Gå til innhold

Fortell om dine skader (syt og skryt)


P1ndy

  

365 stemmer

  1. 1. Har du noen gang brukket et bein?

    • Nei
      231
    • En gang
      75
    • To ganger
      28
    • Tre eller fire ganger
      20
    • Fem til ti ganger
      7
    • Mer enn ti ganger
      4


Anbefalte innlegg

Lite spørsmål, hvis man brekker armen på midten, altså der hvor albuen er, vil man ikke få noen varige handikapp? Eller fikser legene det ganske enkelt?

 

jeg fikk brudd i albuen i februar.. .:) Sliter bare litt med en bevegelse men det kommer seg.

Endret av Eirikant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor jeg lo som faen første gang jeg leste den. Og skrev en post som var "Hahah, priceless. :!:"

 

Men det virker som en sinnsykt sarkastisk post. : p

haha, ja. Vet ikke hvorfor den ble sånn.

 

Tror nok ikke Hemaestra er sarkastisk, hvis det er tilfellet har h*n brukt lang tid på å planlegge det, for h*n hadde en post om denne ulykken i juss forumet for leeenge siden :p

Lenke til kommentar

Hvor ska man begynne, vel:

-ingen knekte ben, men bresta ribbein i ei bilulykke og det er ikke deilig når de begynner å gro, hadde forøvrig bilbelte merker og vondt i nesen etter å trødd den i nakkestøtten til sjaføren.

 

-tryn i fylla som resulterte i en brestet fortann

 

-en gang teit i fylla med ei flaske, sku apsolutt knuse den med knytt nevene, så vart noen kipe arr :blush:

 

-forstuet ankelen X antall ganger på mange forsjellige sprell i den ville barndom.

 

-kuttet nesten av toppen på den ene pekefingeren i lek i skogen på et gresstrå, kuttet den andre 10 år senere på en metall plate :) så når jeg legger hendene sammen så ser det ut som et rett strek rett over begge fingrene, heldigvis uten varig men. tok bare litt tid for følelsen komm tilbake.

 

-trynet på snowbord å fikk en rygg skadd for noen år siden som jeg ennå sliter med.

 

-vimset i 4-5 års alderen under ett teppe som endte i et møte med hjørne på en komode, fint lite smile arr 1 cm unna ene øyet.

 

- Bitt en gang av hunden da jeg skulle hjelpe den, surret bandet inni og rundt poten, så va gal av smerter i det øyeblikket, gikk nu bra det vart nu ingen merker etter det ennå det var haken min som fikk gjennomgå.

 

-har vel også brestet halebeinet en gang under høyde hopp, landet på stangen det gjorde vondt i uker etterpå.

 

-så har man x antall ganger brent og kutta seg på jobb, men sånt må man regne med på verksted.

 

Kom på en ting til, hjalp til i slotta hos en bonde å sto å spadde i siloen me høygaffel, da dagen var ferdig så sku jeg ganske enkelt stikke gaffelen ned i høyet og istede gikk den rett gjennom støvelen og foten. Litt lammende følelse å bli spiddet men dro den ut og fikke et fin lite arr.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Har bare brekt ett ben og det var håndleddet, teknisk sett så var det så vidt over håndleddet så jeg brakk 2 bein. Det grodde feil så jeg har ikke full bevegelighet, men er ikke noe jeg legger merke til. Det som var stilig var at jeg snakka med en kamerat tidligere på dagen om hvor artig det må være å ha kjørt i ambulanse en gang, bare for å ha prøvd...skulle ikke ha sagt det.

 

Har sagd meg i kneet en gang. Var rundt 14-15 års alderen og skulle hjelpe til :) Fikk en stor planke jeg skulle kutte i et par biter og saga glapp. Ble mye søl det der.

 

Har nesten biti av meg tunga en gang i barnehagen. Har også biti meg skikkelig fast i underleppa, høye trapper og meg som liten passet dårlig sammen.

 

Har også forstuet ankelen.

Lenke til kommentar

hm la meg begynne.

 

- Kjørte ned en is bakke på akebrett, slo hodet. Ble bevistløs og fikk hjernerystelse

- Kjørte i alpinbakken, slo hodet. Ble bevistøls og fikk hjernerystelse.

- Fikk en ball midt i nesa. Ble bevistløs.

Kjørte fjeset mitt inn i kneet eller knottene (husker ikke helt) Til keepern på motstanderns lag.

Ble bevistløs og fikk hjernerystelse.

- Skulle hoppe oppå en tjukkas som var stilt inntil en vegg. Kompiser dro den ut da jeg hoppa og hoppa rett i veggen og så rett ned 2meter på hodet. Ble bevistløs og fikk hjernerystelse.

