Gå til innhold

Fortell om dine skader (syt og skryt)


P1ndy

  

365 stemmer

  1. 1. Har du noen gang brukket et bein?

    • Nei
      231
    • En gang
      75
    • To ganger
      28
    • Tre eller fire ganger
      20
    • Fem til ti ganger
      7
    • Mer enn ti ganger
      4


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha et slags skade-historie-referat av dere brukere. Tenker mest på fysiske skader som brukne bein osv, men skal ikke hindre noen i å fortelle om sine psykiske skader. Har flere ganger lett etter en slik tråd.. Lager dette emnet nå litt fordi jeg har nettopp brukket mitt første bein, så det kan bli spennende å se hva dere har brukket osv... Skriver med en hånd så det tar ekkelt lang tid å skrive.. Kanskje jeg skal skrive min liste så dere vet hva jeg tenker på:

 

- Brukket kragebein (noen dager siden, trynte på ski i alpene)

- Sydd på leggen (fikk 2 kutt etter å ha syklet mens jeg sto på rammen og styrte med en hånd)

- Sydd på kinnet (rett under øyet. Fikk en skøytespiss i trynet)

- Forstuet foten (etter at jeg løpte inn i hunden min, ikke dårlig?)

- Brukket tann (lillebroren min sparket den ut)

 

 

Ellers er det vel kun standard småskader som skrubbsår, forstuede fingre osv osv...

Det var alt jeg kom på, er bare 17 år så har fortsatt litt å ta igjen.

Nå vil jeg gjerne høre om deres tryningser!

 

 

Edit:

Nå kommer dere med så mange artige skader at jeg kom på noen flere småuhell..

- Bristet ribbein (på fotballkamp, masse smerte, verste skaden)

- Klemstret fingrene i bildøren (artig historie, sto utenfor legevakten etter å ha krasjet med hunden min og forstuet beinet, skulle ut av bilen mens min lillebror (nok en gang) smelte døren over fingrene mine, de sto fast, hanog pappa trodde de var kuttet av, men det gjorde jo ikke noe for vi var allerede på legevakten, men så var de jo hele da, pappa så helt vill ut når jeg spurte hanheltrolig "gidder du låse opp bilen og åpne døren?", han fikk panikk)

- Tråkket på en spiker (den gikk gjennom skoen og opp i foten)

- Forstuet albuen (reiste meg på Lerkendal og når jeg satte meg igjen var setet borte, fikk fatle av legen men det var så flaut at jeg brukte den aldri)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Brakk kragebeinet ifjord vinter, da jeg tryna på en rail på snowboard.

- Brakk fingeren på snowboard for 2 år siden

 

Forutenom det har jeg kun forstuelser osv, men forstuelser gjorde mye vondere, egentlig gjorde det ikke noe særlig vondt å brekke kragebeinet ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hmm.

1 - Skulle hoppe ned en trapp. Traff taket. Lagde kutt. Måtte til lege for og sy. Da han skulle sette bedøvelse knakk han 2 spisser i hodebunnen, var så forslått at jeg ikke kjente en dritt uansett. Så han sydde. 1 uke på "Farmen" ente det opp med, gammel familie hus som brukes i helgene av familiene i slekta. Uten TV. Grammofon og Radio som kunne brukes til underholdning.

 

2 - Skulle hoppe ned 1 meter med sykkel. Men tryna. Ente opp med og sykle hjem i en litt ubevisst tilstand. Husker blodet dryppet på sykkelen.

Mor og Mamma var hjemme. Kom hjem, fikk spørsmål om hva fargen på soverommet mitt var, var uhyre vanskelig og huske. Fikk selv litt panikk. Men så kom det seg. Mor måtte legge seg ned på gulvet på grunn av alt blodet.

 

Så bar det til Lege. Legen spurte om jeg skulle ha Taxi til sykehuset eller ambulanse. Tok ambulanse, og det var bra gjort. Noe "sank" under turen og det ble litt småpanikk. Aner ikke hva det var, om det var Oksygen-Nivået eller Blodtrykket aner jeg ikke. Men 10 liter oksygen i minuttet fikk jeg...

 

Fullpeis til sykehuset og rett på CT-Scanning av hodet og helt til hoftene. På Rønkenavdelingen fant de ut at eneste som var blitt skadet var nesen. Gikk bra det.. Etter 1-2 dager på intensiven så bar det rett til normalt rom og endelig fast føde. Uken etterpå tok jeg fly til Bodø for og skjekke nesen, om det måtte gjøres noe. Men grodde rett og rett på.

 

Artigste var og leke med "Life-Sign" maskinen (Mangel på navn), prøvde og holde pusten lengst og ta den brått opp og ned pustekurven på maskinen. Kom ei sur kjerring inn og deaktiverte det på skjermen.

 

Ellers er det bare det som har skjedd.

