Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

leste akkurat at den norske versjonen av x1 er kun software, og at det ikke blir gitt ut en egen tlf med norske taster. går fint, for jeg har den engelske versjonen:)

 

har lagt inn tf3d, og så panelet etterpå. tar litt tid å loade, men kommer på plass etter noen sekunder. Men, det er ikke noe flyt når man drar fingen sidelengs for å rulle ikonene. den tar et og et litt hakkete.

 

leser i tråden at noen opplever at wifi knappen, og blåtann knappen slår seg av og på ettersom den vil. det problemet har jeg med data trafikk knappen. Gikk ut i fra at når jeg slo den av så holdt den seg av, men plutselig er den på. vet at det er pogrammer som gjerne har autoupdate, men da skulle det jo kommet opp en feilmld siden den ikke datatrafikk var på, istedet for å slå på datatrafikk.

Endret av stewie28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har ikke fått kjøbt Xperian enda men har veldig lyst på den :) men jeg har et spørsmål om touch flo 3D panelet :) når du først har innstalert dette går det da ann og slette det og få tilbake det vanlige panelet? og slutter de andre panelene of funke når du innstaler touch flo 3D?

Lenke til kommentar
Har ikke fått kjøbt Xperian enda men har veldig lyst på den :) men jeg har et spørsmål om touch flo 3D panelet :) når du først har innstalert dette går det da ann og slette det og få tilbake det vanlige panelet? og slutter de andre panelene of funke når du innstaler touch flo 3D?

 

- Du kan slette det etter å ha installert det, null problem.

- Du kan installere et ekstra program som får TF3D til å oppføre seg som et eget panel.

- Du kan deaktivere TF3D ved å velge settings / today / og derunder fjerne haken for Touch Flo 3D.

Lenke til kommentar
Har ikke fått kjøbt Xperian enda men har veldig lyst på den :) men jeg har et spørsmål om touch flo 3D panelet :) når du først har innstalert dette går det da ann og slette det og få tilbake det vanlige panelet? og slutter de andre panelene of funke når du innstaler touch flo 3D?

 

- Du kan slette det etter å ha installert det, null problem.

- Du kan installere et ekstra program som får TF3D til å oppføre seg som et eget panel.

- Du kan deaktivere TF3D ved å velge settings / today / og derunder fjerne haken for Touch Flo 3D.

 

Ok, takk for svar :)

 

Har du selv innstalert dette? og om du har funker det fint? ikke noe hakking eller lange ventetider? :)

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar :)

 

Har du selv innstalert dette? og om du har funker det fint? ikke noe hakking eller lange ventetider? :)

 

Jeg bruker TF3D under today, å bruke det som ett panel funket ganske dårlig med mye loading og tull.

 

Det funker knall bra og flyter godt slik det skal gjøre.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar :)

 

Har du selv innstalert dette? og om du har funker det fint? ikke noe hakking eller lange ventetider? :)

 

Jeg bruker TF3D under today, å bruke det som ett panel funket ganske dårlig med mye loading og tull.

 

Det funker knall bra og flyter godt slik det skal gjøre.

 

Det er bra :) Har lyst på xperia X1 men er ny på WM, så om jeg da går på en liten blemme kan det jo vær godt og kunne ty til touch flo 3D :)

Lenke til kommentar
Joda, touchflo er mer tommelvennlig :) Ikke at X1 er uten sine fordeler; - det er paneler som gjør ting enklere!

Blir nok Xperia X1 da :D Har jo selfølgelig prøvd både denne og andre WM telefoner i butikk, men var litt usikker på om det kunne bli plagsomt over tid, men det høres veldig bra ut :D

Lenke til kommentar
Godt nytt til gjerdesitterne!

 

Norske X1 vil ha dedikerte ÆØÅ-taster på tastaturet. Hvordan jeg vet det? Jeg flashet min engelske X1 med den lekkede norske software, og den antar jeg har en Å der jeg har ? .

 

Mer bevis trengs vel streng tatt ikke :)

 

Fett! Kan du legge ut bilde av skjerm-tastaturet?

Lenke til kommentar
Godt nytt til gjerdesitterne!

 

Norske X1 vil ha dedikerte ÆØÅ-taster på tastaturet. Hvordan jeg vet det? Jeg flashet min engelske X1 med den lekkede norske software, og den antar jeg har en Å der jeg har ? .

 

Mer bevis trengs vel streng tatt ikke :)

 

Hva skjedde når du flasha den med den norsk software bortsett fra det med Å'en?

