Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det ulovligste du gjorde som barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av tingene jeg har gjort:

- Stjelt fra butikken.

- Lagde bombe med svartkrutt.

- Kaste stein på biler.

- Kaste store steiner uti riksveien :ohmy: (smalt no jævli når en bil kom..)

 

-----------

 

Det verste en i klassen min har gjort: (15 år nå, de var 4 stk.)

- Stjelte en bil på ***, og kjørte nedover til en shell bensinstasjon, og rana den - de tok røyk og snus + penger. Men de ble tatt i *******. :wallbash:

 

-----------

 

- Folk SUGER i å rane :dontgetit:

Alle blir jo tatt -.-

 

-----------

 

Sprenge en postekasse? "Leke" med hjemmlagde bomber?

Har vel nok gjort mye som ikke er så alt for lovlig, men tror ikke jeg skal skrive det her, vil jo ikke ha en viss onkel på nakken.

 

Hvordan lager du hjemmelagde bomber.

 

 

Er demontert fyrverkeri ol. vi har brukt.

Bare for å ha det sagt, krutt som er tettpakket i en riflehylse smeller godt. Men skal ikke gi dere idèer, så vil helst ikke skrive opp noen "oppskrifter" her :p

 

 

Skal den være tett? Eller kan den være åpen?

Endret av Rematusen
Lenke til kommentar

Jeg stjelte en pakke pokemonkort fra en lekebutikk en gang. Jeg ble heldigvis oppdaget (selv om jeg ikke ble anmeldt eller noe lignende), så jeg syntes det var bra, ettersom jeg da lærte at å stjele er noe man ikke gjør, og har selvsagt ikke gjort det siden. Jeg var 10 da jeg gjorde det.

 

 

Ellers har jeg skulket julebesøket i kirken i 6. klasse. Dette er ikke noe stort i seg selv, men læreren min påstod da at det ville komme på rullebladet mitt! :p Selv da visste jeg at det bare var tull. ;)

 

Ellers har jeg mer eller mindre vært en snill gutt gjennom årene.

Lenke til kommentar

husker i andreklasse så sto jeg og 4 kompiser og kasta ganske store steiner på en campingvogn bak skolen.. gjorde det hver dag nesten i nesten en uke til vi blei tatt og fikk bot på 10.000 kr som foreldrene måtte betale. Ellers har vi brutt oss inn på en turisthytte og hatt fester der opptil flere ganger. Jeg har faktisk aldri naska, bare var ufrivillig med på det da en fyr jeg var med på butikken ba meg "holde utkikk" mens han fylte lommene med smågodt.

Vanlig barndom på landet egentlig :whistle:

Endret av ComeClarity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vel gått i noen småtyverier. Det mest kriminelle er vel å gjemme et par esker med kinder maxi og slikt på Kiwi for så å hente og henvise til dato-garantien deres (få varen gratis).

 

Angående "naskebasillen" blei jeg vel busta når jeg var ca. 4 år. Ville at moren min skulle kjøpe en eller annen slags hundegodt til bikkja, men hun ville ikke, så jeg stappet noe i lommen. Moren min oppdaga det når vi kom hjem som gjorde at jeg måtte stikke ned på dyrekjappen for å innrømme at jeg stjal. Husker hvor flau jeg var, har aldri nasket mye siden (sist gang i en alder av 13-ish kanskje, men det skyldtes gruppepress).

 

De mest "alvorlige" jeg har vært med på, men ikke gjort selv (altså, passiv/sett på) er "hærverk" når jeg var mindre av typen kaste egg på biler, sette opp veisperringer på offentlige veier og slikt. Ting som utgjør fare for trafikken. Ser jo hvilken fare det utgjør, men var perioder der alle gjorde mye hærverk og jeg ikke hadde spesielt mange venner, så endte opp i et dårlig miljø som jeg forlot noen år senere.

 

Ellers var jo epleslang awesome :!:

Lenke til kommentar

- Herverk på et nybygd hus, kastet fulle oransje malingsspann på de hvite veggene

- stjelt Sniper Rifle sikte til 13k

- kastet stein på biler

- stjælt div. playstation 2 spill evt playstation 2

- prøvd en røyk på 13.

- tatt en agurk i rompa til en dame på butikken (bare for kødd, og klærna var på seff)

 

 

Er IKKE stolt over det. Det skyldes dårlig innflytelse av ''venner'' og skilsmissen til foreldrene mine..

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Joda, nå skal vi se. Må bare tenke litt......

 

 

Nasking på butikk(aldri tatt)

Tagging

Tisset i en kopp og hellte det utover bilen til en nabo

Har noen flere også, som og kaste stein på hus osv osv, men de er ikke snille :)

 

- prøvd en røyk på 13.

Hva mener du med det?

Vis du mener at du prøvde en røyk når du var 13, er ikke det en ulovelig ting.

Endret av Snus-Dog
Lenke til kommentar
Joda, nå skal vi se. Må bare tenke litt......

 

 

Nasking på butikk(aldri tatt)

Tagging

Tisset i en kopp og hellte det utover bilen til en nabo

Har noen flere også, som og kaste stein på hus osv osv, men de er ikke snille :)

 

- prøvd en røyk på 13.

Hva mener du med det?

Vis du mener at du prøvde en røyk når du var 13, er ikke det en ulovelig ting.

 

 

Røyking under 18 år er ulovlig jo.

Lenke til kommentar
Nei, det er det ikke. Det er bare ulovlig å selge eller på annen måte overlate tobakk til personer under 18 år. Hva en person under 18 gjør med sigaretter som han/hun har klart å erverve er ikke på noen som helst måte straffbart, med mindre de brukes til å tenne på ett hus f.eks.

 

 

Åja det viste jeg ikke. Takk :thumbup:

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Sånn ferdig med OT.

 

Brannslukningsapparat + tilsynelatende forlatt hus = Eiere som ikke var glad når de kom tilbake til huset og oppdaget at hele huset var dekket i hvit støv.

 

Var ikke det smarteste vi gjorde den kvelden.

 

Gjorde noe lignende en gang, jeg og noen kompiser fant et hus som bare var helt forlatt, vi gikk inn i huset, og han ene fant en 4 meter lang planke eller noe sånt.

Han tok en fin klassiker idet han skulle snu seg, han suste planken inn i vinduet og det sa knus :)

Har vel gjort smartere ting, jeg også.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel i samme slengen legge til at de samme reglene gjelder for alkohol. :)

 

Er det det? Så jeg kan bare valse ut av butikken (om noen har kjøpt alkis til meg) rett forbi politiet med klinkendes ølflasker i posen uten at de kan gjøre noe?!

 

Edit: Hvis det er sånn så burde det faen meg rettes opp. Det samme gjelder røyk. Er lei å se at alle på alderen min røyker osv.

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Er det det? Så jeg kan bare valse ut av butikken (om noen har kjøpt alkis til meg) rett forbi politiet med klinkendes ølflasker i posen uten at de kan gjøre noe?!

 

Edit: Hvis det er sånn så burde det faen meg rettes opp. Det samme gjelder røyk. Er lei å se at alle på alderen min røyker osv.

 

Bruk heller denne tråden.

På slutten diskuterer de øl.

Endret av Snus-Dog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...