- Spilte basket og en annen spilte slåball. Dribla en annen og kom i veien for han som spillte slåball. Endte med at han dro til meg midt i panna med et balltre. Fikk hjernerysteles og besvimte. Da jeg kom til legevakta lurte de på hva som hadde skjedd. Så ut som jeg hadde farga håret rødt, men det var bare blod. Kunne velge med å sy eller få sånn Sy/gro salve elller no. Valgte salven ;)

- Brista et ribben, falt på brystkassa på en jernstang.

- Løp på piggtråd, Kuttet opp fra leggen til kneet.

- Forstua noen fingre.

 

hm husker ikke om det var noe mer. Alle hodeskadene har jeg mista litt tellinga på:p Hodet har i alle fall fått gjennomgå nok :p

 

Edit: Kom på en annen ting.

- Skulle ha sånn stole på lek. Jeg skulle falle bakover og søstra mi skulle ta meg imot. Men det gjorde hu ikke. så datt ned fra senga og smalt bakhodet rett i en stålkant fra et gammelt solarium vi hadde.

- Datt ned en betong trapp som hadde en sving. Og i den svingen var det en betong vegg. Endte med at jeg smalt hodet i den betong veggen. Datt ned den trappa xx antall.

- fikk en dart pil i fjeset engang også.

- De leddene under det leddet der neglene sitter. brant alle de 10 når jeg skulle hjelpe mamma da jeg var liten å ta ut plata i ovnen. Har noen arr der nå.

Endret av greveen
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kjørte cross. Så skulle jeg ta dagens første runde. Det var litt vått, så det var litt gjørmete i banen. Men jeg tokk bånn gass, hoppa 8 meter eller noe. Landa på forhjulet i nedoverbakke, rulla rundt osv:P Heldigvis brakk jeg ikke noe, men knuste noe i kneet. Så kan ikke føle så mye:S Fikk også hjernerystelse. Kunne ikke se på tv, høre på høy musikk eller lese på 2 uker. Men slapp da skolen : )

Endret av Andie93
Lenke til kommentar

Haha, synd på deg Narrie x)

 

( Knekke beinet -> gipse -> knekke det opp -> gipse på nytt -> knekke opp igjen -> operere en 45cm lang nagle i skinnleggen + 4skruer - > aldri ta det ut ) * gå på krykker i tre måneder + halte i en måned til

 

Eier høyre lillefingeren din :ph34r:

Endret av zyfah
Lenke til kommentar

Vi skulle sage ned et svært tre (jeg var bare 7-8 år) også har vi en gangveg nedenfor oss. Så skulle vi sage det i tre deler og holde det litt igjen. Men jeg var så liten at jeg ikke tenkte på at vi ikke klarte å holde det helt igjen, så jeg surret tauet rundt hånden. Så falt treet og jeg føyk etter. Gjennom sånn hønsegjerde, via noen trær og ned 12 meter.

 

Når jeg har forstuet fingrene har jeg bare stått i mål, både håndball og fotball ;)

 

EDIT: Prøvde å legge ved et bilde, men det funket visst ikke.

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar

-Jeg har alltid hatt to kneke lillefingre (ja, faktisk.) jeg var for liten til og gjøre noe med det da jeg kankk dem da jmin tante skulle ta av meg jakken, knakk jeg faktisk begge.

 

-Hjernerystelse 5 ganger.

-2 alvorlige. Den ene gangen trodde legen at jeg hadde fått hjerneblødning. Jeg var på skolen, i gymsalen. Vi var oppå et bord og lekte, da en dro tak i foten min og jeg datt nd og slo hodet hardt i bakken. Det var en veldig alvorlig en.Da sprakk jeg opp 6 cm i hodet, og måtte sy mangfoldige mange arr. Har stort arr i hodebunnen.

 

-Forstuet tommel da jeg sto på slalom.

 

-Forstuet arm da jeg sto på langrenn.

 

-Kjørte ned trappa med trehjulssykkel xD :new_woot: Måtte sy få sting i pannen da.

 

-Kjørte rattkjelke ned en stupbratt bakke, da jeg ikke svingte og kjørte i et gjerdet med hodet først. Fikk da hull i hodet, pluss en hjernerystelese.

 

-Kappet nesten av meg den ene fingeren i hveranda døra. Mamma sa: "Kristian. Nå må du ikke leke med den døra"

Men tror du jeg hørte etter? Neida.. Den døra var sånn at når det var 15 cm åpningen i døra, så gikk den igjen av seg selv. Og jeg dro i den døra, og hadde fingeren i mellom. Og pang! Der var fingeren nesten kappet av.

 

-Og at jeg fikk en fotball rett i tinningen, da også hjernerystelse.

 

Jeg tror dette er det som har skjedd med meg de årene jeg har levd så langt :)

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...