Gå til innhold

Fortell om dine skader (syt og skryt)


P1ndy

  

365 stemmer

  1. 1. Har du noen gang brukket et bein?

    • Nei
      231
    • En gang
      75
    • To ganger
      28
    • Tre eller fire ganger
      20
    • Fem til ti ganger
      7
    • Mer enn ti ganger
      4


Anbefalte innlegg

brukket fot, håndledd og begge kragebein.

Kragebein er sannsyneligvis det som er verst å brekke. Ikke bare er det vondt der og da, men ettersmertene er det verste. Får frysninger bare jeg tar på kragebeinet.

 

Hvorfor tror du det? Jeg har bare knekt ett bein i kroppen og det er kragebeinet. Det gjorde vondt, men har hatt større smerter. Og smertene etterpå var nok de verste, ja, garantert. Vanskelig å ikke rope stygge ting når jeg skulle sette meg ned på sofaen, reise meg opp fra sofaen osv. :whistle:

 

Men å knekke et bein i leggen eller nede i ankelen må jo være helt forferdelig.

 

 

cisse_leg_break.jpg

olesen2w.jpg

 

 

Jeg knekker heller kragebeinet en gang til enn å oppleve et av de bruddene der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi! Jeg har knekt og ødelagt mer enn jeg kan huske:

 

Brukket stortåa på tre steder

Brukket begge lilletærne

Brukket ett par av de mellomste terne

Brukket og bristet ribbeina sikkert 10-15 ganger

Brukket nesa 1 gang

Bristet nesa 1 gang

Fått lillefinger ut av ledd

Brist i kravebein

Sprukket en testikkel :cry:

Slått hull i hodet mange ganger

Fått sikkert 10 hjernerystelser

Forstuet ankler flere ganger enn jeg kan huske

Fått skulderen ut av ledd

 

Edit: Sprukket haka og fått brist i kjeven etter sykkeltur

 

Dette var kjapt oppsummert. Leve speiderturer og karatetrening :thumbup:

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Det var en gang når jeg gikk på barneskolen at jeg fikk en jern stang eller bit sånn ca. 2 cm inn i leggen...

Det hele skjedde slik:

 

Jeg og to andre kamerater var å spilte fotball, kompisen min slo en pasning litt for langt foran meg, jeg tok en sklitakling etter ballen for å få den inn i mål og det resulterte i at jeg sklei inn i en sånn metall bit/jernstang med leggen først :)

 

Men jeg scora faktisk da :D

Lenke til kommentar

Planke med spiker, der spikeren satte seg fast i bakhodet mitt i barnehagen.

Datt på piggtråd som liten og skjærte opp panne-brasken, så nå kaller folk meg Harry Potter.

 

 

.....og inngrodde tånegler!

 

og jo, jeg pusset AG3èn en gang, og glapp taket så hardt at peke-fingeren føk inn i løpet, og skar opp en stor del av fingeren.

Lenke til kommentar
Oi! Jeg har knekt og ødelagt mer enn jeg kan huske:

 

Brukket stortåa på tre steder

Brukket begge lilletærne

Brukket ett par av de mellomste terne

Brukket og bristet ribbeina sikkert 10-15 ganger

Brukket nesa 1 gang

Bristet nesa 1 gang

Fått lillefinger ut av ledd

Brist i kravebein

Sprukket en testikkel :cry:

Slått hull i hodet mange ganger

Fått sikkert 10 hjernerystelser

Forstuet ankler flere ganger enn jeg kan huske

Fått skulderen ut av ledd

 

Edit: Sprukket haka og fått brist i kjeven etter sykkeltur

 

Dette var kjapt oppsummert. Leve speiderturer og karatetrening :thumbup:

 

Jeg vet dette spørsmålet kan bli litt vanskelig, men klarer du å lage en topp 3 liste over hva som gjorde mest vondt? :D

Lenke til kommentar
Oi! Jeg har knekt og ødelagt mer enn jeg kan huske:

Sprukket en testikkel :cry:

Fått skulderen ut av ledd

Brukket stortåa på tre steder

 

Jeg vet dette spørsmålet kan bli litt vanskelig, men klarer du å lage en topp 3 liste over hva som gjorde mest vondt? :D

 

Dette er vel top tre... Litt usikker på rekkefølgen, men kort fortalt er det UTROLIG vondt å legge ALLE vekt på den bøyde stortåa og samtidig vri litt rundt. Knaste som om man tygger kyllingbein :no:

 

Skulderen ut av led er også USANNSYNLIG vondt. Overkroppen blir nummen og nesten ubrukelig. Og nei, det er IKKE bare å smelle den inn på plass igjen... den nappes/røskes på plass.