 

Ekstra - Kjenner en fyr som er her på forumet som har hatt det veldig mye verre enn gjennomsittet.

 

Han kræsja i et autovern med akebrett. Kleide levra, revnet opp magesekken. Han var 15min fra døden. Ente opp med en slankeoperasjon (haha) der de fjerner en stor del av magesekken.

Nå etter mange år, 6-8 sliter han litt tror jeg. Tar bakteriehemmede middler tror jeg det var.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Jeg er ikke av den uforsiktige typen så skadene har latt vente på seg. Men det er:

 

- Forstuet ankel. Folk påstår at jeg snubla i fotballen jeg løp etter, men jeg mener fast at det var et cornerflag involvert som plutelig dukka opp. Uansett så bare lå jeg nede og klarte ikke å reise meg på et kvarter før jeg hinka til pappa som kjørte meg hjem. Dagen etterpå våkna jeg av at beinet var helt hovent og den minste bevegelse var et smertehelvete. Endte opp med 1 uke på krykker (som ble avbrutt etter 2 dager grunnet latskap)

 

- Brekt fortann. La oss si at glattpolert benk + ullsokker = forholdsvis dårlig grep. Oi plutselig var beina borte, *bang*, *se noe hvitt sprette bortover* Tanna ble limt på, men har detti av etter å ha spist en pizza og seinere biti av en teipbit :p Bare limer på igjen hos tannlegen dagen etterpå :new_woot:

 

- Kutta av en del av fingern. Ikke stor del, men på str. med en sånn godte gomp. Det er mer historien som er litt morsom. *ser en mauer på fingern. Løfter kniven. Hogger til* faen... Gikk vel i sjetteklasse så jeg gikk til lærern og sa at jeg blødde. Så trodde ikke folk på meg og jeg stakk fingern fram^^ Fikk et plaster på, men måtte til legen på kvelden og få på en ordentlig bandasje siden det var et skikkelig hogg :whistle: Mamma var litt sint på skolen for å ha bare plastra meg og sendt meg videre^^

 

Ellers så er det ikke mye å "skryte" av :ph34r:

Lenke til kommentar

Lagde te om morgenen. Var litt uforsiktig med vannkokeren og presterte å søle kokende vann på undersiden av armen (over pulsåre området). Mange år siden nå. Gikk vel i fjerde klasse. :dontgetit:

 

Så det ble til at huden min forskjøv seg oppover mot hånden, Det svei.

Lenke til kommentar

- Hugga meg selv med øks (Hugde rett igjennom stubben og inn i foten. Kjente ikke en dritt, fortsatte å hugge. Helt til det ble vått i støveln.)

- Druknet (Bare sånn at jeg mistet bevisstheten, hjerte slo det)

- Skjært meg selv i tommelen, fra tuppen og ett stykke inn i neglen.

Lenke til kommentar

Røket et leddbånd i ankelen + brist eller noe sånt i et leddbånd på andre ankelen. Var et jævlig fint hopp da...sånn før jeg landet. Snowboard.

 

Fått slått underleppen opp i fortennene så den ene tannen stakk hull i underleppen, kom ut på andre siden og knuste. Vurderte en liten stund om jeg skulle ha en ring i hullet, men fant ut at det var best om det grodde. Manual i trynet er ikke greit.

 

Fikk 3 stifter (fra sånn stiftepistolting) på samme sted i pekefingeren. Var litt uheldig da jeg skulle sktye en venn av meg. Ellers var jo hele situasjonen ganske morsom.

 

Ødelagt ett eller annet i kneet. Har ennå ikke fått noen lege til å se på det. Var helt jævlig vondt i noen måneder, nå begynner det å bli bedre. Hoppe ut av bil i fart? Ja, høres gøy ut! ...fylla har skylda...

 

Brist i et ribbebein, ble dyttet ned en mur.

 

Ellers så har jeg fått en god del hjernerystelser. De fleste av div snowboarduhell.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Eg har brekt foten. Eg hoppa frå trampolina og over hekken og kunne ikkje stå på foten. Eg trudde den var vrikka eller noe så eg berre sat der og venta på at eg kunne reise meg igjen. Dei andre eg var med gjekk inn og spilte Warcraft og eg blei liggjande der i sikkert 20 minutta.

 

Eg har òg måtte sydd i haka etter at mora mi band meg inn i handklea etter eg hadde bada då eg var liten. Eg snubla og landa rett på haka.

Lenke til kommentar

- Knakk hånda under en fotballkamp.

- Måtte sy i kneet etter en misslykket backflip på trampoline

- Sydd i kneet etter et misslykka hopp på sykkel

- Slo ut ei tann og fikk hjernerystelse da jeg og noen kompiser kjørte tulling med ei melketralle og velta

- Røk et leddbånd i kneet etter et fall på alpintski

 

Det er de alvorligste skadene jeg kommer på nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...