Gå til innhold

Styggaste og finaste dialekt


Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kva for dialekt synest du er finast? Og kva for ei er styggast?

 

Eg for min del synest Sognamaul er ei fin dialekt, medan bergensdialekta er til å kaste opp av ;)

En del brukere av "Sognamaul" er grusomt vanskelig å forstå. Ao meg her og ao meg der. ;) Men enig med deg i at bergensk låter heslig. Blide sørlandsjenter er fint. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Narvik dialekten ! <3

Utrolig fin dialekt med mange utrykk og ord, leste det i boken "Schnakkes" ( som betyr snakkes eller Vi sees)

 

Verste dialekt ? Harstad !

Hvorfor ? bonjævler hele gjengen.

Lenke til kommentar

Hmm. Interessant tråd for jeg som er utlending. Antar at den dialekten de snakker i Vik Kommune i Sogn og Fjordane er vel Sognamål da? I så fall er nok den den styggeste jeg har hørt! Hjertevarmende å lese at andre sliter med den.

 

Men må jo da innrømme at en dialekt som kaller ekorner for trebjørner ikke kan være helt håpløs for meg...

 

Penest? Personlig så liker jeg Oslodialekten men det er nok bare fordi det er den jeg forstår best... Ellers så lyder Stavanger norsk artig, etter det jeg har hørt å dømme.

Endret av Poolvos
Lenke til kommentar

Det er en episode fra folkehøgskolen jeg aldri glemmer. Første kvelden, og alle går rundt og prater med hverandre. Når det til slutt blir natta og jeg går inn på rommet sammen med min danske roomie ser han oppgitt på meg og sier "jeg skjønner ingenting av hva hu jenta ved siden av her sier!".

 

Folk fra Jæren, som i tillegg snakker fortere enn et lokomotiv, jeg skjønner at dansken ble oppgitt jeg. :wee:

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Narvik dialekten ! <3

Utrolig fin dialekt med mange utrykk og ord, leste det i boken "Schnakkes" ( som betyr snakkes eller Vi sees)

 

Verste dialekt ? Harstad !

Hvorfor ? bonjævler hele gjengen.

 

Dama er fra Narvik. Hvorfor hater alle i narvik folk fra harstad og folk ellers? Sier du ikkje i narvik istedenfor ikke er det grunnlag for juling. Jeg måtte også banke 2 stk der oppe sist gang jeg var i narvik. Jeg skulle få juling fordi jeg var fra et annet sted.

 

Jeg er fra asker og narvik folket spurte meg seriøst og folk fra f.eks drammen var velkommen i asker. Selfølgelig er dem det. Det skjønte dem ikke i det hele tatt. Føkka folk spør du meg!

 

Fineste dialekta aner jeg ikke, men jeg HATER bergensdialekt. Den er forferdelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...