 

Hva angår den sprukne testikkel, var dette i forbindelse med et ballespark. For de som har tatt del i en slik glede tidligere, kan jeg informere om at det var som et "vanlig" ballespark, men smerten var utrolig intens VELDIG lenge. Det var endel timer med den lammende følelsen av nøttevondt. I tillegg var jeg kvalm i to uker etterpå. :sick:

 

Hm. Tror lista slik den står nå passer bra, jeg!

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Jeg brakk armen da jeg falt ned fra en køyeseng da jeg var liten (4 eller noe).

Jeg brakk også benet da jeg falt ned fra sånn stellebenk eller noe da fattern skulle skifte bleie på meg 8) (det skjedde da jeg var 13).

Jeg hadde også bitestikkel infeksjon tidligere i år.

Forstuet tommelen.

Forstuet faktisk langfingeren min i dag da jeg tryna på tatw (et freestyle tricks(fotball).

Brakk tanna, det er det vondeste jeg har opplevd.

forstuet håndleddet.

 

Sikkert noe mer jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar

Har vell knukket et ben en gang, det var kragebeinet. Jeg dreiv og flørtet med en jente i barnehagen oppe i et klatretårn

med en sklie som ledet helt ned. Hun sto nede og smilte til meg, så skulle jeg være hardcore og stå ned sklien. Dette endte med at jeg tippet over sklien og landtet på brystet:)

Lenke til kommentar

Brist i håndleddet etter et fall på slalomski i vinterferien i fjor. Har ikke tryna på ski siden :D

 

Svei bort nesten all huden på venstrefoten. En tekanne med kokende te velta rett over der. Der var vondt. Veldig vondt.

 

Har fått biter av fortennene slått ut tre-fire ganger.

 

Sparka i et glass mens jeg gikk barbeint. Glasset knuste og jeg fikk et glasskår mellom stortåa og... den tåa ved siden av. Det endte med et digert kutt, sikkert en halv centimeter dypt og to centimeter langt. Gjorde ikke vondt i det hele tatt, men blodet fløt utover. Mista vel oppimot en kvart liter. Heldigvis er mor utdannet sykepleier, så det ble lappet opp rimelig fort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke vært utenfor så mange ulykker. Men de jeg har vært med på er disse. Posten her kan bli litt lang da.

 

Ulykke 1: Som 4 åring var jeg utsatt for en bilulykke. Satt på med pappa og mamma. Pappa sovnet bak rattet av en merkelig grunn, kjørte i grøfta og trillet rundt med bilen og traff en fjellvegg. Jeg kom fra det hele meg en brukket krageben på høyre side. Mamma og pappa kom fra det hele uten noen skader, så vi var heldige der ja.

 

Ulykke 2: Denne er litt mere morsom, men men, gikk bra uansett. Som 14-15 åring så tenkte jeg en dag at jeg skulle ta meg en liten sykkeltur der vi bodde, vi bodde ute på landet, ca 60 km i fra Tromsø. Så syklet jeg av gårde, skulle heller ikke være noe lang sykkeltur, men etter 200m endte det med at en jævla måse begynnte å stupe etter meg fordi den hadde en måse unge i nærheten. Og fya meg den måsen var sint. Så jeg dukket ned med hodet mens jeg syklet for å ikke bli truffet av måsen. Var nesten sikker på at den skulle rive meg i håret eller noe sånt.

 

Og mens jeg dukket ned med hodet, så hadde jeg faktisk klart å svinge litt til høyre med sykkelen. Og det jeg så da når jeg hadde tatt opp hodet var grøfta :whistle: . Og her fær jeg ned i grøfta og flyger over styret, og treffer bakken med høyre skulder. Var så borte i kanskje 10 sekunder eller noe. Og når jeg våknet så ser jeg et betong rør som går igjennom veien som da tar vann i fra en elv ned til fjæra. Og det røret var da 10 cm i fra mitt hode. Nei jeg hadde ikke hjelm på meg da. Så var ganske heldig der ja at jeg ikke traff det røret der med hodet.

