Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare si at denne Sennheiser var virkelig bra for prisen.

Så om noen vil ha noen gode rimelige gjennomtenkte earbuds så anbefaler jeg disse. Veldig bra tunet og utformet..

Eneste er at de har litt mikrofoni pga den tykke kabelen, men det igjen gjør at den ikke krøller seg eller slites.

Mikrofoni er ikke et problem uten jakke, men med jakke etc så hører du litt mikrofoni om du ikke legger kabelen påpasselig...

Da venter jeg på Jabra Elite 3 i marine-blå fra Amazon.se spent på om disse er bra, likte designet og funksjoner samt at de ser bra ut og er vanntette.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (11 minutter siden):

Kjøpte akkurat et par Jay buds 2 for å ha på gymmen. Så langt skuffende og jeg ser en retur nært forestående.
Fikk også opp en person som anbefalte disse på tik tok av alle steder så bestilte et par.

Omtrentlig ingen har hatt disse i langvarig bruk enda, de eneste du kommer se omtale de er personer som har fått de av Moondrop for å drive reklame.

IEM fra Kina kjøpes helst direkte fra https://shenzhenaudio.com/ , bedre deals.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nwader said:

Omtrentlig ingen har hatt disse i langvarig bruk enda, eneste du kommer se omtale de er personer som har fått de av Moondrop for å drive reklame.

IEM fra Kina kjøpes helst direkte fra https://shenzhenaudio.com/ , bedre deals.

Kan godt være, men 200 penger er ikke det store nå om dagen og mine gamle har brudd i kabelen.
Om jeg liker de penger vel brukt og om ikke så er det bare 200 "tapt".

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (14 minutter siden):

Crinacle er vertfall imponert, selv om han nok har fått de fra moondrop som et review sample så er det vel få IEM anmeldere som er mer pålitelige :)

Tja, han er bedre enn dms, valour og z reviews; men han er definitivt ikke så unbiased som han hevder å være. Han får mye kritikk på reddit for å motsi seg selv tidt og ofte.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
Nwader skrev (12 minutter siden):

Tja, han er bedre enn dms, valour og z reviews; men han er definitivt ikke så unbiased som han hevder å være. Han får mye kritikk på reddit for å motsi seg selv tidt og ofte.

Med mye kritikk tror jeg du tar i en god del, eller så er du bare veldig selektiv på hva du leser. Såvidt jeg vet så har han vel aldri hevded å være unbiased da det er særdeles vanskelig å være det når det kommer til tema som lyd. Som i spill anmeldelser så handler det mye om å finne seg anmeldere som en liner greit opp med i forhold til hva en liker og ikke liker, men for Crinacle sin del får en vertfall servert Frekvensrespons kurven for hver IEM  han anmelder slik at en i en viss grad kan gjøre seg opp litt meninger om det er noe en kan like. Men for all del, han er et menneske og kan jo helt sikkert gjøre feil han og :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

Med mye kritikk tror jeg du tar i en god del, eller så er du bare veldig selektiv på hva du leser. Såvidt jeg vet 

Eller hva du ikke leser selv. Fyren er kjent for sine raseriutbrudd på discord. Men for all del, underholdende videoer og nyttig info som regel, ser på de selv.

Vi kan la vår private oppfatning av vedkommende ligge, sikkert uinteressant for resten av deltakerene i tråde :)

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nwader said:

Moondrop Quarks er et annet greit budsjett alternativ, evt. Kato om du vil bruke litt mer og ønsker utbyttbar kabel.

Har moondrop quark, chu, kato og FiiO x Crinacle FHE:Eclipse av iems selv :)

Trenger egentlig ikke noe fancy.

Er vel først og fremst tenkt å brukes til laptopen når jeg er rundt om kring. Utbyttbare kabler er sikkert praktisk da gjentatt flytting av noe som er kablet fører til brudd på kabel over tid, men som alt annet som skal flyttes rundt så blir det vel trådløse etter hvert og da er 200,- en fin investering i mellomtiden.
Er litt keen på de der Audeze Mobius, men sitter på gjerdet.

Lenke til kommentar

Korte Førsteinntrykk Jabra Elite 3.

Disse er også veldig bra gjennomført, og veldig enkle i bruk, har Aptx, ligger veldig subtilt i øret, syns ikke Mao om du ikke ser rett inn i øret.

Litt av grunnen til at jeg valgte de.

Knapp på hver side, veldig smart og intuitivt utført.

De kommer med Eq samt innstillinger i app, jeg liker veldig neutral som var forhåndsinnstilt.

Har gjennomhørs funksjon om du trykker en knapp, samtale og sånt meget bra. Samt Mono alternativ med kun 1 propp, noe som med gjennomhørs funksjon gjør at den kan lovlig brukes som handsfree i bil.

Merk merk HELDIGVIS ikke boomy eller overvarm bass på musikk, som ofte er tilfelle på blåtann utstyr.

Hørte Hey Stoopid av Alice Cooper, og det lød utrolig morsomt på Jabra, en sang jeg ikke har hørt på mange år.

Tror de passer bra/tilpasset med Spotify, kan velge mellom Google assistent, Alexa? og Spotify. Jeg valgte Spotify. Dvs enkel oppstart.

Blåtann har en sound da, men det har alt blåtann utstyr, også denne er inget unntak. Men bra førsteinntrykk av lyd og funksjoner. Særlig til så rimelig pris.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Nwader skrev (På 20.4.2022 den 18.28):

Tja, han er bedre enn dms, valour og z reviews; men han er definitivt ikke så unbiased som han hevder å være. Han får mye kritikk på reddit for å motsi seg selv tidt og ofte.

Jeg foretrekker Joshua fordi han er nøktern og saklig, at han får provisjon eller noe tar jeg ikke så nøye, fordi han er på kornet med veldig mye pros og cons.

Dms og Z gjorde unison massakre av BW hodetelefonene bla den jeg eier av Bw P5.

Den brune som de henrettet er jo utrolig lite vakker... Men Bw siktet mot det nøytrale til detaljert, og har mindre bass, selvom den finnes der.. så er den mer hifi ish og fokus på oppløsning, og komfort er vel ikke stikkord, men utseende på de "mobile" er iallefall pent.

Er jo litt popcorn-tid å se massakre da, men veldig lite informativt og veldig biased...

Jeg kjøpte Sony 1AM2 fordi den fikk mye skryt av Dms, for så i et annet review mente han. -Glem alt jeg sa tidligere, Sony er gammelt nytt....

Usaklig, like etter dro Sony tilbake modellen, tilfeldig? Jeg klarer ikke å ta sånne folk seriøst...

Jeg digger de iallefall, altså Sony.

 

Og Sennheiser HD560s? De er virkelig bra for prisen... Men de er ganske vanskelig å matche med forskjellig utstyr IMHO.

Mvh

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (14 timer siden):

Noen som har testet noe som dette?
Og finnes det "andre veien". Altså en amp som plukker opp bluetooth og spytter ut 3.5mm?

Hva mener du? BTR3k og BTR5 tar imot signaler via usbc eller bluetooth og gir signal til 3.5mm eller balanced 2.5mm.

Bruker selv BTR3k til IEMs.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
4 hours ago, Nwader said:

Hva mener du? BTR3k og BTR5 tar imot signaler via usbc eller bluetooth og gir signal til 3.5mm eller balanced 2.5mm.

Bruker selv BTR3k til IEMs.

Da leste jeg sikkert for fort på beskrivelsen der.
Googlet og fant en video og der brukte de kabel fra telefonen så trakk bare en slutning.
Må slutte å se på greier så sent om kvelden kanskje

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...