visstnok med støtte for CrossFireX for Windows Vista, med opptil fire grafikkprosessorer i samme PC, dersom man benytter grafikkprosessorene ATI Radeon HD 3850, HD 3870 eller HD 3870 X2.

Endret av bjornh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...