 

Noen sekunder etter det så skulle jeg jo liksom prøve å komme meg opp av grøfta, men det kan jeg love dere at det var ikke lett når jeg hadde brukket samme krageben som i ulykke 1, igjen :no: . Men kom meg no opp til slutt, og fikk kommet meg hjem. Siden jeg bare hadde syklet 200m i fra hjemmet.

 

Så var det å tilkalle lege, og så var det rett på sjukehuset for å få gjipset høyre arm. Og det verste av alt var at jeg måtte først over med en lege båt, for så å ta Taxi i en time til sjukehuset før jeg kom fram til sjukehuset. Så var ikke akkurat morsomt å sitte der med all den smerten da. Men gikk no greit uansett.

 

Ulykke 3: Så var det på lørdag som var nå (28 Juni). Da var jeg med noen kompiser ute på en hyttetur ute på ei øy utenfor Ålesund. Så hadde dem en farts båt der, som da gjør ca 40 knopp når det er helt stille. Så hadde vi en slik luftpute greie, husker ikke navnet på hva det heter, men her er et bilde av den jeg hang bak på.

 

Bilde 1

 

Ja er meg som er bak den der ja. Og som du ser på bildet der, så er det ingen vind der. Så det endte jo med at vi kjørte fortere og fortere. Topphastigheten på båten er ca 40 knopp når det er blikke stille og ingenting på slep.

 

Og vi hadde ganske stor fart når vi kjørte den ene veien, og gikk ganske bra da, var eneste når vi tok første sving i stor fart at jeg datt av første gangen. Og her er bildet fra første gangen jeg datt av. Ja bildet kan se litt dramatiskt ut, men jeg datt av der fordi jeg mistet grepet litt når jeg kom på skjeiva. Det var mye verre når jeg datt av siste gangen.

 

Bilde 2

 

Her sklei jeg bare helt vanlig på skjøen, så kjennte ingenting da :) . Så da hoppet jeg bare oppi den igjen. Så var det på han igjen. Men nå var vi på tur tilbake der vi kom i fra. Og det er her det skumle skjedde.

 

Her er et bilde som et tatt noen få minutter før det som er skummelt skjedde.

 

Bilde 3

 

Som du ser der, så var det mye mere vind nå, vinden kom så fort også. Og du ser jo også at den jeg sitter på ikke er helt stødig selv om når vi bare kjører rett frem.

 

Men, så noen få minutter senere så kommer det et vindkast som da løfter luftputen og meg ca 3-4 meter over skjøen :ohmy: . Og mens jeg er 3-4 meter over skjøen så tar vinden og snur luftputen helt på siden, og dette var mens vi hadde ca 65-70 km/t. Og like etter blir den rett og slett slengt rett ned i mot skjøen i den hastigheten. Og jeg tviholdt meg fast helt til jeg traff skjøen. Traff så skjøen med en alvorlig kraft. Var så kraftig at jeg hadde litt pusteproblemer til å begynne med. Men det var antageligvis fordi høyre lunge fikk seg det alvorlige trykket.

 

Kom meg så opp i båten og fant ut at jeg faktisk blødde i fra leppa, men det var ikke mye, men jeg hostet og spyttet opp en del blod også, selv flere minutter etter at jeg hadde stoppet blødningen i leppa. Men det med at jeg hostet og spyttet blod var også gått over etter av vi hadde kommet i land ca 10 minutt senere.

 

Jeg følte meg ganske skutt etter den episoden, men kjennte ikke noe direkte smerter i brystkassen på høyre side på Lørdag og på Søndag. Når mandagen kom, så startet jeg å kjenne at jeg fikk skikkelige smerter, og ble verre på tirsdag, som da er i går. Så tok da kontakt med fast legen min. og fikk da ordnet meg røntgen på sjukehuset her. Dro så ned på sjukehuset og fikk tatt et røntgen bilde. Og spurte om hvor lang tid det ville ta før jeg fikk vite svaret på røntgen bildet, så sa dem ca 5 dager, og da vil jeg få vite det i fra fast legen min da. Men jeg ville ikke vente så lenge med å få et svar.