 

....og vet du også hvordan vi med engelsk versjon skal forholde oss når SE omsider kommer med en oppdatering? Skal vi bruke engelsk eller norsk oppdatering?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan man tar screenshots fra telefonen :)

 

Ytelseforbedring er så som så. crossmediapanel dukker opp raskere + at det lister kontakter fra SIMkort (tidligere kun det som lå lagret på telefonminnet). Ellers merker jeg lite, men jeg antar jo at de f.eks har fiksa den beryktede bluetoothfeilen.

 

Ellers skjedde det ikke stort mer enn at jeg fikk Norsk, og måtte gå i registeret og stille keyboard layout til 1033 (engelsk) fra 1044 (norsk).

 

EDIT: Jeg la til norsk etter å ha funnet det liggende på XDA-forums. Hvordan verkstedet forholder seg til det faktum at jeg kunne installere det, vet jeg ikke.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

stewie28 skrev: "leste akkurat at den norske versjonen av x1 er kun software, og at det ikke blir gitt ut en egen tlf med norske taster."

 

Tror faktisk ikke dette stemmer; håper virkelig ikke det. Det blir nesten ikke noe poeng med en norsk modell hvis ikke hardware-tastaturet har de særnorske bokstavene direkte.

 

Om et par uker eller før får vi svaret, men allerede her på forumet er det poster som klart indikerer at det vil bli et norsk tastatur. Og det er også det jeg tidligere har hørt fra SE.

 

Regner med at det blir ÆØÅ på tastaturet, og at man ikke en gang behøver å trykke på en ekstra-tast eller lignende for å få de særnorske (og særdanske) bokstavene frem.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar
stewie28 skrev: "leste akkurat at den norske versjonen av x1 er kun software, og at det ikke blir gitt ut en egen tlf med norske taster."

 

Tror faktisk ikke dette stemmer; håper virkelig ikke det. Det blir nesten ikke noe poeng med en norsk modell hvis ikke hardware-tastaturet har de særnorske bokstavene direkte.

 

Om et par uker eller før får vi svaret, men allerede her på forumet er det poster som klart indikerer at det vil bli et norsk tastatur. Og det er også det jeg tidligere har hørt fra SE.

 

Regner med at det blir ÆØÅ på tastaturet, og at man ikke en gang behøver å trykke på en ekstra-tast eller lignende for å få de særnorske (og særdanske) bokstavene frem.

 

 

Norsk software antar du har dedikerte ÆØÅ-taster, det er jo ikke mer å spekulere i :)

Lenke til kommentar
stewie28 skrev: "leste akkurat at den norske versjonen av x1 er kun software, og at det ikke blir gitt ut en egen tlf med norske taster."

 

Tror faktisk ikke dette stemmer; håper virkelig ikke det. Det blir nesten ikke noe poeng med en norsk modell hvis ikke hardware-tastaturet har de særnorske bokstavene direkte.

 

Om et par uker eller før får vi svaret, men allerede her på forumet er det poster som klart indikerer at det vil bli et norsk tastatur. Og det er også det jeg tidligere har hørt fra SE.

 

Regner med at det blir ÆØÅ på tastaturet, og at man ikke en gang behøver å trykke på en ekstra-tast eller lignende for å få de særnorske (og særdanske) bokstavene frem.

 

Norsk software antar du har dedikerte ÆØÅ-taster, det er jo ikke mer å spekulere i :)

 

Eneste usikkerheten er da: hvor troverdig er den lekkede norske SW?

Jeg tar gjerne en Xperia med norsk tastatur, men det er fremdeles lang igjen til NORSK Touch Pro sin tastatur tilgjengelighet når det gjelder de mest brukte tegnene i norsk språk.

Lenke til kommentar

Jeg er ny her.

Meen, ser noen snakker om den norske versjonen.

Jeg har vært i telefon med SE ang dette, og de sier at det IKKE kommer telefon med norske taster. At derimot "?" kan få annen funksjon høres rart ut. Vet ikke hvordan dette henger sammen, så skal ikke uttale meg om det.

 

Jeg er personlig utrolig fornøyd med min Xperia X1. Makan til telefon.

Meen. Er det flere enn meg som sliter med kryptering på WLAN?

Kjører WPA2-PSK TKIP hjemme jeg, men det funker ikke på Xperia'n. Måtte sette ned sikkerheten til WPA-PSK TKIP før telefonen ville klare å tolke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...