Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan V70 chippes?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

 

Hvor mange hestekrefter er det mulig å få med en helt vanlig chip uten noen andre modifikasjoner?

 

Volvo V70 08mod (forrige generasjon)

 

Sylindervolum 2.4

 

Effekt 126 hk

 

Drivstoff Diesel

 

Girkasse Manuell

Endret av HighlineDSG
Videoannonse
Annonse
Skrevet
V70 '08-modell (forrige generasjon). Hva slags bil er det? Er det egentlig '06-modell det skal stå?

 

Det er den utgåtte modellen. Men de solgte restlageret og de var 08modeller.

Skrevet
BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org.

 

Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut.

Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)...

Skrevet

Disse er det SVÆR turbo på. Det er det monsteret som sitter oppuder der. Tror du får henta ut en del hester.

 

Har kjørt en som virkelig hadde trøkk, men det bare spant dessverre...

Skrevet
BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org.

 

Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut.

Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)...

Jeg synes det høres sinnsykt rått ut med denne motoren og slik BSR PPC Tuning-system.

Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Nesten 100 hk opp tror jeg faktisk man merker :)

Absolutt noe å vurdere dette ja, synd de er litt dyre enda.....

Skrevet
Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)?

Skrevet

Finnes jo mange motorer en kan dra mye ut av, Nissans RB26DETT (2.6L) er jo mer eller mindre berømt for og tåle over 500 hester (fra 286 orginalt) uten større modifikasjoner, så 100 hester fra en rekke femmer 2.4L er vel hva som er absolut maks.

Skrevet
Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)?

Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre.

Skrevet
Og det har sammenheng med diskusjonen her fordi?

 

Eneste jeg mente er at det burde være teoretisk mulig og få ut 100 ekstra hester fra nevnte 2.4L motor, og dro en sammenligning mot hva som er mulig på andre motorer.

Skrevet
Det som er rart er at man får mer ut av den versjonen med 126 hk, enn de med 130 og 163 :)

Hvorfor er det rart at man får ut like mye av motorer som mekanisk sett er like, bare med forskjellig map fra fabrikk (sannsynligvis pga avgiftsnivået i enkelte land)?

Bare stusset litt på det, men sannsynligvis er 126 hk utgaven en nyere og bedre motor med høyere kvalitet på innmaten siden den kan tynes mer enn de andre.

Tar meg selv litt på ordet nå.

 

Etter litt undersøkelse viser det seg at 126 hk utgaven er en nedtrimmet utgave av 185 hk motoren, mens 131 hk motoren er en nedtrimmet utgave av 163 hk motoren.

 

Egentlig litt logisk også, men greit å få undersøkt det skikkelig.

Utenom motorstyringen, som gir litt mindre effekt, er motorene DØNN like.

Mao, den 126 hk utgaven er en liten gruve.

 

BSR påstår 220hk og 455Nm, mot 126/294 org.

 

Nesten 100 HK høres veldig, veldig mye ut.

Jeg mistenker at det i bunn og grunn er samme motor som i 163hk utgavene (som også chippes til 220/450)...

Som sagt, 126 hk utgaven er den samme som den med 185 hk :)

Skrevet

bare et lite spørsmål ... hvor mye vil det koste å få 100hk til i den slik motor?, og kan dette gjøres selv? , er det fullt lovlig? andre ting enn må tenke på når en skal chipe?

Skrevet
bare et lite spørsmål ... hvor mye vil det koste å få 100hk til i den slik motor?, og kan dette gjøres selv? , er det fullt lovlig? andre ting enn må tenke på når en skal chipe?

8990,- SEK for dette: http://sv.bsr.se/products/t948/

 

Kjør til Sverige og kjøp den saken der.

Da kan du bare plugge den inn og overføre programmet.

Senere kan du, ved behov, legge inn originalprogrammet igjen.

 

Lov og lov, er vel litt på kanten.

Man skal egentlig godkjenne effektøkningen, og i tillegg betale avgifter for det hvis bilen ikke er vært 10 år i Norge enda.

Men tror du skal være ganske uforsiktig hvis du skal kjøre sånn at du blir huket inn til effektkontroll.

Kjør med vett så går det meste bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...