Gå til innhold

Deres top 3 beste spill opplevelser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nice ...

NR 1.

Min første skritt på gress slettene i Mulgor :love:

NR 2.

NR 3.

har faktisk ikke noen andre OPPLEVELSER, spill fyller rett og slett ikke kravene mine :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ai ai, minnnene strømmer på:

1: System Shock 2, ingen over, ingen ved siden. Et klaustrofobisk og VELDIG skummelt spill. Spesielt første gang man møter ninja assasins..(Synd Bioshock bare ble en blek kopi i forhold (men fortsatt bra) konsollifiseringen har sin pris)

2: Hele Civilization serien: Brukt utallige timer på dette de siste 16 årene...

3: Kotor 1-2, følelsen når du har blitt dark jedi, hvordan karakteren forandrer utseende.

kunne også vært mange andre spill (bortsett fra første plassen, den har vært fast der siden jeg spilte det i 2001)

Skrevet

1. GoldenEye 64 på N64 med bestekompisen etter vi hadde sett James Bond tidligere på kvelden.

2. Spille Socom 2 online sammen med folka i [N~M].

3. Første raidet jeg var med i på WoW. Dro til Molten Core.

Få PCopplevelser kontra konsoll, egentlig.

Skrevet (endret)

1. Å vandre hodeløst rundt uten mål og mening i Everquest som liten snørrvalp. Jeg hadde lite konstruktivt å gjøre, og kom meg vel neppe over level 10 noen gang, men det var helt magisk å sitte hos brodern og utforske en verden jeg aldri hadde sett maken til.

2. Å vente i månedsvis på Fallout 2, for så endelig kunne dra nede til tidligere Ram & Rom i Trondheim sentrum og plukke opp en kopi. Jeg tror jeg må ha lest den ene reklamen for spillet minst 100 ganger. Fortsatt mitt favorittspill den dag i dag. "War.. War never changes" gir meg fortsatt gåsehud hver eneste gang, og jeg spiller igjennom spillet minst en gang eller to årlig.

3. Titalls timer med demoversjonen av Heroes of Might and Magic II med en kamerat. Jeg ble ekstatisk da jeg endelig fikk satt tennene i fullversjonen, og det var et par uker hvor jeg knapt gjorde annet enn å ringe kameraten min rett etter skolen så vi kunne fortsette.

Ellers har adventuresjangeren hatt stor innvirkning på mitt syn på spill, og det aller meste Lucasarts lagde før år 2000 står fortsatt som noen av mine desidert beste spillopplevelser. Honorary mention til Team Fortress 2, som er det desidert morsomste multiplayer FPS-spillet jeg har prøvd på år og dag. De har virkelig greid å snu sjangeren på hodet og skapt et grensesprengende spill.

Endret av Loeve
Skrevet

Etter over 18 år med mer eller mindre aktiv spilling så har de store spill opplevelsende blitt mange, så det er litt vanskelig å velge, men hvis jeg "må" så "må" jeg.

1: Første gangen jeg spilte Moonstone: A Hard Days Knight ble jeg gledelig sjokkert over en stort verden hvor jeg kunne dra hvor jeg ville (vel, mer eller mindre)og det første rpg pvp som jeg vet om.

2: Intro'en til Half-Life 1, de som har spilt Half-Life 1 vet sikekrt hva jeg snakker om.

3: Mafia, fra den ene enden til andre.

Skrevet
1: Første gangen jeg spilte Moonstone: A Hard Days Knight ble jeg gledelig sjokkert over en stort verden hvor jeg kunne dra hvor jeg ville (vel, mer eller mindre)og det første rpg pvp som jeg vet om.

Aaah .. Moonstone .. Husker hvor skumle jeg syns de villsvinene var.. Moonstone er bra enda, hender jeg drar det frem fra tid til annen med WinUAE + Lemonade + Competition Pro USB joysticken .. :)

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

1. Må være Half-Life 1, husker jeg var 8år da jeg runnet spillet, fikk status i vennegjengen da (A) tider det. PC versjon

2. Splinter Cell (det første) gav liksom en helt ny sjanger til spilling, husket de nervepirrende scenene der jeg måtte snike meg innpå fienden. PC versjon

Og da jeg slaktet nicholay bossen på slutten, hadde to sekunder på meg.

3. Hele Nintendo 64 opplevelsen, både Mario, Goldeneye og 1080. Herregud satt lenge oppe på kveldene å spillet på den boksen, nå har jeg gitt den til mine små søskenbarn som kan få nyte denne utrolige konsollen

Nå har jo tiden gått og man er blitt mye eldre, men savner disse tidene.

Skrevet

1.Kan vel ikke bare nevne et spill, må bli Super Mario 1-3 til nes/snes.

Nydelige spill.

2. I bursdag hos en kamerat som netopp har fått seg N64 og Zelda OoT, tok ikke så lang tid før jeg skaffa meg en N64.

3.Vet ikke hva som er best: da vi wipa på Ragnaros under 1% eller når vi drepte han på neste forsøk. Ventrillo<3

Skrevet

1. Uten tvil de første 1-60 i world of warcraft. Det å få seg items, og rett og slett bygge opp en karakter var helt nytt for meg. Rollespill var helt nytt for meg.

2. Half Life 2 og utover. Episk, storslått, legendarisk.

3. "Deadrising" på Xbox360. Vær kveld etter fotballtrening satt jeg hjemme alene og spilte dette på en 40" widescreen med surround, og lyset slått av. En virkelig skummel og morsom opplevelse. Å runde hele spillet var dritartig.