 

Så fikk jeg ordnet med en lege time på sjukehuset. Så sjå legene på røntgen bildene og fikk sjekket lungene. Og fant ut at noe var galt, dem fant en svart skygge på høyre lunge på røntgen bildet, som da ikke er normalt. Og lyden på høyre lunge var en del lavere enn den på venstre side. Så dem ville da ha meg inn på CT røntgen. Og ventet ca 1 time på svarene etter det.

 

Så fikk jeg svarene. Dem hadde funnet ut at jeg hadde slått høyre lunge så kraftig at jeg hadde laget en luft lomme i lungen, og hadde også fått noen luft blemmer. Hadde også en veske i lungen som dem ikke var helt sikker på hva var da. Så fikk da beskjeden om at jeg måtte bli innlagt på sjukehuset sånn inn til videre, slik at dem kunne sjekke ut dette mere nøye. Ble da lagt inn på Kirurgisk avdeling. Tenkte meg at det var noe på gang ja når jeg var på sjukehuset i 4 timer med forskjellige undersøkelser før jeg fikk noe mere riktig svar på hva som skulle skje videre.

 

Etter at jeg var innskrevet så måtte jeg igjennom en hel del undersøkelser osv, ja dere vet sikkert hvordan dette er fra før av. Så hele tirsdagen gikk bare på å få gjort forskjellige tester. Sov så over på sjukehuset til Onsdag, som er i dag. Jeg måtte da bare vente på at en spesial kirurg skulle skjekke røntgen bildene mine. Og etter det så skulle han da høre med lunge eksperter.

 

Så dem fant ut til slutt at det var ikke noe ille, så jeg kunne blir utskrevet i fra sjukehuset tidligere i dag. Det eneste jeg trenger nå er bare smertestillende mot smertene som jeg får av å bevege meg i visse stillinger, og hvis jeg springer, for da får jeg ganske vondt. jeg får definitivt vondt når jeg legger meg ned og står opp, det er det verste egentlig.

 

Er egentlig bare glad det ikke gikk mye mye verre.

 

Men sånn utenom det, så har jeg det bra og er i topp form :thumbup: . Skal allerede på jobb i morgen igjen, men det blir bare for å prøve å se hvordan det går, kan ikke si sikkert på om det kommer til å gå bra.

 

Men men, er man med på slike fartsfyldte leker, så må man nok tåle litt knall og fall.

 

Ble jo ganske nøye skrevet dette, men er jo litt interesant å vite hvordan det hele foregikk da.

 

Hilsen Terminator 3.

 

EDIT: Eheh, med tanke på når jeg ser på forum navnet mitt, så skulle jeg jo ha tålt dette fallet uten problemer da, men men er ikke en robot da heh.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Kameraten min kom til meg en dag også spurte han om han kunne låne mopeden min, får han ville ikke sykle. jeg sa nei men jeg kan dytte deg, Så jeg dyttet han med mopeden. Venstre hånda på bagasje brette hans også høyre på gassen. Var oppe i ca 96 km/t også tok kameraten min og svingte til høyre, Bakhjule hans gikk i fremhjulet mitt, og han veier jo mere enn fremhjule mitt så jeg deiset i bakken og forskøv skulderen, fikk den ut av ledd. Å fikk kne skade, så høyre skulderen min er ca 2cm lavere enn venstre skulderen. + jeg skled 30 meter på nylagt asfalt så fikk syke brannsår + asfalt klumper i nakken..

 

 

Sydd 3 sting etter pitbull bit

Sydd 6 sting i haka etter firhjuling

Sydd 2 sting i fingeren etter bulldog

Sydd 7 sting i hånda etter kniv stikk

 

 

Fått 3grads forbrenning på hele venstre hånda, det var faen meg verst av alt

Lenke til kommentar

Da kameraten min sparket meg så hardt i pungen at jeg begynte å blø+ at den ble litt hoven og blå.Det er den vondeste.

 

Kunne sikkert nevnt mer, men orker ikke :)

 

Har faktisk aldri brukket noe før, selvom jeg har blitt skadet mange ganger i barndommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...