Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (8 timer siden):

Hva driver du dine Sennheiser 560 med? Om du har de... 

Og hva bruker dere som kilde hjemme? Jeg bruker Laptop, Jriver, Spotify og Dragonfly black og Zen DAC... 

Jeg bruker SMSL M8 dac og Gustard H10 amp og litt forsiktig EQ. Jeg syns de er gode, men jeg skal kose meg med musikk foretrekker jeg Fostex TH X-00 med solid margin. Musikk låter simpelthen bedre med TH X-00 enn alle andre hodetelefoner jeg har og har prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edahl skrev (1 time siden):

Crin tar ikke helt feil her altså.

 

Enig med mye her, men DAC og amper har sound da. Om man er flink med Eq så kan mye løses dog.

560s skal være nøytral til detaljert, absolutt ikke det jeg fikk med Zen, et varmt bass Monster.

Dragonfly black litt bedre, men altfor heftig smell og attack, kult på pop og lavoppløst MP3 men ikke så mye annet...

 

Lenke til kommentar
edahl skrev (1 time siden):

Crin tar ikke helt feil her altså.

 

Stikk motsatt av hva han har skrevet og sagt tidligere, crinacle er ute etter å tjene penger, han er ikke en hifi messias.

Den nyeste collaben hans blir jo slaktet😂

Han har veldig bra humor though.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

I går fikk jeg høre Audeze LCD-3 på en Mytek Liberty THX AAA. Herregud for et lydnirvana, med en nærhet til bandet som ble helt ekstremt bra. Dessverre er sjansene for å finne disse brukt ganske dårlige, men jeg må prøve. Jeg får seriøse problemer med dragen om jeg blar opp 40 flak for dette....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (44 minutter siden):

I går fikk jeg høre Audeze LCD-3 på en Mytek Liberty THX AAA. Herregud for et lydnirvana, med en nærhet til bandet som ble helt ekstremt bra. Dessverre er sjansene for å finne disse brukt ganske dårlige, men jeg må prøve. Jeg får seriøse problemer med dragen om jeg blar opp 40 flak for dette....

Solgte mine LCD-3 for et par uker siden, så hadde du vært litt snarere på labben kunne du fått deg noen slike for 10K :p

Lenke til kommentar

Da er hodetelefonsamlingen min redusert til HD800S og Apple Airpods Max (pluss et par chi-fi IEMs) og med litt tålmodighet så ble det salg av både Sony Z1R , mdr1000xm3, Audeze LCD-3, Sennheiser HD650 og Grado SR325i.

Bisart som det er er det Airpods Max som får mest hodetid for tiden, ikke fordi de kan konkurrere med noen av de dyrere hodetelefonene med hva angår lydkvalitet, men lyden er god nok til at jeg godtar det som et slags kompromiss i bytte mot støy kansellering og trolig en av de mest stabile trådløs funksjonaliteten jeg har hatt hos noen hodetelefoner. Det nevnt så kommer jeg aldri til å kvitte meg med Sennheiser HD800S eller elektronikken for å drive de, så legge ikke hobbyen heeelt på hylla, men innsåg etterhvert at å ha hodetelefoner til mangfoldinge titusenvis av kroner liggende å støve ikke var noe vits lenger, da kunne heller noen andre få ha glede av de :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
mandela skrev (39 minutter siden):

Jeg ble overrasket når jeg sammenliknet vekt til Airpods max og HD800S, førstnevnte er kjent for å være tunge, men sistnevnte virker veldig tunge til å være åpne og uten batteri?

800 er jo med mye større og mer avanserte elementer...

Mvh

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (16 timer siden):

Bisart som det er er det Airpods Max som får mest hodetid for tiden, ikke fordi de kan konkurrere med noen av de dyrere hodetelefonene med hva angår lydkvalitet, men lyden er god nok til at jeg godtar det som et slags kompromiss i bytte mot støy kansellering og trolig en av de mest stabile trådløs funksjonaliteten jeg har hatt hos noen hodetelefoner.

Jeg kjenner meg så igjen her. Jeg fikk Airpods Max til en veldig god pris, og det har i praksis erstattet alt annet. Jeg setter veldig pris på hvor enkelt det er å bytte mellom telefon og laptop, og lyden er mer enn god nok.

Lenke til kommentar
mandela skrev (3 timer siden):

Jeg ble overrasket når jeg sammenliknet vekt til Airpods max og HD800S, førstnevnte er kjent for å være tunge, men sistnevnte virker veldig tunge til å være åpne og uten batteri?

Airpods Max er 56 gram tyngre enn HD800S, og på mitt hode er HD800S den mest komfortable hodetelefonen jeg har eid. Jeg har heldigvis ikke noen problemer med vekten og trykket på Airpods Max som det virker som mange har, men så har jo jeg noen år på bakken med Audeze LCD-3 som veier snart det doble så er vel godt herdet som mange andre i denne hobbyen etterhvert har blitt :p
 

Nimrad skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner meg så igjen her. Jeg fikk Airpods Max til en veldig god pris, og det har i praksis erstattet alt annet. Jeg setter veldig pris på hvor enkelt det er å bytte mellom telefon og laptop, og lyden er mer enn god nok.

Jeg har jo egentlig aldri vært en "lyden er mer enn god nok" typen, og har brukt fryktelig mye penger oppigjennom for å få den siste prosenten av bedre lyd, men jeg har vel kanskje endret litt holdning til det etter jeg fikk Airpodsa i hus der bekvemmeligheten med å ha trådløse hodetelefoner som jeg enkelt kan switche mellom PCen, telefonen og apple TVen utveier litt det å få ut siste prosentene med godlyd, samt en støykansellerings funksjonalitet som blokkerer alt av bråkete naboer og støy utefra så har de bare rett og slett endt opp som mine hoved headphones.

Har jo hatt Sony WH1000XM3 i noen år i forveien som har mye de samme funksjonene med hva angår trådløs tilkobling og støykansellering, men der ble lyden etter mine ører alt for bloated å overfylt med midbass at jeg sjelden brukte de annet enn på reiser og på jobb hvor støy kansellering var viktigere enn lyd. Airpods Max syns jeg gjør en mye finere balansegang med et relativt balansert lydbilde hvor de heller guffer på med mer dypbass og ruller mer av midbassen, som etter mine ører gjør de til mye mye mye bedre musikkformidlere hvor ikke alt bare blir grøtete som det blir på sonyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...