Skrevet

To av de MÅ være fra CS:

1: ByLAN 06 Verdens beste LAN! Toppet seg med CS-compoen her. Forberedelsene var også gøy. Spille fast med gode folk hadde jeg gjort før, men ikke med et så fast mål. Det gjorde at alle spillte bedre. I tillegg var det veldig koselig på byLAN :)

2: ByLAN 07 Ditto, pluss enda mer kjentfolk. Folk som sier LAN ikke er sosialt, har ikke vært på LAN før.

3: Portal :love:

Skrevet

Får jeg kun velge tre? Det blir vanskelig, men her går'n.

1. Resident Evil 3: Nemesis. Greit nok ikke i nærheten av Resi 2, men det er jo Jill Valentine... Uansett, uten å avsløre for mye hadde jeg kjempet meg gjennom hele spillet, og da mener jeg slitt. Hadde endelig avtalt å bli henta ut av byen da jeg hørte det igjen: "Staaaaaaaaarrrrrsssss...." :D

* Tomb Raider: Anniversary (har PC versjonen). Hele spillet er en genistrek fra start til slutt. På mange måter er det Tomb Raider om igjen, og stort sett hver eneste gang jeg går inn i et nytt rom strømmer minnene på fra det originale spillet. Grafikken er svært bra og Lara har fått en god del nye triks siden starten, men likevel er dette Tomb Raider 1 hele veien. De som sier det første er det beste vet hva de snakker om, selv om jeg må protestere litt. Det første er fortsatt det beste, men dette er det første. Det er bare oppdatert for å gjøre det enda bedre. Liker du Tomb Raider bør du kjøpe dette spillet. Det er helt genialt. Midt sagt en bra unnskyldning for Angel of Darkenss og Legend. (siste var meget bra, men hadde altfor mye slossing og var for kort selv for meg, og jeg har ikke fullført noe som helst annet siden Doom 3).

* System Shock 2: Å, så pen liten ape. Så koselig. Nei, se, der er enda en. Og enda en. Og enda noen til... En hel drøss, faktisk. Hvorfor er de så sinte? Øh, jeg tror jeg løper! :D

* System Shock 2: Kort sagt: "Why are you here?" (dere skjønner hva jeg mener om dere har spilt det).

Skrevet

sukk for en hærlig post :D deilig å lese om alle de positive spill opplevelsene til folka her inne! :p og folk sier at spill er teit :p PAH !

må vel legge til at Wacky wheels er noe av det villeste og mest morsomme spillet jeg noen sinne har prøvd. noen andre som har spilt wacky wheels? splitscreen med kompiser <3 <3

forresten dere som drar på LAN. hvor gamle er dere, og til dere som føler dere er for gamle for å DRA på lan :p hvor gamle er DERE ?=)

Skrevet (endret)

Spill er ikke teit.

Det spørs jo hva det er da.

Men folk undervurdere spill noe veldig.

Mye av det er kult som for eksempel Final Fantasy Crysis Quake 4 osv

Endret av PhoenixHunter
Skrevet

Har sittet å lest hele tråden på jobb nå, og minnene bare strømmer på. Minner meg på hvorfor jeg har sittet klistret til skjermen de siste 17-18 årene, og hvorfor jeg bør fortsette å gjøre det til tross for sporadiske protester fra min utkårede som må føle hun kjøpte katta i sekken da hun ble sammen med en skapnerd.

Begynner å bli eldre, (84- modell) men skal faktisk på LAN neste helg. Sjelden jeg får mulighet lengere, men straks jeg får benket med ned med mine 80 x 80 cm og ørten liter cola er det som å være 14 år igjen på TG for første gangen! Leet speaken sitter løst og jeg takker gudene for at min vanlige omgangskrets ikke ser meg der jeg sitter! :)

Vanskelig å rangere, men det må bli noe sånt som dette: (tillater meg å jukse litt)

1. Secret Of Mana (SNES) - Egentlig hele spillet, men spesielt etter å ha slått siste bossen og høre musikken til slutt. Satt med en klump i halsen den gang, og runna det igjen i sommer:)

Klarer ikke å unngå å nevne FF7 heller. Som de fleste andre(som ikke har hjerter av stein) fikk jeg tårer i øya da "you know who" døde.

2. Måtte vel bli enten Morrowind eller Zelda: A link to the past. Morrowind med sine uendelige muligheter for utforskning og mange items. Blei godt over 280 timer. Zelda med sin uslåelige musikk og spennende eventyrverden.

3. Duke nukem 3d over PARAlLELLKABEL med søskenbarnet mitt! Quake 2 CTF, Civilization 2, Karate-Ka, FF3 osv osv.. Føles feil å velge noen foran andre!

Ellers har jeg mange gode minner fra da jeg var første mann i bygda som fikk PS 1. Plutselig satt det 14 stk i stua mi (mange av de har jeg hverken sett før eller siden) og skrek mens vi spilte Wipeout demoen!!

Skrevet

1: Alle de timene jeg har spilt goldeneye (N64) med fetterene mine.

2: Da jeg kom ut av kloakken i starten av Oblivion og fikk se skogene, vannet og fjellene. Det var rått. (hadde venta på spillet i en ganske god stund ja. (tok studiedag fra skolen for å få kjøpe det)

3:De første questa som dwarf i wow. (lvl 1-10) Elsker snøen, musikken, stemningen, og alt i Dun Morogh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...